Chiński BAIC już w Polsce. Stała cena - samochody za mniej niż 80 tys. zł

Chiński koncern BAIC zadebiutował na rynku polskim. W ofercie znajdziemy trzy modele, a sieć sprzedaży to już dziesięć punktów na terenie całego kraju. Jedno trzeba Chińczykom przyznać: wiedzą, co może "zażreć" na naszym rynku.

BAIC Beijing 5BAIC Beijing 5
Źródło zdjęć: © WP Autokult | Mateusz Lubczański
Mateusz Lubczański

Na początek słówko wyjaśnienia: BAIC (wymawiaj "bajk") to jeden z najstarszych producentów motoryzacyjnych Państwa Środka, a swoje doświadczenie zbudował przy współpracy z Mercedesem czy Hyundaiem. Tylko w 2022 roku fabryki BAIC opuściło półtora miliona samochodów, między innymi spod marek BAIC, ARCFOX (tu projektuje między innymi Walter de Silva od Audi TT) czy Foton.

No dobrze, ale co z Beijingiem (bo tak będą nazywane auta u nas)? Importer twierdzi, że "wybór jest prosty". Prosty, bo wyboru tak naprawdę nie ma – samochody przyjeżdżają w jednym, niezłym pakiecie wyposażenia, decyzja ogranicza się do koloru.

BAIC Beijing 3 – co to jest?

Trzymajcie się mocno – za samochód ze zdjęć przyjdzie wam zapłacić 78 900 zł. To nieco mniej niż w przypadku bazowej, "gołej" Dacii Duster. Beijing 3 mieści się w segmencie B, ma 18-centymetrowy prześwit, 4-cylindrowy silnik 1,5 l bez żadnych dodatków hybrydowych, do tego 8-calowy ekran wyświetlający obraz z kamery cofania, półautomatyczną klimatyzację i szklany, elektrycznie otwierany dach. Minusy? Brak nawiewów na tylną kanapę i praktycznie zero wygłuszenia od bagażnika (choć Dacia wcale lepsza nie jest).

  • BAIC Beijing 3
  • BAIC Beijing 3
  • BAIC Beijing 3
  • BAIC Beijing 3
  • BAIC Beijing 3
  • BAIC Beijing 3
  • BAIC Beijing 3
  • BAIC Beijing 3
  • BAIC Beijing 3
  • BAIC Beijing 3
  • BAIC Beijing 3
[1/11] BAIC Beijing 3 Źródło zdjęć: WP Autokult |

Ten większy: Beijing 5

Beijing 5 kosztuje 127 900 zł i również ma tylko jedną wersję wyposażenia. Na liście znajdziemy 19-calowe felgi, ponad 10-calowy wyświetlacz, dach panoramiczny, trzy wyjścia USB oraz masę systemów: czujniki martwego pola, systemy utrzymania pasa, czy asystenta jazdy w korku. No właśnie: Beijing 5 będzie miał siedmiobiegową przekładnię dwusprzęgłową. Pod maską za to wylądował silnik o pojemności 1,5 l generujący 177 KM i rozpędzający auto do setki w niecałe 8 sekund. Bliżej autu przyjrzał się Błażej Buliński w materiale wideo dostępnym poniżej.

  • BAIC Beijing 5
  • BAIC Beijing 5
  • BAIC Beijing 5
  • BAIC Beijing 5
  • BAIC Beijing 5
  • BAIC Beijing 5
  • BAIC Beijing 5
  • BAIC Beijing 5
  • BAIC Beijing 5
  • BAIC Beijing 5
  • BAIC Beijing 5
  • BAIC Beijing 5
[1/12] BAIC Beijing 5 Źródło zdjęć: WP Autokult | materiały prasowe

Beijing 7

Ten sam silnik wyląduje w topowym Beijing 7, który również oferowany będzie w jednej wersji, choć na razie jego cena pozostaje nieznana. W środku znajdziemy za to skórę Nappa, szklany dach, dwa ekrany po 12,3 cala oraz 7-calowy wyświetlacz do obsługi klimatyzacji (tak, jak np. w Audi).

  • BAIC Beijing 7
  • BAIC Beijing 7
  • BAIC Beijing 7
[1/3] BAIC Beijing 7 Źródło zdjęć: WP Autokult | materiały prasowe

BAIC – plany na przyszłość

Podobnie jak w przypadku innych dalekowschodnich marek (MG i Omody), również i tutaj plany są wyjątkowo ambitne. Już teraz importer ma 10 punktów dilerskich, a w 2025 roku ma już ich być 35. Prognozy sprzedaży na 2024 rok to 2600 egzemplarzy (tyle ile w okresie styczeń – listopad 2023 sprzedał Fiat, 24. marka na naszym rynku), a 2025 rok – 5000 aut (tyle co Citroën w analogicznym okresie). To będzie stanowić 1 proc. rynku. Biorąc pod uwagę cenę, 2024 rok będzie niezwykle interesujący w polskich salonach.

Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀