Używane Mitsubishi Galant VIII - typowe awarie i problemy

Honda i Toyota właściwie nigdy nie miały w swojej ofercie ani rasowo wyglądających kombi ani zadziornych sedanów, dlatego kierowcy ceniący sobie agresywny design, oryginalność i japońską technologię zwykle połączoną z nutką luksusu wybierali Mitsubishi. I choć chętnych na topowy model Galant nigdy nie było zbyt wielu zwłaszcza w Europie to samochód ten był i nadal jest ceniony w kręgach fanów marki spod znaku trzech diamentów, choć do luksusu na poziomie premium mu jeszcze sporo brakuje.

Mitsubishi Galant VIIIMitsubishi Galant VIII
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Mitusbishi
Artur Kuśmierzak
Historia modeluMitsubishi Galant VIII generacji zadebiutował na rynku w 1997 roku, dwa lata później samochód przeszedł drobną modernizację. W 2003 roku auto zniknęło z europejskiego rynku. Niedługo później Mitsubishi wycofało z oferty ten model w innych krajach, którego następca ze względu na słabą sprzedaż nie był i nie jest nadal oferowany na Starym Kontynencie.Silniki
  • R4 2,0 (136 KM)
  • R4 2,4 GDI (145- 150 KM)
  • V6 2,5 (163- 280 KM)
  • V6 3,0 (197 KM)

Diesle:

  • R4 2,0 TD (90 KM)

Jak na japońskie auto przystało wszystkie dostępne tutaj silniki są dość solidne, radzimy jednak wybrać albo 2-litrowy motor benzynowy albo zasilany tym samym rodzajem paliwa silnik o pojemności 2,5-litra. Odradzamy natomiast wybór jednostki GDI z bezpośrednim wtryskiem, gdzie w głowicy może osadzać się nagar oraz silnika 3,0 l, który ma mniej mocy niż najmocniejszy wariant 2,5 l, a ponadto więcej pali.

Dane techniczne

Napęd w zależności od wersji może być przekazywany na koła osi przedniej lub na koła obydwu osi za pomocą 5-biegowej skrzyni manualnej lub 4-stopniowej przekładni automatycznej. Mitsubishi miało w zanadrzu też 5-biegowy automat INVECS-II z możliwością sekwencyjnej zmiany przełożeń. W przednim zawieszeniu zastosowano tu kolumny resorujące, a z tyłu znajdziemy zawieszenie wielowahaczowe.

Awaryjność

Najczęściej spotykaną przypadłością tego modelu jest rdza, która bezwzględnie atakuje tylne nadkola, a podnosząc auto na podnośniku przekonamy się, że „ruda” lubi też pojawiać się na elementach podwozia, a zwłaszcza na kielichach z przodu. Odradzamy zakup auta z przekładnią automatyczną, w której bardzo często szwankuje konwerter.

Niestety decydując się na egzemplarz ze skrzynią manualną również nie będziemy mogli spać spokojnie, bo w każdej chwili może w niej zawieść jeden z synchronizatorów, na domiar złego nietrwałe są także łożyska. W wyniku uszkodzenia uszczelniaczy zdarzają się też wycieki oleju z przekładni lub silnika – warto sprawdzić to przed zakupem. Jako, że polskie drogi negatywnie wpływają nawet na najtrwalsze konstrukcje zawieszeń, Galant też jest na nie uczulony.

Mitsubishi Galant VIII
Mitsubishi Galant VIII © mat. prasowe / Mitusbishi

Uszkodzenie gum stabilizatora to w tym modelu jak i wielu innych autach normalność. Niestety nie jest to jedyna usterka z jaką możemy mieć do czynienia w tym aucie, w wielu przypadkach wymiany mogą wymagać także przednie wahacze, które z czasem zaczynają skrzypieć. Drążki kierownicze również nie są zbyt trwałe.

W tylnym zawieszeniu niektórych egzemplarzy odmiany kombi zastosowano samopoziomujące się amortyzatory – ze względu na brak zamienników ich wymiana będzie dość kosztowna. Użytkownicy Galanta VIII generacji narzekają na bardzo szybko krzywiące się przednie tarcze hamulcowe – nie są one zbyt odporne na nagłą zmianę temperatur.

Naszym zdaniem

Mitsubishi Galant VIII to samochód dla kierowcy, który szuka przestronnego auta o ciekawym designie i raczej nie bierze pod uwagę aut japońskiej konkurencji. Oprócz przyzwoitych silników Galant może pochwalić się też bogatym wyposażeniem. Musimy jednak pamiętać o tym, że motory V6 muszą swoje spalić, przy ostrej jeździe może to być nawet 12- 15 litrów na 100 km – trzeba mieć to na uwadze przy stale rosnących cenach paliwa.

Ogromny minusem tego modelu jest brak bezproblemowego diesla i podatność na korozję o czym już pisaliśmy wyżej. Wielu podzespołów, które będą wymagać wymiany nie znajdziemy pod postacią zamienników, ale będziemy zmuszeni kupić je jako oryginały. Ceny używanych Galantów VIII generacji plasują się od 4 000 do 14 000 zł.

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach