Amerykanie nie tracą czasu. SRT i V8 wracają do łask

Amerykańskie oddziały Stellantis, które w ostatnich latach zostały zmuszone do porzucenia swoich flagowych projektów, wracają do prac nad ostrymi wersjami SRT oraz silnikami V8 HEMI. Będzie się działo.

Dodge Challenger SRT 2021
Dodge Challenger SRT 2021
Źródło zdjęć: © Autokult | Dodge, Stellantis
Aleksander Ruciński

Były szef Stellantis, Carlos Tavares zabrał Amerykanom to, co kochają najbardziej. Jego kontrowersyjne decyzje doprowadziły do niemal całkowitego wycofania dużych V-ósemek z gam Dodge'a, Jeepa, Chryslera i Rama na rzecz elektryfikacji. Teraz, gdy Stellantisem zarządza Antonio Filosa, sytuacja powoli wraca do normalności.

Pierwszym przejawem jest powrót silnika Hemi do gamy RAM-a, który nastąpił w ubiegłym miesiącu. Teraz ta sama marka ogłosiła wskrzeszenie topowej, ostrej wersji SRT. Na tym jednak nie koniec.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Tak się żegna legendę. Fabryka Dodge'a Vipera posłuży za muzeum

Tim Kuniskis, który awansował ze stanowiska szefa firmy Ram i objął nadzór nad wszystkimi czterema markami Stellantis w Ameryce Północnej, w rozmowie z "Car Throttle" powiedział:

- Zbieramy zespół ponownie. SRT to kolejne pole, które musieliśmy sprawdzić, wkraczając w rytm wprowadzania produktu na rynek, umożliwiając większą wydajność niż kiedykolwiek wcześniej. Współpracujemy z naszą organizacją ds. rozwoju produktu i technologii, aby wybrać najlepszych inżynierów w zakresie układów napędowych i dynamiki pojazdów, aby zbudować zespół godny nazwy SRT.

Na razie nie wiadomo, kiedy ujrzymy pierwsze owoce tych zapowiedzi. Nieoficjalnie mówi się jednak o powrocie SRT do gamy Chargera. Ten obecnie jest dostępny wyłącznie z napędem elektrycznym lub doładowaną sześciocylindrówką. Do pełni szczęścia brakuje tylko solidnego V8.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów