Hamann Aventador LP700-4 Nervudo (2013) [Frankfurt 2013]
Do Frankfurtu Hamann przywiózł dwie nowości. Pierwszą, mniejszą jest BMW serii 6 Gran Coupé, drugą – podkręcone Lamborghini Aventador z jednostką napędową o mocy 760 KM. Auto dostało przydomek Nervudo.
13.09.2013 | aktual.: 08.10.2022 13:27
Najprawdopodobniej Hamann zaczerpnął nazwę z języka hiszpańskiego, w którym „nervudo” znaczy między innymi 'muskularny'. To akurat bardzo dobra nazwa dla tej włoskiej maszyny, szczególnie że Lamborghini chętnie swoim modelom daje nazwy związane z Hiszpanią.
Firm modyfikujących Aventadora jest co niemiara: od takich, które nakładają tylko na nadwozie folię i twierdzą, że to tuning, po takie, które przedstawiają szalone projekty w stylu kompozytowego 1250-konnego Mansory. Hamann jest gdzieś pomiędzy.
Już od wielu lat niemiecki warsztat zajmuje się nie tylko BMW. Choć pierwotnie w kręgu zainteresowań Hamanna była właśnie bawarska marka, to wkrótce poszerzył on swoją działalność o tuning Ferrari, Lamborghini czy Land Rovera lub Maserati.
Tuning Hamanna dotyczący tego Lamborghini obejmuje nadwozie oraz jednostkę napędową. Pakiet stylistyczny jest bardzo rozbudowany, a obejmuje między innymi takie elementy jak nowy zderzak, splitter pod nim, nowe progi, inne osłony wlotów powietrza w błotnikach i tylnych słupkach, zmieniony tylny zderzak czy tylne skrzydło.
Hamann nie podał materiału, jaki wykorzystano do zrobienia wszystkich elementów składowych kitu optycznego. Nie wiadomo, czy pakiet jako całość został przebadany w tunelu aerodynamicznym pod kątem wytwarzania docisku podczas szybkiej jazdy Aventadorem.
Do kompletu dołączone są felgi o średnicy 20” z przodu (opony o rozmiarze 255/30 R 20) i 21” z tyłu (gumy odznaczające się rozmiarem 355/25 R 21). Podobnie jak nadwozie felgi zostały pomalowane na dwa kolory.
Kolorystyka kabiny pasażerskiej jest ściśle związana z barwami, jakie znajdują się na karoserii. Mamy więc pomarańcz i kolor szary. Jeśli chodzi o materiały, to ich skład jest wręcz klasyczny dla samochodów sportowych: skóra, Alcantara oraz kompozyt węglowy. Pod tym względem nie ma żadnych niespodzianek.
Za plecami kierowcy Aventadora pracuje widlasty 12-cylindrowy wolnossący silnik o objętości skokowej 6,5 l, który w swych trzewiach produkuje 700 KM przy 8250 obr./min. Jeśli chodzi o to auto, to powinno być napisane „produkował 700 KM”, ponieważ teraz moc jest wyższa.
Wszystko za sprawą przeróbek w układzie wydechowym supersamochodu i dzięki nowej elektronice. Dokładnie wygląda to tak, że Lamborghini ma teraz 760 KM mocy maksymalnej i 735 Nm (zamiast 690 Nm) momentu obrotowego.
Na temat osiągów drogowych Hamann milczy, ale na pewno nie są one gorsze niż 2,90 s potrzebne na rozpędzenie się do 100 km/h i 350 km/h prędkości maksymalnej.
Konkurencja
Dane techniczne
- Typ: V12, 60supo/sup, L539
- Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 6498 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 760 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 116,96 KM/l (seryjny – 107,73 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 735 Nm
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana
- Typ napędu: na wszystkie koła
Hamulce i koła
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 400 mm
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 380 mm
- Koła przednie: 20”
- Koła tylny: 21”
- Opony przednie: 255/30 R 20
- Opony tylne: 355/25 R 21 Pirelli
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1807 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,38 kg/KM (seryjny – 2,58 kg/KM)
- Długość: 4780 mm
- Szerokość: 2050 mm
- Rozstaw osi: 2700 mm