Pirelli zrobiło nowiutkie opony do starego ferrari. Tak się dba o klientów

Pirelli stworzyło nowe, specjalnie opracowane opony do Ferrari 288 GTO — jednego z najrzadszych superaut w historii włoskiej marki, które doczekało się zaledwie 277 egzemplarzy.

Ferrari 288 GTO na Concorso d'Eleganza Villa d'EsteFerrari 288 GTO na Concorso d'Eleganza Villa d'Este
Źródło zdjęć: © Autokult | Mariusz Zmysłowski
Aleksander Ruciński

Nowe opony od Pirelli należą do serii Cinturato P7, której początki sięgają rajdów WRC z lat 70. Były to pierwsze opony Pirelli o ultraniskim profilu, stworzone z myślą o samochodach rajdowych, a później przystosowane do modeli drogowych. W przypadku Ferrari 288 GTO opony dostępne są w oryginalnych wymiarach: 225/50 R16 na przedniej osi oraz 265/50 R16 na tylnej. Chociaż nie opublikowano dodatkowych zdjęć, według Emanuelle Vanzettiego, inżyniera Pirelli ds. programu Collezione, wygląd opon jest "w 100% zgodny z oryginałem", a ich właściwości jezdne i styl prowadzenia również odzwierciedlają pierwowzór, na ile jest to możliwe.

Ceny nowych opon dla GTO nie zostały podane, ale właściciele tego modelu prawdopodobnie nie muszą martwić się o koszty. Inne flagowe modele Ferrari również posiadają dedykowane opony od Pirelli. F40 ma dostępny zestaw P Zero w rozmiarze 245/40 R17 z przodu i 335/35 R17 z tyłu, podczas gdy dla 349 egzemplarzy F50 oferowane są P Zero Corsa o wymiarach 245/35 R18 na przedniej osi oraz 335/30 R18 na tylnej. Enzo, z ograniczoną produkcją do 400 sztuk, korzysta z większych opon P Zero Corsa – 245/35 R19 z przodu i 345/35 R19 z tyłu. Ostatnią generacją flagowych superaut Ferrari jest LaFerrari oraz jego wersja otwarta, Aperta, które wyposażone są w opony P Zero Corsa Asimmetrico 2.

Działania Pirelli potwierdzają ich bliską współpracę z Ferrari i ukazują troskę o najdrobniejsze detale pozwalające zachować oryginalny charakter pojazdów, a jednocześnie poprawiać ich osiągi na drodze.

Wybrane dla Ciebie
Drakońskie kary dla kierowców coraz bliżej. Sejm przegłosował zmiany
Drakońskie kary dla kierowców coraz bliżej. Sejm przegłosował zmiany
Większy zasięg, niższa cena - nowa Toyota bZ4X wyceniona w Polsce
Większy zasięg, niższa cena - nowa Toyota bZ4X wyceniona w Polsce
Człowiek z najlepszym zawodem na świecie. Kierowca testowy Ferrari opowiada jak wygląda praca nad nowymi modelami z Maranello
Człowiek z najlepszym zawodem na świecie. Kierowca testowy Ferrari opowiada jak wygląda praca nad nowymi modelami z Maranello
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
BMW Serii 5 G30 (2017-2024) – opinie i typowe usterki
BMW Serii 5 G30 (2017-2024) – opinie i typowe usterki
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada