Peugeot chce wrócić do mocnych hot hatchy. Nowy 308 PSE ma w tym pomóc

Peugeot zamierza pojawić się w segmencie najszybszych hot hatchy. Kolejna generacja modelu 308 ma mieć około 300 koni mechanicznych i napęd na cztery koła. Nie będzie to GTi. Ta wersja ma nosić nazwę PSE.

Obecna generacja 308 GTi ma 272 KM, ale nie porywa wrażeniami zza kierownicy.Obecna generacja 308 GTi ma 272 KM, ale nie porywa wrażeniami zza kierownicy.
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Łobodziński
Mateusz Lubczański

Gdy napisałem słowa "najszybszych hot hatchy", uświadomiłem sobie, że z mocą przekraczającą 400 koni mechanicznych Mercedes-AMG A45 S podniósł poprzeczkę na niezwykle wysoki poziom. Nowy 308 PSE aż tak mocna nie będzie, ale według pierwszych doniesień ma potencjał na zastąpienie Forda Focusa RS, którego rozwój został wstrzymany.

Hot hatch będzie zbudowany na uaktualnionej platformie EMP2. Producent planuje, że będzie to hybryda plug-in (niż zaskakującego w obecnych czasach), której spalinowym sercem będzie silnik o pojemności 1,6 litra. Dziś jest on w stanie wygenerować 225 koni mechanicznych. Dodatkowo tylna oś ma być napędzana przez motor elektryczny.

Szef Peugeota, Jean-Philippe Imparato, ma nadzieję, że takie rozwiązanie da się zastosować również w innych modelach marki, np. SUV-ach. PSE – czyli Peugeot Sport Enginered – ma na celu popularyzację wydajnych, niemal sportowych układów hybrydowych. Pierwszym modelem, który przejdzie taką modyfikację, będzie model 508. Limuzynę w sportowym wydaniu zobaczymy najprawdopodobniej jesienią 2020 roku.

Co z oznaczeniem GTi, które zapisało się mocno w historii marki? Zostanie ono ograniczone do modelu 208, a to i tak tylko na wybranych rynkach. Imparato stwierdza też, że 308 nie otrzyma wersji trzydrzwiowej ani kabrio. Nie mają one uzasadnienia ekonomicznego. Co zamiast tego? Cóż, szef marki w rozmowie z Autocar zauważa, że pomiędzy 308 a 3008 da się może upchnąć kolejnego crossovera.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Kierowcy zapłacą dużo więcej. Rząd szykuje wielką podwyżkę ceny kursu
Kierowcy zapłacą dużo więcej. Rząd szykuje wielką podwyżkę ceny kursu
Dziwny list z Opola. To nie oszustwo, a opłaty nie unikniesz
Dziwny list z Opola. To nie oszustwo, a opłaty nie unikniesz
Zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2035 roku. Donald Tusk podpisał list
Zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2035 roku. Donald Tusk podpisał list
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zwraca uwagę na adnotacje
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zwraca uwagę na adnotacje
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥