Mercedes znów ogranicza produkcję z tego samego powodu. Nie on jeden

Wczoraj Porsche, dziś Mercedes. Po kilkunastu dniach względnego spokoju niemieckie fabryki znów muszą wstrzymać lub ograniczyć produkcję. Powód? Brakuje podzespołów pochodzących z Ukrainy.

Produkcja w SindelfingenProdukcja w Sindelfingen
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Mercedes
Aleksander Ruciński

Od czasu wybuchu wojny w Ukrainie europejscy producenci borykają się z cyklicznymi brakami wiązek elektrycznych, które są tam produkowane. Już w pierwszych dniach inwazji z problemami zetknęło się BMW, Mercedes oraz koncern Volkswagena. Choć od tych wydarzeń minął ponad miesiąc, sytuacja wciąż jest niestabilna.

Świadczą o tym niedawne doniesienia o przestojach w Porsche. Dziś do grona dołącza Mercedes - jak donosi portal Automotive News Europe (ANE), niemiecki producent podjął decyzję o ograniczeniu produkcji w Sindelfingen, gdzie powstaje Klasa S, Klasa E i elektryczny EQS.

Niestety nie wiadomo, która linia ucierpi najbardziej ani jak długo potrwają zakłócenia w produkcji. W komentarzu udzielonym ANE przedstawiciele Mercedesa nie byli zbyt wylewni. Ograniczyli się do standardowych zapewnień o "intensywnych pracach nad zabezpieczeniem łańcucha dostaw" i "wykorzystaniu wysokiej elastyczności fabryk w celu uniknięcia całkowitych przestojów".

Trzeba przyznać, że strategia póki co sprawdza się całkiem nieźle. Owszem, Mercedes cyklicznie ogranicza produkcję w poszczególnych fabrykach. Unika jednak jej całkowitego wygaszenia, a zakłady w Rastatt i Bremen jak na razie pracują pełną parą.

Ograniczenia w dostępności podzespołów są ogromnym wyzwaniem logistycznym polegającym na stałym monitorowaniu sytuacji rozdzielania zasobów w taki sposób, by minimalizować straty. Główny dostawca wiązek elektrycznych z Ukrainy, firma Leoni, stopniowo zwiększa produkcję. W obliczu wojny nie ma jednak szans na przekroczenie 70 proc. dotychczasowej normy. Pozostaje mieć nadzieję, że placówki w innych krajach przyczynią się do nadrobienia tych zaległości i ustabilizowania sytuacji.

Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯