Emisja CO2 w Europie spada
Nie będzie to dla nikogo żadną nowością, jeśli powiem, że ostatnio mówi się coraz więcej o redukcji emisji dwutlenku węgla. Zwolennicy teorii globalnego ocieplenia uważają go (=CO2) za największego wroga ludzkości i planety. Firma JATO Dynamics zaprezentowała ciekawy raport odnośnie emisji CO2 przez europejskie pojazdy. Okazuje się, że wszystko ma się ku dobremu.
12.05.2010 | aktual.: 13.10.2022 13:38
Nie będzie to dla nikogo żadną nowością, jeśli powiem, że ostatnio mówi się coraz więcej o redukcji emisji dwutlenku węgla. Zwolennicy teorii globalnego ocieplenia uważają go (=CO2) za największego wroga ludzkości i planety. Firma JATO Dynamics zaprezentowała ciekawy raport odnośnie emisji CO2 przez europejskie pojazdy. Okazuje się, że wszystko ma się ku dobremu.
Owa firma zaczęła gromadzić dane w 2003 roku. Według najnowszych doniesień, w ciągu 7 lat emisja dwutlenku węgla przez samochody z Europy zmniejszyła się o 12%. Aktualnie, średnio każdy pojazd wydziela do atmosfery 145,9g CO2 na kilometr, podczas gdy w 2003 roku liczba ta była wyższa o 20g/km.
Ponadto zauważono także, że połowa wszystkich nowych samochodów, jakie sprzedaje się w 21 europejskich krajach branych pod uwagę przez JATO, emituje 140g lub mniej dwutlenku węgla na kilometr. W 2003 roku takim "wyczynem" mogło się popisać zaledwie 23% sprzedawanych aut. Czynnikami, które się do tego przyczyniły, są rozwoje nowych technologii, nakładanie dodatkowych podatków na auta emitujące dużo spalin, a także prezentowanie ludziom odpowiednich schematów.
Wstępne prognozy mówią o tym, że do roku 2015 większość europejskich samochodów powinna emitować do 130g CO2 na kilometr.
Źródło: carscoop