Odrestaurowane Maserati 250F błyszczy w Hamburgu

Zabytkowe samochody wyścigowe mają w sobie wiele uroku i elegancji. Tak też prezentuje się bolid Formuły 1 z lat 50. - Maserati 250F. Niemiecki fotograf Bernd Kammerer postanowił zrobić kilka zdjęć odrestaurowanemu egzemplarzowi. Za scenerię posłużyły ulice Hamburga nocą.

Maserati 250FMaserati 250F
Arkadiusz Gabrysiak

Zabytkowe samochody wyścigowe mają w sobie wiele uroku i elegancji. Tak też prezentuje się bolid Formuły 1 z lat 50. - Maserati 250F. Niemiecki fotograf Bernd Kammerer postanowił zrobić kilka zdjęć odrestaurowanemu egzemplarzowi. Za scenerię posłużyły ulice Hamburga nocą.

Jak sami widzicie, bolidy Formuły 1 w połowie ubiegłego wieku wyglądały całkiem inaczej niż dzisiejsze maszyny. Z perspektywy osiągów i aerodynamiki na pewno nie dorównują obecnym pojazdom, jednak w kategorii stylu i prezencji - zabytkowe "wyścigówki" biją na głowę dzisiejsze, ospoilerowane i przepełnione technologią bolidy F1.

Maserati 250F zostało zaprojektowany przez Gioacchino Colombo i Valerio Colotti, a uczestniczyło w wyścigach Formuły 1 w latach 1954-1960. Powstało jedynie 26 egzemplarzy tego samochodu, a więc jest to unikat na skalę światową.

Maserati 250F
Maserati 250F

Model 250F ważył jedynie 670 kilogramów i napędzany był 2,5-litrową, rzędową "szóstką" o mocy około 240 KM. Według różnych źródeł moc ta wynosiła od 220 KM do 270 KM. W późniejszym okresie testowano także cięższą jednostkę V12 o mocy około 315 KM, jednak - ku niezadowoleniu konstruktorów - nie polepszała ona zbytnio osiągów samochodu. Prędkość maksymalna tego bolidu oscylowała natomiast w granicach 290 km/h - a wszystko to przy praktycznie minimalnych środkach bezpieczeństwa. Szaleństwo!

Maserati 250F wygrało 8 Grand Prix, z czego 4 w 1957 roku, który był ostatnim pasmem sukcesów dla tego modelu. Najlepszymi kierowcami, którzy zasiedli za sterami 250F, byli Juan Manuel Fangio (6 zwycięstw) i Stirling Moss (2 zwycięstwa).[block position="inside"]8607[/block]

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach