Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Škoda Vision O, zaprezentowana na targach w Monachium, to zapowiedź nowej Octavii. Tak, wciąż mamy do czynienia z kombi, ale pod maską zagości elektryczny napęd. Debiut auta wcale nie jest tak odległy, jak można by sądzić.
Vision O wyróżnia się designem, który Škoda określa jako "Modern Solid". Choć niektóre elementy, jak tylne drzwi otwierane pod wiatr, są jedynie pokazowymi dodatkami, większość z tego, co widzimy, trafi do produkcji. Najważniejszą wiadomością dla przeciwników SUV-ów jest jednak fakt, że samochód pozostanie standardowym kombi.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Vision O oparta jest na nowej platformie Volkswagena SSP i mierzy 4,85 m długości, 1,9 m szerokości i 1,5 m wysokości, co oznacza, że w każdym wymiarze jest większe od obecnej generacji Octavii. Jak przystało na kombi, mamy też gigantyczny bagażnik - ten liczy aż 650 l i choć samochód jest konceptem, to nie powinniśmy się obawiać o przestrzeń w produkcyjnym modelu.
Wnętrze samochodu jest równie imponujące, co nadwozie. W kabinie dominuje ciągnący się przez całą szerokość, 1,2-metrowy wyświetlacz Horizon Display, którego uzupełnieniem jest pionowo zorientowany dotykowy tablet na konsoli środkowej. Dodatkowo Vision O wyposażono w przenośny głośnik Bluetooth, czy... wbudowaną lodówkę. Oczywiście nie zabrakło asystenta głosowego opartego na sztucznej inteligencji, a wśród układów wspomagających kierowcę ma znaleźć się system autonomicznej jazdy.
Dotychczasowym fanom Octavii może nie spodobać się fakt, że pod maską nie znajdziemy diesla. Vision O od podstaw zaprojektowano jako elektryka i taki napęd ma też dostać produkcyjna wersja. Czesi nie podzielili się jednak żadnymi szczegółami dotyczącymi mocy, akumulatora czy zasięgu. Można się jednak spodziewać, że samochód będzie wyposażony w architekturę 800V.
Choć patrzymy jeszcze na koncept, produkcyjna wersja Vision O ma zostać pokazana już w 2028 r. W planach jest także sportowy wariant RS.