Jaguar XJ z silnikiem 1.2-litra?!

Czy wyobrażałeś sobie kiedyś, że potężna limuzyna od Jaguara, czyli model XJ, może posiadać pod maską trzycylindrowy silniczek o pojemności 1.2-litra? Na wystawie World Mobility Forum, która odbędzie się w Stuttgarcie, w dniach 15-18 kwietnia, zostanie odsłonięty Jag Limo Green Hybrid.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Czy wyobrażałeś sobie kiedyś, że potężna limuzyna od Jaguara, czyli model XJ, może posiadać pod maską trzycylindrowy silniczek o pojemności 1.2-litra? Na wystawie World Mobility Forum, która odbędzie się w Stuttgarcie, w dniach 15-18 kwietnia, zostanie odsłonięty Jag Limo Green Hybrid.

Bardzo szybki rozwój technologi hybrydowej w samochodach sprawia, że coraz więcej producentów decyduje się eksperymentować z tego rodzaju napędem. Jaguar postanowił spróbować swoich sił, zmieniając w hybrydę swoją największą limuzynę, model XJ.

Nie jest to jednak zwykła hybryda, a coś na wzór Chevy Volta. Głównym źródłem zasilania Jaguara jest silnik elektryczny o mocy 145 KW, czyli około 195 koni mechanicznych i 400 Nm momentu obrotowego.

Litowo-jonowe baterie pozwalają na pokonanie maksymalnego dystansu 50 kilometrów. Kiedy skończy się nam energia, z pomocą przyjdzie trzycylindrowy silniczek o pojemności 1.2-litra. Jednostka ta została stworzona przy współpracy Lotusa, MIRA oraz Caparo (kojarzycie Caparo T1?). Ten silnik zapewni nam dodatkowe 900 kilometrów zasięgu, przy średnim spalaniu wynoszącym podobno 5-litrów na setkę. Emisja CO2 na poziomie 120g/km.

Jaguar nie podał niestety osiągów, ani ewentualnej ceny takiego wynalazku. Ja zadam tylko jedno pytanie - po jaką cholerę komuś ogromna limuzyna z zasięgiem 50 km? Ktoś na pewno napisze - ale przecież zasięg wynosi 900 km. Najpierw poznajmy osiągi, a potem stwierdzimy czy 5 litrów na setkę to faktycznie mało. Niemniej jednak, bardzo dobrze, że powstają tego typu koncepty.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił