Mercedes pokazał nowego GLC. Nie zabrakło nowości, ale niektórych zawiodą silniki

Mercedes pokazał nowego GLC. Nie zabrakło nowości, ale niektórych zawiodą silniki

Nowy Mercedes-Benz GLC (2022)
Nowy Mercedes-Benz GLC (2022)
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Mercedes
Filip Buliński
02.06.2022 08:06, aktualizacja: 13.03.2023 17:05

GLC to jeden z najpopularniejszych modeli Mercedesa, a jak wiadomo, niełatwo poprawić coś uwielbianego. Mimo to Niemcy zdecydowali się na radykalne zmiany pod maską. W samochodzie zagościły opcje z wyższego segmentu.

Patrząc z profilu, na pierwszy rzut oka nowy Mercedes GLC nie zmienił się znacząco. To jednak tylko pozory. Nowo narysowany przód zyskał atrapę chłodnicy połączoną z reflektorami, co sprawia, że niemiecki SUV zdaje się bardziej masywny. Poprawiono także aerodynamikę, a współczynnik oporu powietrza spadł z 0,31 do 0,29.

Same reflektory zyskały także modną dziś w segmencie premium opcję projekcji oraz wyświetlania na drodze dodatkowych oznaczeń i symboli ostrzegawczych (Digital Light). Jeszcze więcej zmian zaszło z tyłu. Tylny pas jest niemal identyczny, jak w Klasie C.

Nowy Mercedes-Benz GLC (2022)
Nowy Mercedes-Benz GLC (2022)© fot. mat. prasowe/Mercedes

Jeśli chodzi o wymiary, nowy GLC urósł o 60 mm wzdłuż (4716 mm), ale linia dachu została obniżona o 4 mm (1640 mm). Z kolei szerokość pozostała taka sama (1890 mm). Rozstaw osi rozciągnięto o 15 mm, a bagażnik zyskał dodatkowe 70 litrów, oferując teraz przyzwoite 620 litrów.

Jeśli chodzi o wnętrze, zostało niemal żywcem przejęte z innych nowych modeli Mercedesa. Dominują tu dwa ekrany, z czego centralny o przekątnej 11,9 cala jest zorientowany pionowo. Z kolei przed kierowcą może zagościć 12,3-calowy wyświetlacz cyfrowych zegarów.

Nowy Mercedes-Benz GLC (2022)
Nowy Mercedes-Benz GLC (2022)© fot. mat. prasowe/Mercedes

Mercedes wzbogacił także podstawowe wyposażenie nowego GLC. Poza elektrycznie sterowaną klapą bagażnika znajdziemy tu m.in. dodatkową folię akustyczną na przedniej szybie, podgrzewane fotele z przodu czy indukcyjną ładowarkę. Z kolei asystent głosowy "Hej Mercedes" stał się bardziej zdolny do dialogu i uczenia się. Co więcej, za jego pomocą możemy także sterować funkcjami naszego domu.

Z innych nowości należy wymienić pneumatyczne zawieszenie z automatyczną regulacją tylnej osi (standard dla hybryd plug-in) czy skrętną tylną oś, która może wychylić tylne koła o 4,5 stopnia. Jeśli z kolei zechcecie częściej zjeżdżać z asfaltu, możecie zamówić pakiet ze zwiększonym o 20 mm prześwitem.

Nowy Mercedes-Benz GLC (2022)
Nowy Mercedes-Benz GLC (2022)© fot. mat. prasowe/Mercedes

Ciekawym dodatkiem jest także rozwinięty asystent ciągnięcia przyczepy, który nie tylko pomoże wam nią sprawnie zaparkować i manewrować, ale także pomoże w wytyczeniu trasy zoptymalizowanej pod kątem wymiarów dodatkowego ładunku.

A co pod maską?

Podobnie jak w przypadku Klasy C, Mercedes także w GLC skupi się na mniejszych, czterocylindrowych silnikach. Dodatkowo Niemcy chwalą się, że nowy SUV dostępny jest wyłącznie jako hybryda. Ale spokojnie. To określenie nieco na wyrost.

Gamę otwierają bowiem 2-litrowe benzyniaki i diesle wyposażone w 48-woltowy układ miękkiej hybrydy. W pierwszym przypadku mamy do wyboru dwie wersje - 200 4Matic (204 KM i 320 Nm) i 300 4Matic (258 KM i 400 Nm). Jednostka wysokoprężna (220 d) generuje z kolei 197 KM i 440 Nm maksymalnego momentu.

Nowy Mercedes-Benz GLC (2022)
Nowy Mercedes-Benz GLC (2022)© fot. mat. prasowe/Mercedes

Nie zabrakło także hybryd plug-in i tutaj również oparto je na silniku o zapłonie iskrowym oraz samoczynnym. Do wyboru są wersje 300 e (313 KM i 500 Nm), 400 e (381 KM i 650 Nm) oraz 300 de (335 KM i 750 Nm). Wszystkie dysponują tym samym silnikiem elektrycznym o mocy 136 KM oraz dużym akumulatorem o pojemności aż 31,2 kWh.

To sprawia, że GLC będzie mógł przejechać bezemisyjnie nawet do 120 km. Co również imponujące, akumulatory można ładować prądem stałym o mocy 60 kW. Na razie ceny nowego GLC nie są jeszcze znane.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/14]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)