Tysiące Niemców stracą pracę. Motoryzacyjny gigant podjął decyzję

Wśród głównych powodów wymienia się słabnący popyt i bariery handlowe, które pogarszają i tak niełatwą już sytuację na motoryzacyjnym rynku w Europie.

Zdjęcie ilustracyjneZdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Niemiecki gigant, Bosch, 25 września 2025 roku poinformował, że poszukuje znaczących oszczędności. Oprócz redukcji zatrudnienia, firma chce obniżyć koszty materiałowe i operacyjne, ograniczyć inwestycje w zakłady i budynki oraz usprawnić logistykę i łańcuchy dostaw.

O cięciach sygnalizowano już na początku września, kiedy Bosch poinformował, że jego dział Mobility – produkujący m.in. wtryskiwacze paliwa i oprogramowanie wspomagające kierowcę – boryka się z roczną luką kosztową w wysokości około 2,5 mld euro.

Filtry antybakteryjne, antyalergiczne, antysmogowe

Prezes Stefan Hartung zapowiedział, że następstwem problemów będą "korekty strukturalne", które będą przeprowadzane w wielu lokalizacjach do 2030 roku.

Najgłębsze cięcia dotkną historyczną siedzibę firmy w okolicach Stuttgartu, gdzie Bosch produkuje komponenty do silników Diesla. Spadający popyt sprawia, że potencjał zakładów jest niewykorzystany, więc 3500 osób zatrudnionych w Feuerbach straci pracę. Fabryka w Schwieberdingen zwolni natomiast 1750 osób. Kolejne redukcje planowane są w Waiblingen - 560 osób, w Bühl - 1550 osób, a w Homburgu - 1250 osób.

Firma poinformowała pracowników i ich przedstawicieli o planach redukcji, dodając, że będzie dążyła do rozwiązań "odpowiedzialnych społecznie" wszędzie tam, gdzie pozostanie to możliwe.

Wybrane dla Ciebie
Człowiek z najlepszym zawodem na świecie. Kierowca testowy Ferrari opowiada jak wygląda praca nad nowymi modelami z Maranello
Człowiek z najlepszym zawodem na świecie. Kierowca testowy Ferrari opowiada jak wygląda praca nad nowymi modelami z Maranello
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
BMW Serii 5 G30 (2017-2024) – opinie i typowe usterki
BMW Serii 5 G30 (2017-2024) – opinie i typowe usterki
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było