Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka

Pierwszy LFA, którego produkcję zakończono w 2012 roku, dzięki potężnemu silnikowi V10 był jednym z najlepiej brzmiących aut w historii. Nowy nie brzmi w ogóle, ale za to wygląda świetnie.

Lexus LFA ConceptLexus LFA Concept
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Lexus
Aleksander Ruciński

Nowy LFA Concept to elektryk. Marka nie ujawnia danych dotyczących mocy, zasięgu ani baterii, ale sugeruje, że rozwiązania zaprezentowane w koncepcie znajdą zastosowanie w przyszłości.

"Nazwa 'LFA' nie jest zarezerwowana dla aut spalinowych. Oznacza pojazd, który ucieleśnia technologie, jakie inżynierowie powinni zachować i przekazać dalej" - czytamy w materiale prasowym Lexusa.

Najważniejsza nowość to lekka i bardzo sztywna aluminiowa rama. Identyczna jak w zaprezentowanej równolegle Toyocie GR GT. Toyota jest jednak spalinowym V8, a Lexus elektrykiem.

Lexus RX - droższy nie zawsze oznacza lepszy

Stylistycznie LFA Concept jest bliski wcześniejszemu Sport Concept z Monterey. Panele nadwozia wyglądają na dopracowane pod produkcję, co sugeruje, że wersja seryjna nie odbiegnie daleko od zaprezentowanej formy.

Auto mierzy 4 690 mm długości, 2 040 mm szerokości i 2725 mm rozstawu osi. Jest więc o około 25 cm dłuższe i 15 cm szersze niż pierwszy LFA, ale wciąż nieco mniejsze niż wspomniana Toyota.

Kabina ma układ kokpitu skupiony na kierowcy. Zamiast klasycznych wskaźników jest zestaw ekranów, bez centralnego wyświetlacza multimediów. Czas pokaże, czy podobnie będzie w ewentualnej wersji produkcyjnej. Lexus na razie nie mówi o konkretnych terminach, ale jasno deklaruje, że sportowa przyszłość marki jest elektryczna.

  • Lexus LFA Concept
  • Lexus LFA Concept
  • Lexus LFA Concept
  • Lexus LFA Concept
  • Lexus LFA Concept
  • Lexus LFA Concept
  • Lexus LFA Concept
  • Lexus LFA Concept
  • Lexus LFA Concept
  • Lexus LFA Concept
  • Lexus LFA Concept
  • Lexus LFA Concept
  • Lexus LFA Concept
  • Lexus LFA Concept
  • Lexus LFA Concept
[1/15] Lexus LFA Concept Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Lexus
Wybrane dla Ciebie
Kary w górę. Sejm przyjął zmianę w przepisach. Teraz kolej na prezydenta
Kary w górę. Sejm przyjął zmianę w przepisach. Teraz kolej na prezydenta
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
W weekend wpadli na prowadzeniu pod wpływem i złamaniu zakazu. Już siedzą
W weekend wpadli na prowadzeniu pod wpływem i złamaniu zakazu. Już siedzą
Znak D-54. Jest pierwszy mandat za jego złamanie
Znak D-54. Jest pierwszy mandat za jego złamanie
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀