Wheelsandmore Aventador LP792-4 Roadster (2013)

Wheelsandmore nie ustaje w podnoszeniu mocy silnika Lamborghini Aventadora. Nowa wersja nadwoziowa – roadster – dostała prawie 100-konny zastrzyk. Jest też możliwość zmodyfikowania karoserii auta.

Obraz
Olgierd Lachowski

Wheelsandmore nie ustaje w podnoszeniu mocy silnika Lamborghini Aventadora. Nowa wersja nadwoziowa – roadster – dostała prawie 100-konny zastrzyk. Jest też możliwość zmodyfikowania karoserii auta.

Z technicznego punktu widzenia Aventador Roadster prawie niczym nie różni się od odmiany coupé. Oba te wozy mają identyczny silnik. Tradycyjnie w swoim topowym bolidzie Lamborghini stosuje 12-cylindrową jednostkę napędową. W następcy Murciélago motor ma 6,5 l objętości skokowej i jest konstrukcją wolnossącą. Co interesujące, nie zastosowano w nim bezpośredniego wtrysku benzyny.

Silnik legitymuje się momentem obrotowym 690 Nm przy 5500 obr./min i mocą 700 KM przy 8250 obr./min. Są to parametry seryjnej jednostki napędowej.

Obraz

Ta spreparowana przez Wheelsandmore ma o 92 KM mocy i 85 Nm momentu obrotowego więcej. Dodatkowe konie mechaniczne i niutonometry pojawiły się po zainstalowaniu nowego oprogramowania w centralnej jednostce sterującej silnikiem oraz po wymianie fabrycznego wydechu na przygotowany specjalnie przez inżynierów firmy tuningowej sportowy układ wydechowy.

W Aventadorze Włosi zdecydowali się zastosować dwusprzęgłową zautomatyzowaną skrzynię przekładniową. Wzorem starszego brata nowy „byk” ma napędzane wszystkie koła.

Obraz

Właśnie dzięki kombinacji mocnego silnika, dwusprzęgłowej skrzyni i napędu na obie osie Lamborghini Aventador w wersji seryjnej przyspiesza do 100 km/h w 3 sekundy (coupé jest odrobinę szybsze). Wheelsandmore nie stara się podać choćby teoretycznego czasu sprintu do setki. Być może różnica byłaby bardzo mała lub żadna. Prawdopodobnie zauważalne rozbieżności w samochodzie fabrycznym i stuningowanym pojawiłyby się przy rozpędzaniu do 200 lub 300 km/h.

Również prędkość maksymalna pozostaje tajemnicą. Oryginalna maszyna osiąga okrągłe 350 km/h. Wóz spod rąk mechaników Wheelsandmore jest pewnie minimalnie szybszy.

Obraz

Tak, jak w przypadku Maserati GranTurismo MC Stradale, firma z Niemiec nie zdecydowała się na montaż żadnych elementów stylistycznych do karoserii. Oklejono ją natomiast matową ciemnoszarą folią i dołożono pasek z nazwą tunera. Ponadto wymieniono koła na komplet składający się z 20- (przód) i 21-calowych felg (tył) 6Sporz[sup]2[/sup] oraz opon o rozmiarach 255/30 R 20 (na kołach przednich) i 345/25 R 21 (na osi tylnej).

Obraz

W tym wozie nie zastosowano żadnych kompozytowych części, ale Wheelsandmore proponuje dość mocno rozbudowany komplet takich elementów. Zrobione są one z mieszanki włókna węglowego i żywic i nie są lakierowane błyszczącą bezbarwną farbą. Mają matową fakturę – dokładnie jak detale w samochodach wyścigowych przed malowaniem lub oklejaniem reklamami.

Na pakiet składa się tylny dyfuzor, tylne skrzydło, przedni splitter, osłony wlotów w przednim spojlerze, oprawki lusterek zewnętrznych oraz mniejsze części, wśród których są oprawki tylnych świateł czy osłony wlotów powietrza z boku.

Obraz

Całość niestety nie jest tania – jak na prawdziwy kompozyt przystało. Wszystko razem kosztuje ponad 32 tys. euro (z 19-procentowym VAT-em). Jeśli do tego dołoży się 16 tys. euro za tuning silnika oraz 13,5 euro za koła, to razem wychodzi dość pokaźna suma – ponad 61,5 euro. Tylko kto bogatemu zabroni?

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V12, 60supo/sup, L539
  • Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6498 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 792 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 121,88 KM/l (seryjny – 107,73 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 775 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 400 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 380 mm
  • Koła przednie: 9,5 x 20” 6Sporz2
  • Koła tylny: 12,5 x 21” 6Sporz2
  • Opony przednie: 255/30 R 20 Pirelli
  • Opony tylne: 355/25 R 21 Pirelli

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1825 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,30 kg/KM (seryjny – 2,61 kg/KM)
  • Długość: 4780 mm
  • Szerokość: 2050 mm
  • Wysokość: 1136 mm
  • Rozstaw osi: 2700 mm
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/8] Źródło zdjęć: |

Źródło: Wheelsandmore

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej