Pirelli zrobiło nowiutkie opony do starego ferrari. Tak się dba o klientów
Pirelli stworzyło nowe, specjalnie opracowane opony do Ferrari 288 GTO — jednego z najrzadszych superaut w historii włoskiej marki, które doczekało się zaledwie 277 egzemplarzy.
08.10.2024 11:27
Nowe opony od Pirelli należą do serii Cinturato P7, której początki sięgają rajdów WRC z lat 70. Były to pierwsze opony Pirelli o ultraniskim profilu, stworzone z myślą o samochodach rajdowych, a później przystosowane do modeli drogowych. W przypadku Ferrari 288 GTO opony dostępne są w oryginalnych wymiarach: 225/50 R16 na przedniej osi oraz 265/50 R16 na tylnej. Chociaż nie opublikowano dodatkowych zdjęć, według Emanuelle Vanzettiego, inżyniera Pirelli ds. programu Collezione, wygląd opon jest "w 100% zgodny z oryginałem", a ich właściwości jezdne i styl prowadzenia również odzwierciedlają pierwowzór, na ile jest to możliwe.
Ceny nowych opon dla GTO nie zostały podane, ale właściciele tego modelu prawdopodobnie nie muszą martwić się o koszty. Inne flagowe modele Ferrari również posiadają dedykowane opony od Pirelli. F40 ma dostępny zestaw P Zero w rozmiarze 245/40 R17 z przodu i 335/35 R17 z tyłu, podczas gdy dla 349 egzemplarzy F50 oferowane są P Zero Corsa o wymiarach 245/35 R18 na przedniej osi oraz 335/30 R18 na tylnej. Enzo, z ograniczoną produkcją do 400 sztuk, korzysta z większych opon P Zero Corsa – 245/35 R19 z przodu i 345/35 R19 z tyłu. Ostatnią generacją flagowych superaut Ferrari jest LaFerrari oraz jego wersja otwarta, Aperta, które wyposażone są w opony P Zero Corsa Asimmetrico 2.
Działania Pirelli potwierdzają ich bliską współpracę z Ferrari i ukazują troskę o najdrobniejsze detale pozwalające zachować oryginalny charakter pojazdów, a jednocześnie poprawiać ich osiągi na drodze.