Nowy Ford Kuga oficjalnie. Większy, lżejszy i lepiej wyposażony

Ford oficjalnie pochwalił się czwartym wcieleniem swojego popularnego kompaktowego SUV-a. Mowa oczywiście o modelu Kuga, produkowanym od 2008 roku. W międzyczasie auto poddawane było stopniowym zmianom, lecz dopiero teraz doczekało się radykalnie nowej odsłony, która zdecydowanie różni się od poprzedników.

Kuga nareszcie upodobniła się do pozostałych modeli Forda.Kuga nareszcie upodobniła się do pozostałych modeli Forda.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Już na pierwszy rzut oka nietrudno zauważyć zerwanie z dotychczasowymi liniami. Kuga nareszcie upodobniła się do pozostałych modeli w gamie, zyskując obszerną atrapę chłodnicy pozbawioną logo producenta. To, zgodnie z panującą modą, umieszczono nieco wyżej. Reflektory natomiast zdecydowanie przypominają nowego Focusa. Tak samo wygląda kwestia oświetlenia z tyłu.

Czy to źle? Wręcz przeciwnie. Nowa Kuga zdecydowanie może się podobać. Nieco mniej spektakularnie prezentuje się wnętrze, także wyglądające na żywcem przejęte z Focusa. Kokpit jest właściwie identyczny. Znajdziemy tu ten sam wystający ekran multimediów, bardzo podobne nawiewy oraz tunel środkowy. Ford zdecydował się też na zastosowanie wyświetlacza zamiast klasycznych zegarów - rozwiązanie to znajdziemy w topowych wersjach.

Auto urosło wszerz (o 44 mm) i wzdłuż (rozstaw osi zwiększono o 20 mm). Jest jednak nieco niższe. Dotyczy to zarówno samej wysokości nadwozia, jak i prześwitu. Do tego stopnia, że pod pewnymi kątami bardziej przypomina uterenowione kombi niż pełnokrwistego SUV-a. Nie oznacza to jednak, że Kuga jest niepraktyczna. Ford obiecuje znacznie większą przestrzeń w kabinie. Wszystko to udało się uzyskać przy jednoczesnym obniżeniu masy. Auto schudło średnio o 91 kg w stosunku do poprzednika.

Już to widzieliśmy. Kokpit nowego Focusa wygląda niemal identycznie.
Już to widzieliśmy. Kokpit nowego Focusa wygląda niemal identycznie. © mat.prasowe

Na pokładzie nowego Forda nie zabraknie takich udogodnień jak aktywny tempomat, wyświetlacz head-up, asystent pasa ruchu czy wybór trybów jazdy wpływający na pracę podwozia i napędu. Znajdziecie tu wszystko to, co jest dostępne w Focusie, a prawdopodobnie nawet więcej.

Jeśli chodzi o silniki, jest ich sporo. Benzyniaki będą reprezentowane przez trzycylindrowy motor 1,5 o mocy 120 KM lub 150 KM. Nie zabraknie również diesli: 120-konnego 1,5 oraz mocnego 2,0, który generuje 190 KM. Największą nowość stanowią jednak hybrydy. Pierwsza z nich bazuje na 2,5-litrowym motorze benzynowym wspomaganym silnikiem elektrycznym. Łączna moc zestawu to 225 KM.

Z uwagi, że jest to hybryda typu plug-in, istnieje możliwość podróżowania wyłącznie na prądzie. Wówczas maksymalny zasięg wyniesie ok. 50 km. Na tym jednak nie koniec. W ofercie pojawi się bowiem także tzw. miękka hybryda oparta na 150-konnym, dwulitrowym dieslu. Nie da się ukryć, że Ford coraz mocniej stawia na ekologię.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Szczegóły dotyczące silników i wyposażenia nowej Kugi na nasz rynek powinniśmy poznać już niebawem. Na pewno jest na co czekać. Nowy wizerunek Kugi, bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa i komfortu oraz ekologiczne opcje napędu powinny pozwolić na równą walkę z najlepszymi propozycjami w segmencie.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/14] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach