7600 osób z działu elektryfikacji na bruk. "Musimy to przetrwać"

Decyzja jest reakcją na kryzys w branży motoryzacyjnej spowodowany niskim popytem i rosnącą konkurencją ze strony pozaeuropejskich firm.

Zdjęcie ilustracyjneZdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © materiały prasowe | ZF
Aleksander Ruciński

ZF Friedrichshafen, będący jednym z największych producentów podzespołów dla motoryzacji w Europie, zredukuje 7600 miejsc pracy w dziale zelektryfikowanych w układów napędowych.

Dział ten specjalizuje się w produkcji systemów konwencjonalnych, elektrycznych i hybrydowych i jest największym biznesem ZF zatrudniającym ponad 30 tys. osób. W związku z obecną koniunkturą na rynku, ZF zamierza ograniczyć rozwój produktów związanych z pojazdami typowo elektrycznymi, przenosząc inwestycje na inne technologie, w tym hybrydowe układy plug-in.

Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla?

"Musimy to przetrwać" – powiedział prezes Mathias Miedreich na konferencji prasowej 1 października. "To wspólny wysiłek, aby nasze produkty były bardziej konkurencyjne pod względem kosztów, a także aby zwiększyć przychody".

Liderzy związków zawodowych zatwierdzili redukcje, które są częścią wcześniej ogłoszonego planu zwolnienia nawet 14 000 pracowników do końca tej dekady. Dodatkowe środki oszczędnościowe obejmują opóźnienie podwyżek płac i skrócenie czasu pracy w Niemczech. Szacuje się, że pozwoli to obniżyć koszty o ponad 500 milionów euro do 2027 roku.

ZF nie jest jedynym graczem w branży motoryzacyjnej, który zmaga się z kryzysem. Kilka dni temu gigantyczne zwolnienia ogłosił również niemiecki Bosch. Sytuacja nie wygląda dobrze także w Volkswagenie, który w reakcji na słabnący popyt musi czasowo wstrzymywać produkcję.

Wybrane dla Ciebie

Używane auto z długiem. Historia Pojazdu cię nie ostrzeże, a wszystko przez dziurawe prawo
Używane auto z długiem. Historia Pojazdu cię nie ostrzeże, a wszystko przez dziurawe prawo
Policja ma nowe radiowozy. Pierwsze sztuki w takiej wersji
Policja ma nowe radiowozy. Pierwsze sztuki w takiej wersji
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
Pierwsza jazda: Aston Martin DBX S — bez kompromisów
Pierwsza jazda: Aston Martin DBX S — bez kompromisów
"Polska" Via Baltica w końcu gotowa! Ostatni odcinek już przejezdny
"Polska" Via Baltica w końcu gotowa! Ostatni odcinek już przejezdny
Pierwsza jazda: Citroën C5 Aircross - dać więcej za mniej
Pierwsza jazda: Citroën C5 Aircross - dać więcej za mniej
Pierwsza jazda: DS N°8 – niech żyje awangarda!
Pierwsza jazda: DS N°8 – niech żyje awangarda!
Nowa Honda Prelude debiutuje jako wyścigówka
Nowa Honda Prelude debiutuje jako wyścigówka
Cybertruck z zakazem wjazdu do Niemiec. Bez wyjątków nawet dla amerykańskiej armii
Cybertruck z zakazem wjazdu do Niemiec. Bez wyjątków nawet dla amerykańskiej armii
Te marki mają najbardziej lojalnych klientów. Amerykanie opublikowali badania
Te marki mają najbardziej lojalnych klientów. Amerykanie opublikowali badania
Kia K4 wjeżdża do salonów, zaskakując cenami. Ile kosztuje następca Ceeda?
Kia K4 wjeżdża do salonów, zaskakując cenami. Ile kosztuje następca Ceeda?