Hamann Aventador LP700-4 Nervudo (2013) [Frankfurt 2013]

Do Frankfurtu Hamann przywiózł dwie nowości. Pierwszą, mniejszą jest BMW serii 6 Gran Coupé, drugą – podkręcone Lamborghini Aventador z jednostką napędową o mocy 760 KM. Auto dostało przydomek Nervudo.

Obraz
Olgierd Lachowski

Najprawdopodobniej Hamann zaczerpnął nazwę z języka hiszpańskiego, w którym „nervudo” znaczy między innymi 'muskularny'. To akurat bardzo dobra nazwa dla tej włoskiej maszyny, szczególnie że Lamborghini chętnie swoim modelom daje nazwy związane z Hiszpanią.

Firm modyfikujących Aventadora jest co niemiara: od takich, które nakładają tylko na nadwozie folię i twierdzą, że to tuning, po takie, które przedstawiają szalone projekty w stylu kompozytowego 1250-konnego Mansory. Hamann jest gdzieś pomiędzy.

Obraz

Już od wielu lat niemiecki warsztat zajmuje się nie tylko BMW. Choć pierwotnie w kręgu zainteresowań Hamanna była właśnie bawarska marka, to wkrótce poszerzył on swoją działalność o tuning Ferrari, Lamborghini czy Land Rovera lub Maserati.

Tuning Hamanna dotyczący tego Lamborghini obejmuje nadwozie oraz jednostkę napędową. Pakiet stylistyczny jest bardzo rozbudowany, a obejmuje między innymi takie elementy jak nowy zderzak, splitter pod nim, nowe progi, inne osłony wlotów powietrza w błotnikach i tylnych słupkach, zmieniony tylny zderzak czy tylne skrzydło.

Hamann nie podał materiału, jaki wykorzystano do zrobienia wszystkich elementów składowych kitu optycznego. Nie wiadomo, czy pakiet jako całość został przebadany w tunelu aerodynamicznym pod kątem wytwarzania docisku podczas szybkiej jazdy Aventadorem.

Obraz

Do kompletu dołączone są felgi o średnicy 20” z przodu (opony o rozmiarze 255/30 R 20) i 21” z tyłu (gumy odznaczające się rozmiarem 355/25 R 21). Podobnie jak nadwozie felgi zostały pomalowane na dwa kolory.

Kolorystyka kabiny pasażerskiej jest ściśle związana z barwami, jakie znajdują się na karoserii. Mamy więc pomarańcz i kolor szary. Jeśli chodzi o materiały, to ich skład jest wręcz klasyczny dla samochodów sportowych: skóra, Alcantara oraz kompozyt węglowy. Pod tym względem nie ma żadnych niespodzianek.

Za plecami kierowcy Aventadora pracuje widlasty 12-cylindrowy wolnossący silnik o objętości skokowej 6,5 l, który w swych trzewiach produkuje 700 KM przy 8250 obr./min. Jeśli chodzi o to auto, to powinno być napisane „produkował 700 KM”, ponieważ teraz moc jest wyższa.

Wszystko za sprawą przeróbek w układzie wydechowym supersamochodu i dzięki nowej elektronice. Dokładnie wygląda to tak, że Lamborghini ma teraz 760 KM mocy maksymalnej i 735 Nm (zamiast 690 Nm) momentu obrotowego.

Obraz

Na temat osiągów drogowych Hamann milczy, ale na pewno nie są one gorsze niż 2,90 s potrzebne na rozpędzenie się do 100 km/h i 350 km/h prędkości maksymalnej.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V12, 60supo/sup, L539
  • Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6498 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 760 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 116,96 KM/l (seryjny – 107,73 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 735 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 400 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 380 mm
  • Koła przednie: 20”
  • Koła tylny: 21”
  • Opony przednie: 255/30 R 20
  • Opony tylne: 355/25 R 21 Pirelli

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1807 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,38 kg/KM (seryjny – 2,58 kg/KM)
  • Długość: 4780 mm
  • Szerokość: 2050 mm
  • Rozstaw osi: 2700 mm
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/4] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej