Najtańsze nowe auta w Polsce. Sprawdziłem, jak zmieniły się ceny na przestrzeni roku

Na początku 2025 r. napisałem tekst o 10 najtańszych nowych autach w Polsce. 11 miesięcy później sprawdzam, jak wygląda sytuacja obecnie. Czy napływ chińskich konkurentów sprawił, że samochody potaniały?

Dacia Jogger/SanderoDacia Jogger/Sandero
Źródło zdjęć: © WP Autokult | Mateusz Lubczański
Aleksander Ruciński

W wyliczeniach nie uwzględniam końcoworocznych wyprzedaży przewidzianych dla już wyprodukowanych aut zalegających na placach. Pod uwagę wziąłem wyłącznie oficjalne ceny świeżo konfigurowanych samochodów z roku modelowego 2026.

Dacia Sandero - 63 900 zł zamiast 61 300 zł

Dacia Sandero Essential
Dacia Sandero Essential © Materiały prasowe

Sandero podrożało, ale ma to swoje uzasadnienie. Niedawno zadebiutowała bowiem wersja po liftingu, która jest nie tylko unowocześniona, ale i lepiej wyposażona. W standardzie dostajemy benzynowy silnik 1.0 TCe o mocy 100 KM (o 10 KM więcej niż dotychczas) oraz bardziej rozbudowane systemy wsparcia kierowcy. Szkoda tylko, że nadal brakuje klimatyzacji. By ją mieć, trzeba wybrać wyższy wariant Expression, który kosztuje 68 tys. zł.

Kia Picanto - 72 000 zł zamiast 68 000 zł

Kia Picanto
Kia Picanto © WP | Aleksander Ruciński

Picanto również podrożała, ale przy okazji zyskała nowy napęd. Teraz bazowo mamy do dyspozycji silnik 1.0 GDI o mocy 68 KM zamiast 63-konnego 1.0 DPI. Czy 4 tys. zł za dodatkowe 5 KM jest uczciwą kwotą? O tym zdecydują klienci. Trzeba jednak oddać, że Picanto jest jednym z najlepiej wyposażonych aut w swoim segmencie. Już w standardzie dostajemy np. kamerę cofania, nawigację czy asystenta pasa ruchu.

Citroën C3 - od 69 900 zł

Citroën C3
Citroën C3 © Materiały prasowe | Citroën

Tu nic się nie zmieniło. C3 nadal pozostaje jedną z najlepszych opcji w kategorii przestrzeń za pieniądze. W cenie poniżej 70 tys. zł dostaniemy silnik 1.2 o mocy 100 KM i niezłe wyposażenie obejmujące m.in. klimatyzację, tylne czujniki parkowania, zawieszenie Advanced Comfort oraz 16-calowe felgi.

Toyota Aygo X - 82 900 zł zamiast 71 900 zł

Toyota Aygo X Hybrid (2026)
Toyota Aygo X Hybrid (2026) © Licencjodawca | Jeroen Peeters

Aygo w ostatnich miesiącach również przeszło gruntowną modernizację wizualną i techniczną, więc oba warianty są trudne do porównania. Chociażby dlatego, że poprzednik był oferowany z benzynowym wolnossącym silnikiem, a teraz w podstawie mamy hybrydę 1.5 znaną z Yarisa oraz znacznie bogatsze wyposażenie.

Hyundai i10 - 72 300 zł

Hyundai i10 Pure
Hyundai i10 Pure © Materiały prasowe

Jest tak, jak było. Cena Hyundaia i10 nie uległa zmianie. Co dostajemy za taką kwotę? Wariant Pure zawiera klimatyzację, tylne czujniki parkowania, kamerę cofania oraz 8-calowe multimedia. Silnik to benzynowe 1.0 o mocy 63 KM.

Fiat Pandina - 63 800 zł zamiast 73 000 zł

Bazowy Fiat Panda
Bazowy Fiat Pandina © Materiały prasowe

Miłe zaskoczenie. Fiat poszedł po rozum do głowy i wyraźnie obniżył ceny bazowej Pandiny. Za niespełna 64 tys. zł możemy liczyć na silnik 1.0 o mocy 70 KM z miękką hybrydą, klimatyzację i tylne czujniki parkowania. Co ciekawe, brakuje radia. Jest za to instalacja do jego montażu.

Škoda Fabia - 75 150 zł zamiast 73 450 zł

Bazowa Skoda Fabia
Bazowa Skoda Fabia © Materiały prasowe | Skoda

Niestety najmniejsza Škoda nieco podrożała. Nie ma ku temu konkretnego powodu, bo bazowy silnik to nadal 1.0 MPI o mocy 80 KM, a wyposażenie się nie zmieniło. Najważniejsze elementy, jakie dostajemy w standardzie, to manualna klimatyzacja i radio z 8-calowym ekranem.

Peugeot 208 - 77 330 zł zamiast 74 900 zł

Peugeot 208 w bazowej wersji Style
Peugeot 208 w bazowej wersji Style © Peugeot

Francuski przedstawiciel segmentu B podrożał podobnie jak jego czeska konkurencja. Cennik otwiera wersja Style z klimatyzacją, 10-calowymi multimediami, tylnymi czujnikami parkowania, podgrzewanymi fotelami i 16-calowymi felgami z kołpakami udającymi alufelgi. Silnik to 100-konne 1.2.

Renault Clio - 84 400 zł zamiast 77 200 zł

Renault Clio Generation
Renault Clio Generation © Materiały prasowe

Clio w ostatnich miesiącach doczekało się zupełnie nowej, szóstej już generacji, ale piątka wciąż jest w sprzedaży pod nazwą Generation. Niestety kosztuje więcej niż na początku 2025 r., choć ma to swoje uzasadnienie. Wyposażenie Generation obejmuje takie dodatki jak alufelgi czy kamera cofania, których dotychczas brakowało w bazowym Clio. Silnik? Ten sam 1.0 TCe o mocy 90.

Suzuki Swift - 82 100 zł zamiast 80 900 zł

Bazowe Suzuki Swift
Bazowe Suzuki Swift © Suzuki

Delikatne podwyżki nie ominęły też Swifta. Za 82,1 tys. zł dostaniemy m.in. klimatyzację, kamerę cofania, czujniki parkowania z tyłu, czy multimedia z 9-calowym ekranem. Silnik to 1.2 o mocy 83 KM wspomagany układem miękkiej hybrydy.

Drożej, choć nie wszędzie

Jak widać, większość najtańszych aut na przestrzeni roku podrożała. Niektóre na tyle, że nie zasługują już na miano najtańszych, bo konkurenci, jak np. MG3, zdołali wyprzedzić ich ceną. Warto jednak odnotować, że wiele z przedstawionych modeli da się kupić znacznie taniej z uwagi na rabaty czy promocje. Sądząc jednak po oficjalnych cennikach, coraz trudniej o naprawdę tanie auto.

Wybrane dla Ciebie
50 najlepszych kierowców 2025 r. Robert Kubica w czołówce
50 najlepszych kierowców 2025 r. Robert Kubica w czołówce
Obstawili autostradę i sprawdzali. Akcja w trzech województwach
Obstawili autostradę i sprawdzali. Akcja w trzech województwach
Mechanik o używanych autach. Mówi, jakie lepiej omijać
Mechanik o używanych autach. Mówi, jakie lepiej omijać
Fiat wraca do rodzinnych aut. Premiera już w styczniu
Fiat wraca do rodzinnych aut. Premiera już w styczniu
Idą ułatwienia. Zmiany w przepisach o pojazdach autonomicznych
Idą ułatwienia. Zmiany w przepisach o pojazdach autonomicznych
Będzie nowa klasa aut M1E. Ma rozwiązać problem drogich elektryków
Będzie nowa klasa aut M1E. Ma rozwiązać problem drogich elektryków
Problem chińskich aut. Rząd już reaguje
Problem chińskich aut. Rząd już reaguje
Prezydent podpisał. Zielone rejestracje dla używanych aut
Prezydent podpisał. Zielone rejestracje dla używanych aut
Szef Volkswagena: obecne Polo jest ostatnim spalinowym
Szef Volkswagena: obecne Polo jest ostatnim spalinowym
Są prognozy cen paliw na święta. Prezent czy rózga dla kierowców?
Są prognozy cen paliw na święta. Prezent czy rózga dla kierowców?
Gigantyczne zakupy. Mazowiecka policja odebrała 209 nowych radiowozów
Gigantyczne zakupy. Mazowiecka policja odebrała 209 nowych radiowozów
Porsche przywróciło Carrerę GT do fabrycznego stanu. Właściciel zachwycony
Porsche przywróciło Carrerę GT do fabrycznego stanu. Właściciel zachwycony
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟