Ford Explorer wraca do Polski. Cena jest wysoka, bo występuje tylko w topowej wersji

Amerykański SUV wraca do oficjalnej sprzedaży w Polsce ku uciesze osób ceniących sobie luźny styl zza Oceanu i spore gabaryty samochodów. Ford Explorer zaspokaja także potrzeby ekologów, bo hybrydowy napęd pozwala jeździć nawet bezemisyjnie. Ford wreszcie podał oficjalny cennik samochodu.

Ford Explorer, choć jest hybrydą, śmiało może stanąć w szranki ze sportowymi, mocnymi SUV-ami konkurencji. Na polskim rynku jednym z nich może być Volkswagen Touareg R.Ford Explorer, choć jest hybrydą, śmiało może stanąć w szranki ze sportowymi, mocnymi SUV-ami konkurencji. Na polskim rynku jednym z nich może być Volkswagen Touareg R.
Źródło zdjęć: © fot. Mariusz Zmysłowski
M. L.

Nowy Ford Explorer startuje z poziomu 366 tys. zł, jest napędzany 3-litrowym silnikiem EcoBoost V6 oraz wspomagany jednostką elektryczną, co razem daje kierowcy maksymalnie 457 KM mocy, przyspieszenie do setki w czasie 6,0 s, a spalanie na dystansie 100 km ma wynieść ok. 3 l, oczywiście z wykorzystaniem energii elektrycznej zmagazynowanej w akumulatorze.

Ceny wersji wyposażenia Forda Explorera:

  • ST-Line - od 366 000 zł
  • Platinum - od 367 500 zł

Ford nie rozdrabniał się w kwestii wersji napędu i wyposażenia. Choć globalnie auto występuje w pięciu wersjach układów napędowych (od 305 do 457 KM) i m.in. specyfikacji ST, to w Polsce można zamawiać jedynie najmocniejszy wariant hybrydowy plug-in. Dostępne są tylko dwa różniące się warianty wyposażenia, choć cenowo bardzo do siebie zbliżone.

Wersje wyposażenia Forda Explorera

  • ST-Line: podobnie jak w innych modelach, jest to przede wszystkim samochód stylizowany na sportowo. Świadczą o tym zderzaki, progi oraz duże aluminiowe felgi o średnicy 20-cali, lakierowane na czarno. Podobnie wykończono elementy zewnętrzne, które w odmianie Platinum mają chromowy połysk. Bezpłatne są tradycyjne dla tej specyfikacji niebieskie lakiery. Wnętrze jest wykończone skórzaną tapicerką.
  • Platinum: bardziej elegancki wariant Forda Explorera, różniący się z zewnątrz przede wszystkim wykończeniami chromowymi. Wnętrze jest wykończone inną tapicerką, choć również skórzaną.

Co ciekawe, jeśli zajrzycie w stare katalogi, to w dziale poświęconym marce Ford znajdziecie pozycję Explorer. Ten stosunkowo prosty samochód terenowy typu SUV był napędzany 4-litrowym benzyniakiem o mocy 204 KM, rozpędzał się do setki w czasie 10,4 s, a producent podawał średnie zużycie paliwa na poziomie 13,3 l/100 km. W 2000 r. kosztował około 155 tys. zł.

Wybrane dla Ciebie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Doskonała jazda Verstappena w Austin i kiepski weekend McLarena
Doskonała jazda Verstappena w Austin i kiepski weekend McLarena
Silnik Mercedesa 2.1d (OM 651) - wtopa czy dobry wybór?
Silnik Mercedesa 2.1d (OM 651) - wtopa czy dobry wybór?
​Analiza: Gwałtowny wzrost rejestracji na polskim rynku. Najważniejsi gracze komentują, czy to na pewno zasługa aut elektrycznych i chińskich
​Analiza: Gwałtowny wzrost rejestracji na polskim rynku. Najważniejsi gracze komentują, czy to na pewno zasługa aut elektrycznych i chińskich
Czyli jednak się da. Obniżyli cenę SUV-a o prawie 25 tys. zł
Czyli jednak się da. Obniżyli cenę SUV-a o prawie 25 tys. zł
Prawie 14 tys. zł taniej. Jedno z ulubionych aut Polaków na wyprzedaży
Prawie 14 tys. zł taniej. Jedno z ulubionych aut Polaków na wyprzedaży
Sejm zdecydował - odebranie prawa jazdy również za szaleństwa poza terenem zabudowanym
Sejm zdecydował - odebranie prawa jazdy również za szaleństwa poza terenem zabudowanym