Capristo Lamborghini Aventador - niewiele lżejszy, niewiele szybszy

Lamborghini Aventador to jeden z najszybszych i najbardziej zdumiewających supersamochodów na świecie. Firma tuningowa Capristo Exhaust Systems GmbH uznała, że można uczynić je jeszcze lepszym autem.

Capristo Lamborghini AventadorCapristo Lamborghini Aventador
Bartosz Pokrzywiński

W 2011 roku Lamborghini zaprezentowało model Aventador, który zajął miejsce modelu Murcielago, a więc jest największym supersamochodem włoskiego producenta. Pod maską tego auta pracuje jednostka V12 o pojemności 6,5 l, która produkuje 700 KM i 690 Nm momentu obrotowego.

Firma Capristo uznała, że 1575 kg masy przypadającej na taką moc to zbyt dużo, a więc postanowiono odchudzić Lamborghini. Jak można jednak odchudzić ekstremalny supersamochód nie zabierając nic z jego i tak niewielkiej praktyczności?

Capristo Lamborghini Aventador
Capristo Lamborghini Aventador

Sposób jest prosty. Poprzez zastąpienie tylnego spojlera, dyfuzora, obudów lusterek czy wlotów powietrza odpowiednikami wykonanymi z włókna węglowego. Dzięki temu zabiegowi auto faktycznie schudło, ale zaledwie o 40 kg.

Nikt z Capristo nie dotykał jednostki napędowej czy przełożeń skrzyni biegów. Jak nazwa firmy wskazuje (Capristo Exhaust Systems GmbH), zajmuje się ona budową układów wydechowych. Właśnie ten element został zmieniony. Aventador dostał wydech wykonany ze stali nierdzewnej.

Capristo Lamborghini Aventador
Capristo Lamborghini Aventador

Dzięki delikatnemu odchudzeniu auta oraz zastosowaniu tego elementu, udało się poprawić przyspieszenie od 0 do 100 km/h do 2,8 s i zwiększyć prędkość maksymalną do 354 km/h.

Łącznie więc 40 kg mniej, przyspieszenie krótsze o 0,1 s oraz prędkość maksymalna większa o 4 km/h. Ciekawe czy zmianie uległo brzmienie potężnego silnika V12 - bo to byłoby większym argumentem dla kupna tego pakietu niż tak niewielka poprawa osiągów.

  • Capristo Lamborghini Aventador
  • Capristo Lamborghini Aventador
  • Capristo Lamborghini Aventador
  • Capristo Lamborghini Aventador
  • Capristo Lamborghini Aventador
  • Capristo Lamborghini Aventador
  • Capristo Lamborghini Aventador
  • Capristo Lamborghini Aventador
  • Capristo Lamborghini Aventador
  • Capristo Lamborghini Aventador
  • Capristo Lamborghini Aventador
  • Capristo Lamborghini Aventador
  • Capristo Lamborghini Aventador
  • Capristo Lamborghini Aventador
  • Capristo Lamborghini Aventador
  • Capristo Lamborghini Aventador
  • Capristo Lamborghini Aventador
[1/17] Capristo Lamborghini Aventador Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł