Audi na chińskiej platformie. Żarty się skończyły

Audi podejmie współpracę z Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC) w celu umocnienia swojej pozycji w segmencie elektryków. To pokłosie problemów z rozwojem platformy SSP.

Audi e-tron GTAudi e-tron GT
Źródło zdjęć: © Licencjodawca | Szymon Jasina
Mateusz Lubczański

Po latach dominacji rynkowej (pod kultowym hasłem "vorsprung durch technik" – przewaga dzięki technice) okazuje się, że Niemcy zaczynają mieć problem z vorsprung. Flagowy elektryk oparty na platformie SSP znów został przesunięty w czasie, a na rynku pojazdów elektrycznych zaczynają dominować Chińczycy.

Dlatego też podpisano porozumienie z chińskim SAIC. "Wszyscy udziałowcy zgadzają się, że chiński rynek samochodowy przechodzi największą transformację w historii, dlatego wspólna praca nad strategicznym podejściem zagwarantuje nam wspólny sukces" – ogłosili korporacyjną nowomową przedstawiciele SAIC. Grupa Volkswagena już wcześniej współpracowała z SAIC przy pojazdach spalinowych.

Plotki wskazują, że Niemcy mogą użyć platformy wykorzystanej w modelu IM L7. Ma ona instalację elektryczną charakteryzującą się napięciem na poziomie 800V, tak jak np. Porsche Taycan.

O wyzwaniach w Audi niech świadczy fakt, że od 1 września dyrektorem zarządzającym marki zostanie weteran branży, Gernot Doellner, który ma 30 lat doświadczenia i jest bliskim współpracownikiem Oliviera Blume, dyrektora Porsche. Doellner zajmował się planowaniem produktu i strategią obejmującą pojazdy elektryczne.

Już niedługo możemy spodziewać się prawdziwego wysypu premier od Audi. Najprawdopodobniej pierwszym modelem, jaki zobaczymy, będzie Audi Q6 e-tron, który oparty jest na platformie PPE opracowanej razem z Porsche.

Wybrane dla Ciebie

Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić