Czterodrzwiowe gran turismo po głębokiej modernizacji – pierwsza jazda Maserati Ghibli po face liftingu

Mateusz Żuchowski

Mniejsza z limuzyn kultowej włoskiej marki właśnie przeszła największą w swojej czteroletniej karierze modernizację, obejmującą uaktualniony wygląd, nowe technologie i wyposażenie oraz dwie specjalne wersje wykończenia. Jakie efekty przyniosły te zmiany przekonujemy się na alpejskich drogach południowej Francji podczas pierwszych jazd Ghibli w wersji GranLusso z silnikiem... Diesla.

Zaprezentowany w 2013 roku najtańszy model Maserati miał przynieść tej bardzo uznanej, ale już od wielu lat niespełnionej marce powrót do dużej popularności i płynności finansowej. Cel ten udało się zrealizować: to z pomocą między innymi tego modelu na przestrzeni tylko kilku lat Maserati zwiększyło swoją roczną produkcję z niewiele ponad 6000 egzemplarzy do przeszło 60 tys.

To z jednej strony bardzo dużo, ale z drugiej dalej mikroskopijnie mało przy wynikach osiąganych przez Audi czy Mercedesa, które w podobnym czasie sprzedają już teraz ponad milion samochodów. Nawet Porsche zbliża się do poziomu rocznej produkcji na poziomie ćwierć miliona. Daje to propozycji Maserati w klasie średniej bardzo ciekawą pozycję pełnowartościowego produktu, z którym można prowadzić normalne życie dzięki oferowanym instrumentom finansowania i obecnym w Polsce salonom sprzedaży i serwisom. Da się jednak cieszyć przy tym z wyjątkowego samochodu, wprowadzającego w każdy dzień trochę włoskiej egzotyki.

W momencie debiutu Ghibli (cztery lata temu) ta najpopularniejsza konkurencja w postaci niemieckich marek premium miała jednak ważny kontrargument zbliżającego się do perfekcji poziomu dopracowania i bezbłędnej jakości, od której Włosi woleli wtedy jeszcze beztroską sprezzaturę. Z każdym kolejnym rokiem jednak luksusowa dywizja koncernu FCA szybko nadrabiała straty, wprowadzając do oferty kolejne udoskonalenia i elementy wyposażenia. Teraz, w połowie cyklu życia modelu, przyszedł czas na największy dotychczas zakres zmian. Co one objęły i jak się sprawdziły w praktyce dowiesz się z naszego materiału wideo.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu