Koenigsegg One:1 został rozbity podczas testów na Nürburgringu

Władze Nurburgringu zniosły obowiązujące do niedawna ograniczenia prędkości i zakazy bicia rekordów. Koenigsegg postanowił wykorzystać ten fakt, do dalszego rozwoju modelu One:1, a w dalszej przyszłości, ustanowienia nowego rekordu toru. Niestety takie przedsięwzięcia są dość ryzykowne.

Obraz
Źródło zdjęć: © fot. via YouTube
Aleksander Ruciński

Przekonał się o tym kierowca testowy Koenigsegga, który na jednym z okrążeń stracił panowanie nad autem. Najprawdopodobniej doszło do utraty przyczepności, spowodowanej zablokowaniem przednich kół. W efekcie szwedzkie superauto z dużą prędkością uderzyło w barierę energochłonną i przeleciało nad nią. Kilka sekund później tylna część pojazdu stanęła w płomieniach.

Na szczęście pożar został szybko opanowany. Kierowca zasiadający za kierownicą One:1 został natomiast przewieziony do szpitala. Stwierdzono u niego niewielkie obrażenia i wypisano tego samego dnia. Potwierdziły się więc zapewnienia producenta o wysokim poziomie bezpieczeństwa konstrukcji. Gdyby nie zaawansowanie technologiczne modelu One:1 wypadek mógłby skończyć się tragicznie.

Przedstawiciele Koenigsegga wydali oficjalne oświadczenie w tej sprawie, potwierdzając okoliczności wypadku i wyrażając zadowolenie ze stanu kierowcy. Przyznają oni, że woleliby, aby sprawy przybrały inny obrót, zaznaczając jednocześnie, że sprawdzanie maksymalnych możliwości tak mocnych pojazdów wiąże się z ogromnym ryzykiem. Koenigsegg zapewnia, że dokłada wszelkich starań, aby zapewnić jak największe bezpieczeństwo kierowcy i zminimalizować ryzyko wypadku, lecz sytuacje takie jak opisywana czasem się zdarzają.

Inżynierowie ze Szwecji będą mieli teraz pełne ręce roboty. Firma zamierza bowiem nieco zmodyfikować konstrukcję One:1, aby poprawić jego prowadzenie. Mamy nadzieję, że zmiany przyniosą pożądany efekt i już niebawem usłyszymy o nowym rekordzie Nürburgringu należącym do Koenigsegga.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥