Multimedialna deska rozdzielcza Tesli S - przesada?

Rozwój elektroniki jest zaskakująco szybki. Nikt kilka lat temu nie słyszał na szeroką skalę o dotykowych ekranach. Dziś takie znajdują się także w samochodach. Jednak Tesla poszła o jeszcze jeden krok dalej.

Ekrany Tegra Visual Computing Module (VCM) w Tesli SEkrany Tegra Visual Computing Module (VCM) w Tesli S
Piotr Ślusarczyk

Rozwój elektroniki jest zaskakująco szybki. Nikt kilka lat temu nie słyszał na szeroką skalę o dotykowych ekranach. Dziś takie znajdują się także w samochodach. Jednak Tesla poszła o jeszcze jeden krok dalej.

Producent elektrycznych aut w modelu S zainstaluje całkowicie interaktywną deskę rozdzielczą wykorzystującą rozwiązanie o nazwie Tegra Visual Computing Module (VCM). System multimedialny będzie się składać z dwóch wyświetlaczy. Pierwszy, 17-calowy ekran dotykowy obsługiwał będzie m.in. system nagłośnienia, nawigację satelitarną oraz klimatyzację. Natomiast drugi, 12,3-calowy pozostawiono kierowcy - będzie go mógł dowolnie spersonalizować.

Ekrany Tegra Visual Computing Module (VCM) w Tesli S
Ekrany Tegra Visual Computing Module (VCM) w Tesli S

VCM zamontowany w Tesli S napędzany jest przez układ firmy NVIDIA. Składa się on z wielordzeniowego procesora oraz jednostki odpowiedzialnej za generowanie trójwymiarowej grafiki.

Specjalista w zakresie najnowszych technologii z Gartner Technology Research - Thilo Koslowski - powiedział, że producenci aut muszą dziś zaskoczyć kierowców innowacyjnymi doświadczeniami wizualnymi wewnątrz ich konstrukcji. Tesla poszła dokładnie w tę stronę. Najlepiej świadczą o tym słowa dyrektora ds. technologii producenta elektrycznych aut - J.B. Straubela:

Z mocą układu NVIDIA Tegra, byliśmy w stanie dostarczyć naszym klientom świetne wizualne doświadczenie wewnątrz naszego auta i umożliwić im kontrolę nad wszystkimi multimediami za pomocą dotyku.

Całość wygląda świetnie. Jednak czy ekran o rozmiarze 17 cali wewnątrz samochodu to nie przesada?

Źródło: AutoGuide

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu