Opel Insignia po liftingu znów przyłapany - co testują niemieccy inżynierowie?

Opel Insignia będący jednym z ważniejszych modeli w gamie niemieckiego producenta przez 4 lata swojej produkcji zdążył już się nieco opatrzyć. Jest to zapewne jedna z przyczyn zbliżającego się faceliftingu auta, jednak dużo ciekawsze rzeczy będą się działy pod maską.

Obraz
Piotr Wereszczyński

Opel Insignia będący jednym z ważniejszych modeli w gamie niemieckiego producenta przez 4 lata swojej produkcji zdążył już się nieco opatrzyć. Jest to zapewne jedna z przyczyn zbliżającego się faceliftingu auta, jednak dużo ciekawsze rzeczy będą się działy pod maską.

Trwające testy odświeżonej Insignii pozwalają podejrzewać, że zmiany są nieco poważniejsze, niż wydawało się to na początku. Wiadomo już, co niemieccy inżynierowie tak skrupulatnie sprawdzają. Otóż auto otrzyma nowy silnik Diesla, który zastąpi wysłużony już motor 1,7 CDTi. Choć mniejsze diesle nie były dotychczas montowane pod maską tego modelu, to zaostrzające się normy emisji spalin zmuszają kolejnych producentów do rozwijania ekologicznych jednostek.

Nie są znane jeszcze żadne szczegóły ani dane techniczne. Można się jednak spodziewać, że motor może w przyszłości zastąpić słabszą z jednostek 2,0 CDTi w gamie Insignii. Przykład współpracy Renault z Nissanem – silnik 1,6 dCi czy 1,6 TDi Volkswagena pokazują, że to rozwiązanie jest na rynku potrzebne. Moce osiągane w zależności od wersji będą zapewne wahały się w zakresie 100-130 KM przy równoczesnym niższym spalaniu.

Obraz

Poza tym nadwozie będzie zmodyfikowane. Zmienione zostaną zaledwie detale, nieco przemodelowany przedni zderzak może nieco upodobnić auto do modelu Astra GTC, dodając mu nieco agresywności. Trudno jednak potwierdzić tę informację, opierając się na zdjęciach szpiegowskich. Opel Insignia po faceliftingu ma wejść do salonów dopiero we wrześniu przyszłego roku.

Źródło: Autocar

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy