Samochody używaneMitsubishiUżywane Mitsubishi Galant VIII - typowe awarie i problemy

Używane Mitsubishi Galant VIII - typowe awarie i problemy

Honda i Toyota właściwie nigdy nie miały w swojej ofercie ani rasowo wyglądających kombi ani zadziornych sedanów, dlatego kierowcy ceniący sobie agresywny design, oryginalność i japońską technologię zwykle połączoną z nutką luksusu wybierali Mitsubishi. I choć chętnych na topowy model Galant nigdy nie było zbyt wielu zwłaszcza w Europie to samochód ten był i nadal jest ceniony w kręgach fanów marki spod znaku trzech diamentów, choć do luksusu na poziomie premium mu jeszcze sporo brakuje.

Mitsubishi Galant VIII
Mitsubishi Galant VIII
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Mitusbishi
Artur Kuśmierzak

20.01.2012 | aktual.: 30.03.2023 10:27

Historia modeluMitsubishi Galant VIII generacji zadebiutował na rynku w 1997 roku, dwa lata później samochód przeszedł drobną modernizację. W 2003 roku auto zniknęło z europejskiego rynku. Niedługo później Mitsubishi wycofało z oferty ten model w innych krajach, którego następca ze względu na słabą sprzedaż nie był i nie jest nadal oferowany na Starym Kontynencie.Silniki
  • R4 2,0 (136 KM)
  • R4 2,4 GDI (145- 150 KM)
  • V6 2,5 (163- 280 KM)
  • V6 3,0 (197 KM)

Diesle:

  • R4 2,0 TD (90 KM)

Jak na japońskie auto przystało wszystkie dostępne tutaj silniki są dość solidne, radzimy jednak wybrać albo 2-litrowy motor benzynowy albo zasilany tym samym rodzajem paliwa silnik o pojemności 2,5-litra. Odradzamy natomiast wybór jednostki GDI z bezpośrednim wtryskiem, gdzie w głowicy może osadzać się nagar oraz silnika 3,0 l, który ma mniej mocy niż najmocniejszy wariant 2,5 l, a ponadto więcej pali.

Dane techniczne

Napęd w zależności od wersji może być przekazywany na koła osi przedniej lub na koła obydwu osi za pomocą 5-biegowej skrzyni manualnej lub 4-stopniowej przekładni automatycznej. Mitsubishi miało w zanadrzu też 5-biegowy automat INVECS-II z możliwością sekwencyjnej zmiany przełożeń. W przednim zawieszeniu zastosowano tu kolumny resorujące, a z tyłu znajdziemy zawieszenie wielowahaczowe.

Awaryjność

Najczęściej spotykaną przypadłością tego modelu jest rdza, która bezwzględnie atakuje tylne nadkola, a podnosząc auto na podnośniku przekonamy się, że „ruda” lubi też pojawiać się na elementach podwozia, a zwłaszcza na kielichach z przodu. Odradzamy zakup auta z przekładnią automatyczną, w której bardzo często szwankuje konwerter.

Niestety decydując się na egzemplarz ze skrzynią manualną również nie będziemy mogli spać spokojnie, bo w każdej chwili może w niej zawieść jeden z synchronizatorów, na domiar złego nietrwałe są także łożyska. W wyniku uszkodzenia uszczelniaczy zdarzają się też wycieki oleju z przekładni lub silnika – warto sprawdzić to przed zakupem. Jako, że polskie drogi negatywnie wpływają nawet na najtrwalsze konstrukcje zawieszeń, Galant też jest na nie uczulony.

Mitsubishi Galant VIII
Mitsubishi Galant VIII© mat. prasowe / Mitusbishi

Uszkodzenie gum stabilizatora to w tym modelu jak i wielu innych autach normalność. Niestety nie jest to jedyna usterka z jaką możemy mieć do czynienia w tym aucie, w wielu przypadkach wymiany mogą wymagać także przednie wahacze, które z czasem zaczynają skrzypieć. Drążki kierownicze również nie są zbyt trwałe.

W tylnym zawieszeniu niektórych egzemplarzy odmiany kombi zastosowano samopoziomujące się amortyzatory – ze względu na brak zamienników ich wymiana będzie dość kosztowna. Użytkownicy Galanta VIII generacji narzekają na bardzo szybko krzywiące się przednie tarcze hamulcowe – nie są one zbyt odporne na nagłą zmianę temperatur.

Naszym zdaniem

Mitsubishi Galant VIII to samochód dla kierowcy, który szuka przestronnego auta o ciekawym designie i raczej nie bierze pod uwagę aut japońskiej konkurencji. Oprócz przyzwoitych silników Galant może pochwalić się też bogatym wyposażeniem. Musimy jednak pamiętać o tym, że motory V6 muszą swoje spalić, przy ostrej jeździe może to być nawet 12- 15 litrów na 100 km – trzeba mieć to na uwadze przy stale rosnących cenach paliwa.

Ogromny minusem tego modelu jest brak bezproblemowego diesla i podatność na korozję o czym już pisaliśmy wyżej. Wielu podzespołów, które będą wymagać wymiany nie znajdziemy pod postacią zamienników, ale będziemy zmuszeni kupić je jako oryginały. Ceny używanych Galantów VIII generacji plasują się od 4 000 do 14 000 zł.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (26)