Mercedes-Benz w przyszłości porzuci diesle na rzecz hybryd

Źródło blisko związane z zarządem Mercedesa twierdzi, że niemiecka marka może porzucić w niedalekiej przyszłości silniki wysokoprężne. W ich miejsce w gamie jednostek pojawią się napędy hybrydowe.

Mercedes-Benz F015 Luxury in Motion - autonomiczny koncept zasilany z ogniw paliwowychMercedes-Benz F015 Luxury in Motion - autonomiczny koncept zasilany z ogniw paliwowych
Mariusz Zmysłowski

Dziennikarzom Autoblog.com udało się dotrzeć do informacji dotyczącej przyszłości jednostek napędowych Mercedesa. Niemiecki producent miałby z czasem porzucić diesle na rzecz hybryd.

Mercedes od lat udowadnia, że jest jedną z najbardziej innowacyjnych marek na rynku. To jednak byłaby prawdziwa rewolucja. Pozbycie się nie tylko jednego modelu silnika, ale wszystkich motorów danego typu to drastyczny krok. By go postawić, trzeba mieć dobrą motywację. Co mogłoby leżeć u podstaw hipotetycznych działań Mercedesa?

Ciągła poprawa jakości spalin wydzielanych przez silniki wysokoprężne staje się coraz bardziej kosztowna, a jak widać na przykładzie Volkswagena niekoniecznie skuteczna. Niemiecki koncern miał problem z emisją niepożądanych związków do atmosfery, przy którym naciągnięcie wyników badań byłoby niewystarczające. Normy dla tlenków azotu zostały bowiem przekroczone 40-krotnie. Teraz koncern nie tylko musi liczyć się z karami finansowymi, ale także stratami wynikającymi z nurkowania cen akcji. Więcej szczegółów na ten temat znajdziecie w poniższym artykule:

Warto zauważyć, że wszystkie ostatnie koncepty Mercedesa to samochody elektryczne lub hybrydowe. To inny trend niż np. w Audi. Przykładem może być chociażby Prologue Avant, który jest hybrydą, ale składającą się z jednostki elektrycznej i diesla. Tymczasem Mercedes odsuwa na bok tego typu silniki.

Zastanawiający jest fakt, że ta wiadomość wypłynęła akurat gdy pojawiła się wysokoprężna afera Volkswagena. Czy ten przeciek informacji ze źródła bliskiego zarządu jest na pewno przypadkowy? Czy może Mercedes celowo nieoficjalnym kanałem przekazał światu, że to hybrydy są dla tej marki przyszłością, a diesle woli odłożyć na bok?

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy