Amerykanie nie tracą czasu. SRT i V8 wracają do łask

Amerykańskie oddziały Stellantis, które w ostatnich latach zostały zmuszone do porzucenia swoich flagowych projektów, wracają do prac nad ostrymi wersjami SRT oraz silnikami V8 HEMI. Będzie się działo.

Dodge Challenger SRT 2021
Dodge Challenger SRT 2021
Źródło zdjęć: © Autokult | Dodge, Stellantis
Aleksander Ruciński

Były szef Stellantis, Carlos Tavares zabrał Amerykanom to, co kochają najbardziej. Jego kontrowersyjne decyzje doprowadziły do niemal całkowitego wycofania dużych V-ósemek z gam Dodge'a, Jeepa, Chryslera i Rama na rzecz elektryfikacji. Teraz, gdy Stellantisem zarządza Antonio Filosa, sytuacja powoli wraca do normalności.

Pierwszym przejawem jest powrót silnika Hemi do gamy RAM-a, który nastąpił w ubiegłym miesiącu. Teraz ta sama marka ogłosiła wskrzeszenie topowej, ostrej wersji SRT. Na tym jednak nie koniec.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Skrót z gali Samochód Roku 2025

Tim Kuniskis, który awansował ze stanowiska szefa firmy Ram i objął nadzór nad wszystkimi czterema markami Stellantis w Ameryce Północnej, w rozmowie z "Car Throttle" powiedział:

- Zbieramy zespół ponownie. SRT to kolejne pole, które musieliśmy sprawdzić, wkraczając w rytm wprowadzania produktu na rynek, umożliwiając większą wydajność niż kiedykolwiek wcześniej. Współpracujemy z naszą organizacją ds. rozwoju produktu i technologii, aby wybrać najlepszych inżynierów w zakresie układów napędowych i dynamiki pojazdów, aby zbudować zespół godny nazwy SRT.

Na razie nie wiadomo, kiedy ujrzymy pierwsze owoce tych zapowiedzi. Nieoficjalnie mówi się jednak o powrocie SRT do gamy Chargera. Ten obecnie jest dostępny wyłącznie z napędem elektrycznym lub doładowaną sześciocylindrówką. Do pełni szczęścia brakuje tylko solidnego V8.

Wybrane dla Ciebie

Tysiące mandatów. Policja łapie rowerzystów. Kary 2500 zł
Tysiące mandatów. Policja łapie rowerzystów. Kary 2500 zł
Nowa Mazda CX-5. Większa, pojemniejsza i... słabsza?
Nowa Mazda CX-5. Większa, pojemniejsza i... słabsza?
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Jedno paliwo tanieje, drugie wciąż drogie. Wiemy, jak będzie w przyszłym tygodniu
Jedno paliwo tanieje, drugie wciąż drogie. Wiemy, jak będzie w przyszłym tygodniu
Renault Boreal to Dacia Bigster na wypasie. Trafi do ponad 70 krajów
Renault Boreal to Dacia Bigster na wypasie. Trafi do ponad 70 krajów
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Nie pozostawia suchej nitki. Jest polski ranking awaryjności aut
Nie pozostawia suchej nitki. Jest polski ranking awaryjności aut
7 wersji napędu do wyboru. Jeśli chodzi o silniki ten model jest królem
7 wersji napędu do wyboru. Jeśli chodzi o silniki ten model jest królem
Szukasz auta z długą gwarancją? Nie jesteś skazany na Koreę i Chiny
Szukasz auta z długą gwarancją? Nie jesteś skazany na Koreę i Chiny
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Nieprawdopodobna cena chińskiego auta. To nie jest kwota netto
Nieprawdopodobna cena chińskiego auta. To nie jest kwota netto
Zasada dwóch sekund. Policja sprawdza z wiaduktów
Zasada dwóch sekund. Policja sprawdza z wiaduktów