Jeep Wrangler

Model samochodu Jeep Wrangler to auto z pierwszego segmentu, pochodzące ze stajni Jeepa. Co więcej, jest to żywa legenda amerykańskiej motoryzacji, sukcesor kultowego Jeepa Willys MB, który był na wyposażeniu armii USA w czasie II Wojny Światowej. Wrangler trafił do produkcji w 1987 roku (Jeepa przejął wtedy koncern Chryslera), a co najciekawsze, jego forma prawie w ogóle nie zmieniła się od czasów Willysa. Jest to pojazd odznaczający się ogromnymi zdolnościami off-roadowymi, bez problemów pokonuje nawet bardzo ciężki teren. Każdy rozpozna Wranglera po charakterystycznych detalach, niezmiennych od II Wojny Światowej, a są to: okrągłe reflektory, otwarte nadwozie, pionowa szyba z przodu, atrapa chłodnicy z wertykalnym użebrowaniem, maska z charakterystycznymi przetłoczeniami.

  • Jeep Wrangler to samochód terenowy o bogatej tradycji. Model Wrangler jest sukcesorem Jeepa Willys'a - terenówki stworzonej dla amerykańskiej armii podczas II Wojny Światowej. Wrangler trafił do produkcji w 1987 roku i montowany jest do chwili obecnej.  Do tej pory pojawiło się trzy generacje auta. W 2013 roku wyprodukowano milionowy egzemplarz Wranglera
  • Vilner Jeep Wrangler to luksusowa wersja auta terenowego. Oprócz niezwykle wygodnego wnętrza, Wrangler Vilner to kompozycja czerni z lśniącymi chromowanymi wstawkami, takimi jak: grill, felgi, lusterka boczne, klamki drzwi oraz klamka bagażnika. Nawet kurek do wlewu paliwa cały pokryty jest lśniącym chromem
  • Jedna generacja Jeepa Wranglera potrafi występować w wielu stylizowanych wersjach nadwozia (np: Sahara, Arctic, Rubicon, Sport etc, Black Eagle, Polaris.) Na zdjęciu potężny pięciodrzwiowy Jeep Wrangler Unlimited Sahara. Model ten, dzięki składanemu dachowi, możemy przekształcić w pick-up (dach nad bagażnikiem złożony) albo kabriolet
  • Jeep Wrangler Unlimited "75th Anniversary" to wersja modelu stworzona, aby uczcić 75 jubileusz istnienia marki Jeep
  • Trzydrzwiowy Jeep Wrangler Sport. Jeep Wrangler słynie z możliwości transformacyjnych. W mgnieniu oka możemy zdemontować dach, drzwi oraz położyć przednią szybę
  • Jeep Wrangler "Mountain". Jeep Wrangler doskonale radzi sobie na różnych podłożach: w głębokim piasku, na podtopionym terenie, wśród zasp śnieżnych oraz w górach
  • Jeep Wrangler Unlimited Rubicon. Każdy model Jeepa, przed trafieniem do produkcji masowej, testowany jest na jednej z najcięższy górskich przepraw w Sierra Nevada, USA. Najcięższy odcinek tej trasy nazywa się Rubicon
  • Jeep Wrangler Unlimited Rubicon. Jeep Wrangler nie ma sobie równych wśród off-roadowych maszyn, to samochód stworzony do pokonywania wszelakich przeszkód, które staną mu na drodze
  • Jeep Wrangler Unlimited Rubicon. Solidna konstrukcja modelu, wytrzymałe i mocne silniki oraz przeróżne systemy wspomagające, którymi nafaszerowana jest amerykańska terenówka, sprawiają, że Wrangler to prawdziwy survivalowiec
  • Panel centralny w jubileuszowym Jeepie Wrangler Unlimited "75th Anniversary"
[1/10] Jeep Wrangler to samochód terenowy o bogatej tradycji. Model Wrangler jest sukcesorem Jeepa Willys'a - terenówki stworzonej dla amerykańskiej armii podczas II Wojny Światowej. Wrangler trafił do produkcji w 1987 roku i montowany jest do chwili obecnej. Do tej pory pojawiło się trzy generacje auta. W 2013 roku wyprodukowano milionowy egzemplarz WrangleraŹródło zdjęć: © [Zdjęcie](http://en.wheelsage.org/jeep/wrangler/jk/pictures/rpsqsp/) użytkownika Porlamfer

Jeep Wrangler - Charakterystyka

Jeep Wrangler to prawdziwa indywidualność wśród samochodów, nie dająca poklasku przeróżnym trendom motoryzacyjnym. W czasach intensywnej globalizacji bardzo trudno znaleźć markę samochodu, który rzeczywiście i szczerze kultywuje współcześnie kilkudziesięcioletnią bogatą tradycję modelu.

Chociaż Jeep Wrangler debiutował w 1987 roku, to początki tej dobitnej terenówki nastąpiły, określając precyzyjnie, w 1941 roku. Wtedy to kultowy Willys trafił do masowej produkcji. Wojskowy dżip będący na wyposażeniu amerykańskiej armii, jest do dzisiaj wzorem dla Jeepa (nazwa Willys została przemianowana na Jeep w 1946 roku) przy produkcji samochodów cywilnych.

Jak dotychczas, istnieje trzy generacje Jeepa Wranglera – YJ, TJ, JK. Najmłodsza generacja (JK) trafiła do produkcji w 2007 roku, a sprzedawana jest do dzisiaj.

Największymi rywalami Jeepa Wranglera jest: Land Rover Defender , Nissan Patrol, Toyota Land Cruiser , Mercedes Klasy G.

Jeep Wrangler - wygląd zewnętrzny

Sylwetkę Jeepa Wranglera zna praktycznie każdy fan czterech kółek. W tym pojeździe nie zaznanym nowinek technologicznych. Samochód ten nabywa się dla rozpoznawalnych na całym świecie symbolów marki oraz dla jego doskonałych właściwościach terenowych.

O wyglądzie Wranglera nie da napisać się wiele, charakteryzuje się on: sylwetką nadwozia o nieco topornych kształtach i oryginalnym przodem, zawierającym grill z sześcioma pionowymi żebrami, okrągłymi reflektorami, masywnymi nadkolami oraz zapasowym kołem przytwierdzonym do drzwi bagażnika. Wraz z kolejnymi generacjami i poprawkami, Wrangler ewoluował, lecz jego kręgosłup ciągle jest niezmienny.

Jeep Wrangler – wygląd wewnętrzny

Jeep Wrangler występuje w trzech bazowych wersjach wyekwipowania: Sport, Sahara, Rubicon (oprócz podstawowych trzech, występują również dwie wersje limitowane: X oraz Black Edition II). Ze wszystkich wersji, najlepsze zdolności off-roadowe posiada Jeep Wrangler Rubicon (jest on również najlepiej rozpoznawalną wersją Wranglera, bezbłędnie kojarzoną z koncernem Jeep) W środku Wranglera siedzimy bardzo wysoko, a kabina, która z zewnątrz stwarza pozory obszernej, tak naprawdę posiada mało przestrzeni dla pasażerów. Jednak auto broni się przeznaczeniem - Jeep Wrangler to samochód do forsowania trudnych szykan, czy off-roadowego szaleństwa, a nie do podróżowania.

Wnętrze Jeepa Wranglera jest surowe, ale estetyczne i wykonane z materiałów o wysokiej jakości. Auto posiada szereg elementów, które pomogą bezpiecznie przebrnąć nam przez nawet najbardziej ekstremalne bezdroża, np.: ogromny uchwyt dla pasażera, czy dach pokryty pokrowcem z materiału.

Pośrodku konsoli głównej, umieszczony jest dotykowy wyświetlacz (mierzący 6,5 cala), zapewniający dostęp do radia, nawigacji, systemu audio czy odtwarzacza DVD. Wrangler również posiada elektroniczną regulację przedniej i tylnej szyby. Ponadto, amerykańska terenówka posiada regulator lusterek bocznych, klimatyzację, nawiewy czy systemy bezpieczeństwa, towarzyszące w trakcie terenowych akrobacji (Nie jesteśmy jednak skazani na automatyczną konfigurację auta. Za pomocą przycisków można załączyć lub wyłączyć systemy bezpieczeństwa wedle naszego uznania oraz realnych potrzeb podczas przemierzania dzikich terenów).

Jeep Wrangler posiada bagażnik o pojemności wynoszącej 498 litrów. Gdy złożymy tylne fotele, przestrzeń kufra osiągnie 2320 litrów.

Jeep Wrangler – zdolności transformacyjne

Jeep Wrangler posiada zdolności transformacyjne. Na czym one polegają? W trakcie niespełna pięciu minut, gdy odepniemy klamry i blokady, możemy spektakularnie zmienić wygląd naszej terenówki. W dziecinnie prosty sposób jesteśmy w stanie całkowicie zdemontować dach (Wrangler występuje w wersji z twardym dachem oraz w wersji z soft topem), drzwi i położyć w pozycji poziomej szybę przednią. Tak więc w przeciągu chwili przemienimy zamkniętą trzydrzwiową gablotę na Wranglera kabriolet.

Jeep Wrangler – jednostki napędowe

Pod maską Jeepa Wranglera znajdziemy dwa potężne motory. Możemy wybrać benzynowy silnik V6 3.6, osiągający moc rzędu 284 KM, uzyskujący maksymalny moment obrotowy, wynoszący 347 Nm. Druga opcja, to diesel 2.8 generujący moc 200 KM (maksymalny moment obrotowy to 460 Nm). Wranglera obsługuje tylko pięciobiegowa przekładnia automatyczna (idealnie sprawdza się i działa bez zarzutów).