Inspirowany Aventadorem J – RENM Aventador LP700-4 Limited Edition Corsa Concept (2012)

Zainspirowani projektem Aventador J Concept Australijczycy z RENM Performance postanowili przygotować podobny strój do zwykłego Aventadora.

Obraz
Olgierd Lachowski

Już kilka firm miało na tyle odwagi i potencjału, by zająć się tuningiem supersportowego Lamborghini Aventador. Wśród tych przedsiębiorstw jest m.in. Mansory czy Wheelsandmore. Teraz na liście tunerów tego bolidu pojawiła się australijska firma RENM Performance.

Obraz

Styliści z Antypodów zaprojektowali pakiet tuningowy do seryjnego Aventadora inspirując się prototypowym roadsterem Aventador J. Na razie wszystko pozostaje w fazie wizualizacji komputerowej, ale z pewnością RENM wkrótce przejdzie ze swoim kitem do świata realnego.

Przód wozu będzie zmieniony przez rozbudowany spojler, bok będzie inaczej wyglądał dzięki nakładkom na progi, które sięgają aż do górnej krawędzi wlotów powietrza, z kolei tylny zderzak zostanie zmodyfikowany przez dobudowanie imitacji dyfuzora. Wymienione części będą zrobione z włókien węglowych.

Obraz

Z tego samego materiału będzie wykonane też tylne skrzydło oraz osłony wlotów powietrza przy tylnych oknach. Bolid otrzyma nowe wieloramienne felgi z centralną nakrętką.

Miejsce fabrycznego układu wylotowego zajmie sportowy „wydech” z rurami ze stopów tytanu. Dzięki innym filtrom powietrza, a także przekalibrowanemu ECU specjaliści z RENM Performance spodziewają się wzrostu mocy od 9% do 11%. Jeśli przyjąć pośrednie 10%, znaczyłoby to, że wóz będzie miał w sumie 770 KM.

Obraz

O prognozowaniu osiągów podkręconego Lamborghini na razie nie ma mowy. Ciekawe kiedy gotowe auto wyjedzie na ulice?

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V12, 60supo/sup, L539
  • Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6498 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: ≈ 770 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: ≈ 118,50 KM/l (seryjny – 107,73 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 400 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 380 mm

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1790 kg
  • Stosunek masy do mocy: ≈ 2,33 kg/KM (seryjny – 2,56 kg/KM)
  • Długość: 4780 mm
  • Szerokość: 2050 mm
  • Rozstaw osi: 2700 mm
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/6] Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł