Odrestaurowane Maserati 250F błyszczy w Hamburgu

Zabytkowe samochody wyścigowe mają w sobie wiele uroku i elegancji. Tak też prezentuje się bolid Formuły 1 z lat 50. - Maserati 250F. Niemiecki fotograf Bernd Kammerer postanowił zrobić kilka zdjęć odrestaurowanemu egzemplarzowi. Za scenerię posłużyły ulice Hamburga nocą.

Maserati 250FMaserati 250F
Arkadiusz Gabrysiak

Zabytkowe samochody wyścigowe mają w sobie wiele uroku i elegancji. Tak też prezentuje się bolid Formuły 1 z lat 50. - Maserati 250F. Niemiecki fotograf Bernd Kammerer postanowił zrobić kilka zdjęć odrestaurowanemu egzemplarzowi. Za scenerię posłużyły ulice Hamburga nocą.

Jak sami widzicie, bolidy Formuły 1 w połowie ubiegłego wieku wyglądały całkiem inaczej niż dzisiejsze maszyny. Z perspektywy osiągów i aerodynamiki na pewno nie dorównują obecnym pojazdom, jednak w kategorii stylu i prezencji - zabytkowe "wyścigówki" biją na głowę dzisiejsze, ospoilerowane i przepełnione technologią bolidy F1.

Maserati 250F zostało zaprojektowany przez Gioacchino Colombo i Valerio Colotti, a uczestniczyło w wyścigach Formuły 1 w latach 1954-1960. Powstało jedynie 26 egzemplarzy tego samochodu, a więc jest to unikat na skalę światową.

Maserati 250F
Maserati 250F

Model 250F ważył jedynie 670 kilogramów i napędzany był 2,5-litrową, rzędową "szóstką" o mocy około 240 KM. Według różnych źródeł moc ta wynosiła od 220 KM do 270 KM. W późniejszym okresie testowano także cięższą jednostkę V12 o mocy około 315 KM, jednak - ku niezadowoleniu konstruktorów - nie polepszała ona zbytnio osiągów samochodu. Prędkość maksymalna tego bolidu oscylowała natomiast w granicach 290 km/h - a wszystko to przy praktycznie minimalnych środkach bezpieczeństwa. Szaleństwo!

Maserati 250F wygrało 8 Grand Prix, z czego 4 w 1957 roku, który był ostatnim pasmem sukcesów dla tego modelu. Najlepszymi kierowcami, którzy zasiedli za sterami 250F, byli Juan Manuel Fangio (6 zwycięstw) i Stirling Moss (2 zwycięstwa).[block position="inside"]8607[/block]

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł