Chiński BAIC już w Polsce. Stała cena - samochody za mniej niż 80 tys. zł

Chiński koncern BAIC zadebiutował na rynku polskim. W ofercie znajdziemy trzy modele, a sieć sprzedaży to już dziesięć punktów na terenie całego kraju. Jedno trzeba Chińczykom przyznać: wiedzą, co może "zażreć" na naszym rynku.

BAIC Beijing 5BAIC Beijing 5
Źródło zdjęć: © WP Autokult | Mateusz Lubczański
Mateusz Lubczański

Na początek słówko wyjaśnienia: BAIC (wymawiaj "bajk") to jeden z najstarszych producentów motoryzacyjnych Państwa Środka, a swoje doświadczenie zbudował przy współpracy z Mercedesem czy Hyundaiem. Tylko w 2022 roku fabryki BAIC opuściło półtora miliona samochodów, między innymi spod marek BAIC, ARCFOX (tu projektuje między innymi Walter de Silva od Audi TT) czy Foton.

No dobrze, ale co z Beijingiem (bo tak będą nazywane auta u nas)? Importer twierdzi, że "wybór jest prosty". Prosty, bo wyboru tak naprawdę nie ma – samochody przyjeżdżają w jednym, niezłym pakiecie wyposażenia, decyzja ogranicza się do koloru.

BAIC Beijing 3 – co to jest?

Trzymajcie się mocno – za samochód ze zdjęć przyjdzie wam zapłacić 78 900 zł. To nieco mniej niż w przypadku bazowej, "gołej" Dacii Duster. Beijing 3 mieści się w segmencie B, ma 18-centymetrowy prześwit, 4-cylindrowy silnik 1,5 l bez żadnych dodatków hybrydowych, do tego 8-calowy ekran wyświetlający obraz z kamery cofania, półautomatyczną klimatyzację i szklany, elektrycznie otwierany dach. Minusy? Brak nawiewów na tylną kanapę i praktycznie zero wygłuszenia od bagażnika (choć Dacia wcale lepsza nie jest).

  • BAIC Beijing 3
  • BAIC Beijing 3
  • BAIC Beijing 3
  • BAIC Beijing 3
  • BAIC Beijing 3
  • BAIC Beijing 3
  • BAIC Beijing 3
  • BAIC Beijing 3
  • BAIC Beijing 3
  • BAIC Beijing 3
  • BAIC Beijing 3
[1/11] BAIC Beijing 3 Źródło zdjęć: WP Autokult |

Ten większy: Beijing 5

Beijing 5 kosztuje 127 900 zł i również ma tylko jedną wersję wyposażenia. Na liście znajdziemy 19-calowe felgi, ponad 10-calowy wyświetlacz, dach panoramiczny, trzy wyjścia USB oraz masę systemów: czujniki martwego pola, systemy utrzymania pasa, czy asystenta jazdy w korku. No właśnie: Beijing 5 będzie miał siedmiobiegową przekładnię dwusprzęgłową. Pod maską za to wylądował silnik o pojemności 1,5 l generujący 177 KM i rozpędzający auto do setki w niecałe 8 sekund. Bliżej autu przyjrzał się Błażej Buliński w materiale wideo dostępnym poniżej.

  • BAIC Beijing 5
  • BAIC Beijing 5
  • BAIC Beijing 5
  • BAIC Beijing 5
  • BAIC Beijing 5
  • BAIC Beijing 5
  • BAIC Beijing 5
  • BAIC Beijing 5
  • BAIC Beijing 5
  • BAIC Beijing 5
  • BAIC Beijing 5
  • BAIC Beijing 5
[1/12] BAIC Beijing 5 Źródło zdjęć: WP Autokult | materiały prasowe

Beijing 7

Ten sam silnik wyląduje w topowym Beijing 7, który również oferowany będzie w jednej wersji, choć na razie jego cena pozostaje nieznana. W środku znajdziemy za to skórę Nappa, szklany dach, dwa ekrany po 12,3 cala oraz 7-calowy wyświetlacz do obsługi klimatyzacji (tak, jak np. w Audi).

  • BAIC Beijing 7
  • BAIC Beijing 7
  • BAIC Beijing 7
[1/3] BAIC Beijing 7 Źródło zdjęć: WP Autokult | materiały prasowe

BAIC – plany na przyszłość

Podobnie jak w przypadku innych dalekowschodnich marek (MG i Omody), również i tutaj plany są wyjątkowo ambitne. Już teraz importer ma 10 punktów dilerskich, a w 2025 roku ma już ich być 35. Prognozy sprzedaży na 2024 rok to 2600 egzemplarzy (tyle ile w okresie styczeń – listopad 2023 sprzedał Fiat, 24. marka na naszym rynku), a 2025 rok – 5000 aut (tyle co Citroën w analogicznym okresie). To będzie stanowić 1 proc. rynku. Biorąc pod uwagę cenę, 2024 rok będzie niezwykle interesujący w polskich salonach.

Wybrane dla Ciebie
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?