Odrestaurowane Maserati 250F błyszczy w Hamburgu

Zabytkowe samochody wyścigowe mają w sobie wiele uroku i elegancji. Tak też prezentuje się bolid Formuły 1 z lat 50. - Maserati 250F. Niemiecki fotograf Bernd Kammerer postanowił zrobić kilka zdjęć odrestaurowanemu egzemplarzowi. Za scenerię posłużyły ulice Hamburga nocą.

Maserati 250FMaserati 250F
Arkadiusz Gabrysiak

Zabytkowe samochody wyścigowe mają w sobie wiele uroku i elegancji. Tak też prezentuje się bolid Formuły 1 z lat 50. - Maserati 250F. Niemiecki fotograf Bernd Kammerer postanowił zrobić kilka zdjęć odrestaurowanemu egzemplarzowi. Za scenerię posłużyły ulice Hamburga nocą.

Jak sami widzicie, bolidy Formuły 1 w połowie ubiegłego wieku wyglądały całkiem inaczej niż dzisiejsze maszyny. Z perspektywy osiągów i aerodynamiki na pewno nie dorównują obecnym pojazdom, jednak w kategorii stylu i prezencji - zabytkowe "wyścigówki" biją na głowę dzisiejsze, ospoilerowane i przepełnione technologią bolidy F1.

Maserati 250F zostało zaprojektowany przez Gioacchino Colombo i Valerio Colotti, a uczestniczyło w wyścigach Formuły 1 w latach 1954-1960. Powstało jedynie 26 egzemplarzy tego samochodu, a więc jest to unikat na skalę światową.

Maserati 250F
Maserati 250F

Model 250F ważył jedynie 670 kilogramów i napędzany był 2,5-litrową, rzędową "szóstką" o mocy około 240 KM. Według różnych źródeł moc ta wynosiła od 220 KM do 270 KM. W późniejszym okresie testowano także cięższą jednostkę V12 o mocy około 315 KM, jednak - ku niezadowoleniu konstruktorów - nie polepszała ona zbytnio osiągów samochodu. Prędkość maksymalna tego bolidu oscylowała natomiast w granicach 290 km/h - a wszystko to przy praktycznie minimalnych środkach bezpieczeństwa. Szaleństwo!

Maserati 250F wygrało 8 Grand Prix, z czego 4 w 1957 roku, który był ostatnim pasmem sukcesów dla tego modelu. Najlepszymi kierowcami, którzy zasiedli za sterami 250F, byli Juan Manuel Fangio (6 zwycięstw) i Stirling Moss (2 zwycięstwa).[block position="inside"]8607[/block]

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy szef BMW. Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW. Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯