Sposób firmy Brembo na walkę z podróbkami hamulców

Jeżeli jesteście klientami warsztatów lub mechanikami na pewno spotkaliście się ze skrajnymi opiniami na temat produktów tego włoskiego producenta układów hamulcowych. Z czego wynikają tak duże skrajności? Z licznych na rynku podróbek, z którymi Brembo zaczyna walkę.

Obraz
Marcin Łobodziński

O tarczach i klockach hamulcowych firmy Brembo krążą przeróżne opnie - od skrajnie negatywnych po wyjątkowo pozytywne. Jako że jest to producent dostarczający kompletne zestawy hamulcowe na pierwszy montaż do sportowych i usportowionych wersji samochodów, wydaje się to przynajmniej dziwne. Wszystko wynika z faktu, że Brembo to nie tylko jedna z najbardziej znanych firm hamulcowych na świecie, ale i jedna z najchętniej podrabianych. W hurtowniach motoryzacyjnych można kupić naprawdę tanie zamienniki, co już samo w sobie powinno wzbudzić nieufność. Natomiast ciekawostką jest fakt, że wiele produktów wyższej klasy (samochody sportowe, tuning, motorsport) jest sprzedawanych w podobnych do oryginałów cenach. To potrafi zmylić wielu klientów, którzy później mają negatywne zdanie na temat Brembo. Nie brakuje negatywnych opinii o firmie również na forach internetowych. Tyle tylko, że to już nie Brembo, ale najwyżej „Brembo”.

Obraz

Znam dwie firmy produkujące hamulce Brembo i szczerze mówiąc zdaję sobie sprawę z tego, że wiele produktów to podróbki, ale nie potrafię rozróżnić ich od oryginału. To, co wyróżnia pierwszą grupę produktów to niska jakość, szczególnie tarcz hamulcowych, które bardzo szybko się krzywią. Są to produkty z niszczej półki, tanie więc ludzie chcą kupować bo to dobra firma. Później mam reklamacje. Drugie Brembo to drogie tarcze i porządne klocki, które chyba nie są tak podrabiane, bo klienci sobie chwalą. – opowiada zaprzyjaźniony mechanik prowadzący jednocześnie sklep z częściami.

Włoska firma postanowiła wypowiedzieć wojnę producentom podróbek i w zestawach wyższej klasy wprowadza kartę autentyczności. To nowy system sprzedaży produktów z linii Brembo High Performance i Brembo Racing dla tarcz hamulcowych, tarcz Turismo i kompletnych zestawów Gran Turismo, polegający na dostarczaniu wraz z częściami karty-zdrapki zamkniętej w pudełku. W przypadku motocykli karta obejmuje zaciski, tarcze i cylindry hamulcowe oraz sprzęgła i dźwignie hamulca.

brembo:

Karta jest zamknięta w sakiewce wewnątrz pudełka, wraz z instrukcjami użytkowania. Klient zdrapuje pasek ze zdrapki, aby odsłonić 6-cyfrowy kod, który należy wprowadzić na stronie www.original.brembo.com wraz z numerem karty, typem części i krajem zakupu. Dzięki temu nabywca może natychmiast sprawdzić, czy część jest prawdziwa. Wprowadzając dodatkowe informacje, w tym adres e-mail i model samochodu lub motocykla, można pobrać certyfikat autentyczności w wersji PDF. Jeżeli weryfikacja nie powiodła się, kupujący jest proszony o przedstawienie dodatkowych informacji, które pomogą Brembo natychmiast rozpocząć śledztwo w sprawie pochodzenia podrabianych części.

Kolejnymi elementami potwierdzającymi autentyczność produktu jest karta kontroli jakości oraz plomba na pudełku. To nic innego jak wypowiedzenie wojny podróbkom, które kupują osoby chcące mieć produkty prestiżowej marki za niewielkie pieniądze oraz wprowadzone w błąd przez nieuczciwych sprzedawców. Problem podróbek dotyka firmę Brembo szczególnie na rodzimym rynku włoskim oraz na rynkach azjatyckich, ale również wiele innych renomowanych firm produkujących części zamienne, szczególnie z wyższej półki.

Obraz
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów