McLaren mówi "tak" dla hybryd i "nie" dla SUV-ów

Obecnie w motoryzacji panują 2 trendy – elektryfikacja gamy modelowej oraz nadawanie terenowo-sportowych cech większości segmentów. O ile poddawanie się modzie dużym koncernom jest zrozumiałe, o tyle czasem może dziwić projektowanie SUV-ów przez najbardziej ekskluzywne marki sportowe. McLaren mówi jednemu stanowczo nie, a drugiemu częściowo tak.

McLaren planuje wyposażyć w hybrydowy układ napędowy całą gamę modelową w ciągu najbliższych 3-4 latMcLaren planuje wyposażyć w hybrydowy układ napędowy całą gamę modelową w ciągu najbliższych 3-4 lat
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Filip Buliński

W rozmowie z portalem Car And Driver prezes McLarena Mike Flewitt powiedział, że nie dopuszcza myśli, by producent z Woking miał wypuścić SUV-a. Głównym powodem są zbyt wysokie koszty - sięgające nawet 1 mld dol. - potrzebne na zaprojektowanie od zera nowej płyty podłogowej. W końcu dotychczasowe platformy z centralnie umieszczonym silnikiem kompletnie się do tego nie nadają.

Inaczej natomiast McLaren podchodzi do hybrydyzacji swoich aut. Mike Flewitt powiedział, że w ciągu najbliższych 3-4 lat cała gama modelowa będzie wyposażona w hybrydowy układ napędowy. Wynika to nie tylko z chęci uzyskania jak najlepszych parametrów i osiągów, ale także coraz bardziej rygorystycznych wymogów dotyczących emisji spalin.

Już wiosną przyszłego roku ma zostać przedstawiona nowa platforma oraz hybrydowy zespół napędowy, które posłużą za bazę do nowego hiperauta z Woking. Pojazd ma zostać zaprezentowany pod koniec 2020 roku, a do sprzedaży trafić za niecałe 2 lata. Dzięki połączeniu elektrycznego i spalinowego silnika nowy McLaren ma przyspieszać od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,3 sekundy.

Prezes McLarena uspokoił także, że mimo dodatkowego silnika elektrycznego oraz akumulatorów, samochód będzie ok. 30 kg cięższy niż dotychczasowe modele napędzane wyłącznie jednostką spalinową. Flewitt oznajmił, że będziemy mieli do czynienia z hybrydą plug-in zdolną przejechać na prądzie między 24 a 32 km. Mała liczba dodatkowych kilogramów wynika także z możliwości zastosowania zupełnie nowego silnika V6. Nie oznacza to jednak, że dotychczasowe V8 zostanie wycofane, ale prawdopodobnie będzie zarezerwowane dla modeli wyższych rangą.

Zapytany przez portal Car And Driver o samochód w pełni elektryczny Mike Flewitt powiedział, że marka miała niedawno w planach wypuszczenie takiego auta, jednak dotychczasowe badania nad akumulatorami litowo-jonowymi nie pozwoliły uzyskać oczekiwanych osiągów. Być może baterie półprzewodnikowe rozwiążą problem, ale pojawienie się bezemisyjnego McLarena może być kwestią kilku, a nawet kilkunastu lat.

Wybrane dla Ciebie

Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe