Ford Explorer wraca do Polski. Cena jest wysoka, bo występuje tylko w topowej wersji

Amerykański SUV wraca do oficjalnej sprzedaży w Polsce ku uciesze osób ceniących sobie luźny styl zza Oceanu i spore gabaryty samochodów. Ford Explorer zaspokaja także potrzeby ekologów, bo hybrydowy napęd pozwala jeździć nawet bezemisyjnie. Ford wreszcie podał oficjalny cennik samochodu.

Ford Explorer, choć jest hybrydą, śmiało może stanąć w szranki ze sportowymi, mocnymi SUV-ami konkurencji. Na polskim rynku jednym z nich może być Volkswagen Touareg R.Ford Explorer, choć jest hybrydą, śmiało może stanąć w szranki ze sportowymi, mocnymi SUV-ami konkurencji. Na polskim rynku jednym z nich może być Volkswagen Touareg R.
Źródło zdjęć: © fot. Mariusz Zmysłowski
M. L.

Nowy Ford Explorer startuje z poziomu 366 tys. zł, jest napędzany 3-litrowym silnikiem EcoBoost V6 oraz wspomagany jednostką elektryczną, co razem daje kierowcy maksymalnie 457 KM mocy, przyspieszenie do setki w czasie 6,0 s, a spalanie na dystansie 100 km ma wynieść ok. 3 l, oczywiście z wykorzystaniem energii elektrycznej zmagazynowanej w akumulatorze.

Ceny wersji wyposażenia Forda Explorera:

  • ST-Line - od 366 000 zł
  • Platinum - od 367 500 zł

Ford nie rozdrabniał się w kwestii wersji napędu i wyposażenia. Choć globalnie auto występuje w pięciu wersjach układów napędowych (od 305 do 457 KM) i m.in. specyfikacji ST, to w Polsce można zamawiać jedynie najmocniejszy wariant hybrydowy plug-in. Dostępne są tylko dwa różniące się warianty wyposażenia, choć cenowo bardzo do siebie zbliżone.

Wersje wyposażenia Forda Explorera

  • ST-Line: podobnie jak w innych modelach, jest to przede wszystkim samochód stylizowany na sportowo. Świadczą o tym zderzaki, progi oraz duże aluminiowe felgi o średnicy 20-cali, lakierowane na czarno. Podobnie wykończono elementy zewnętrzne, które w odmianie Platinum mają chromowy połysk. Bezpłatne są tradycyjne dla tej specyfikacji niebieskie lakiery. Wnętrze jest wykończone skórzaną tapicerką.
  • Platinum: bardziej elegancki wariant Forda Explorera, różniący się z zewnątrz przede wszystkim wykończeniami chromowymi. Wnętrze jest wykończone inną tapicerką, choć również skórzaną.

Co ciekawe, jeśli zajrzycie w stare katalogi, to w dziale poświęconym marce Ford znajdziecie pozycję Explorer. Ten stosunkowo prosty samochód terenowy typu SUV był napędzany 4-litrowym benzyniakiem o mocy 204 KM, rozpędzał się do setki w czasie 10,4 s, a producent podawał średnie zużycie paliwa na poziomie 13,3 l/100 km. W 2000 r. kosztował około 155 tys. zł.

Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥