Brembo przejęło Öhlinsa. Co to oznacza dla klientów?

Największy producent układów hamulcowych na świecie połączył się ze szwedzkim gigantem produkującym elementy zawieszenia.

Zdjęci ilustracyjneZdjęci ilustracyjne
Źródło zdjęć: © materiały partnera | Brembo
Aleksander Ruciński

Decyzję dotyczącą przejęcia ogłoszono w piątek 11 października. Włoskie Brembo będące jednym z największych potentatów europejskiej branży motoryzacyjnej wzięło pod swoje skrzydła szwedzkiego Öhlinsa - specjalistę od zawieszeń, szczególnie tych sportowych.

Umowa opiewająca na kwotę 370 mln euro została podpisana po tym, jak Brembo sprzedało mniejszościowy pakiet akcji (5,6 proc.) producentowi opon Pirelli.

"Ohlins idealnie pasuje do Brembo. To marka znana na całym świecie, z solidnym biznesem i niezrównaną reputacją, zarówno na torze wyścigowym, jak i na drodze." - powiedział prezes Brembo, Matteo Tiraboschi

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Renault Megane RS - mógłbym je mieć, ale...

"Łącząc siły z Brembo, z radością otwieramy nowe możliwości rozwoju i wykorzystujemy nasze mocne strony i aktywa, aby napędzać innowacje i dostarczać jeszcze większą wartość naszym klientom i pracownikom." - stwierdził z kolei Tom Wittenschlaeger, dyrektor generalny Öhlins Racing.

Fuzja nie dziwi, gdyż produkty obu firm trafiały do wielu aut i motocykli jako nierozłączna para. Można podejrzewać, że teraz będzie to jeszcze częstsze. Zwykli klienci raczej nie odczują więc tej fuzji.

Więcej może się za to zadziać w świecie motorsportu, w którym Öhlins ma solidniejszą pozycję niż Brembo. Niewykluczone, że Włosi postanowią to wykorzystać, by mocniej wejść w wyścigi ze swoimi produktami.

Wybrane dla Ciebie
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?