WAŻNE
TERAZ

Tusk o manewrach Rosji na Białorusi: "Zamkniemy granicę"

Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km 

Renault Clio bryluje w europejskich wynikach sprzedaży, a obecna generacja mogła jeszcze spokojnie "pociągnąć" firmę przez kilka lat. Mimo tego Francuzi zdecydowali się na zupełnie nową konstrukcję, w której układy napędowe są co najmniej interesujące. Nowa generacja europejskiego hitu zadebiutowała na targach w Monachium.

Renault ClioRenault Clio
Źródło zdjęć: © WP Autokult | Mateusz Lubczański
Mateusz Lubczański

Zanim jednak przejdę do kwestii technicznych, warto zauważyć, że Renault sprzedało już 17 mln Clio w 120 krajach. Jest to wynik godny pozazdroszczenia. Nowa generacja jest dość charakterystyczna, zwłaszcza jeśli chodzi o kształt świateł i błotników. Dzieje się tutaj sporo, a kształty nadwozia będą zmorą osób trudniących się naprawami blacharskimi.

Rozstaw osi zwiększono o 8 mm, wydłużono zwisy. Rozstaw kół jest większy o 39 mm, a największe obręcze mają już 18 cali. Wrażenie może robić bagażnik mający 391 l, choć to wynik razem z przestrzenią pod półką (przeciętny kompakt ma teoretycznie mniejszy kufer liczący 380 l).

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!

Jeśli obserwowaliście markę Renault od pewnego czasu, również wnętrze nie będzie miało dla was tajemnic. Skupiono się na zainstalowaniu dwóch ekranów (po 10,1 cala każdy w topowej wersji). Układ multimedialny oparto na systemie Android Automotive, więc biorąc pod uwagę doświadczenie z innymi autami tej marki, wszystko będzie działać płynnie i szybko. W kabinie znajdziemy materiałową tapicerkę i alcantarę. To lubimy. Trzy manetki po prawej stronie kierownicy – tu wolelibyśmy trochę mniej.

Dzieje się za to pod maską. Nie, Clio nie jest elektryczne, tę rolę przejęły modele 5 i 4. Clio może mieć pod maską hybrydowy układ napędowy oparty na silniku o pojemności 1,8 l. W połączeniu z akumulatorem trakcyjnym o pojemności 1,4 kWh mówimy o mocy 160 KM i emisji dwutlenku węgla wynoszącej 89 g/km. To mniej niż wymagają unijne przepisy. Spalanie? Teoretycznie 3,9 l/100 km.

Renault Clio
Renault Clio © WP Autokult | Mateusz Lubczański

Do tego w ofercie znajdziemy jednostkę 1,2 l TCe w odmianie 115-konnej. Do wyboru mamy ręczną lub automatyczną przekładnię. Ostatnim punktem w specyfikacji jest trzycylindrowy silnik o mocy 120 KM z automatyczną przekładnią i fabryczną instalacją LPG. Wyczuwam hit.

Renault Clio będzie oferowane w trzech wersjach wyposażenia – evolution, techno i esprit Alpine. Na razie ceny nie są znane. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów prawdopodobnie na początku 2026 roku.

Dzięki Clio Renault, obok niemieckich i chińskich marek, wyjątkowo mocno zaznaczyło swoją obecność na targach IAA w Monachium. Choć dziś ta impreza nie imponuje już jak przed laty we Frankfurcie, to nadal jest miejscem najważniejszych europejskich premier.

Z Monachium Mateusz Lubczański, dziennikarz Autokult.pl

  • Renault Clio
  • Renault Clio
  • Renault Clio
  • Renault Clio
  • Renault Clio
  • Renault Clio
  • Renault Clio
  • Renault Clio
  • Renault Clio
  • Renault Clio
  • Renault Clio
[1/11] Renault Clio Źródło zdjęć: WP Autokult | Mateusz Lubczański

Wybrane dla Ciebie

Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem, czy całoroczne sprawdzą się latem. Test opon w warunkach drogowych
Sprawdziłem, czy całoroczne sprawdzą się latem. Test opon w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić