Alpine Vision (2016) - wersja niemal produkcyjna oficjalnie przedstawiona

Na powrót Alpine czekaliśmy bardzo długo i wreszcie zbliżamy się do momentu, w którym Francuzi wskrzeszą tę legendę.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

Alpine celuje w klienta premium

Grupa Renault zgodnie z zapowiedzią przedstawiła kolejne stadium rozwoju produkcyjnego sportowego wozu. Jest nim Alpine Vision - koncept, który według przedstawicieli marki nie zmieni swojej formy zanadto na ścieżce do wersji, którą zobaczymy na drogach. Pojazd ma łączyć stylistykę retro z nowoczesnością, dzięki czemu powinien doskonale trafiać w gust motoryzacyjnych entuzjastów.

Obraz

Przedstawiciele Renault przy okazji premiery swojego nowego wozu podkreślili, że dla marki bardzo istotne jest, by nowa maszyna spod znaku Alpine była wyjątkowo zwinna. Ma to zapewnić niska masa, nieprzekraczająca 1100 kg oraz nieduży, ale mocny silnik 4-cylindrowy z turbodoładowaniem, osadzony centralnie. Inżynierowie Renault Sport, którzy pracują nad tą maszyną, za cel postawili sobie osiągnięcie przyspieszenia ze startu zatrzymanego do 100 km/h na poziomie 4,5 s lub niższym. Ma w tym pomóc oferowana w standardzie przekładnia dwusprzęgłowa.

Marka Alpine ma być budowana przez stosunkowo niedużą grupę osób z pasją. Wspólnymi siłami mają one stworzyć maszynę, która będzie zgodna z oczekiwaniami wymagających nabywców sportowych samochodów klasy premium. Projektem będzie zarządzał Michael van der Sande. Wcześniej był on między innymi CCO w Astonie Martinie i piastował stanowisko wicedyrektora do spraw sprzedaży i marketingu w Tesli. Uprzednio pracował także w działach marketingu, sprzedaży i PR-u takich marek jak Harley-Davidson, Bentley oraz Nissan. Szefem stylistów Alpine został Antony Villain. Pracuje on jako designer w Renault od 1998 roku. Brał udział między innymi w projektach Laguny Coupé, Captura oraz Vision Gran Turismo.

Obraz

Ambitne plany Renault związane z marka Alpine bardzo jasno wskazują na konkurentów nowego wozu. Lekkie, sportowe auto segmentu premium oznacza rzucenie rękawic Alfie Romeo 4C, Porsche Caymanowi oraz Lotusowi Elise S. Rzućmy okiem na tych trzech konkurentów. Włoszka z 1,7-litrowym motorem o mocy 240 KM kosztuje 266 tys. zł. Ambitniejszym konkurentem będzie Cayman, w wersji 718, którego Porsche jeszcze nie przedstawiło. Trudno więc dokładnie szacować jego cenę i osiągi, ale 718 Boxster dysponuje mocą wynoszącą 300 KM. Podstawowy Cayman o mocy 275 KM startuje od 257 908 zł. Na razie coupé w wersji 718 nie znamy. Brytyjski konkurent, czyli Lotus Elise S, dysponuje najmniejszą mocą. Osiąga on 220 KM z 1,8-litrowego motoru. Jego ceny zaczynają się w Polsce od 54 400 euro, czyli równowartości 240 tys. zł. Który wóz z tej trójki będzie najbliższym konkurentem Alpine? Ze względu na moc, która zapewne wyniesie do 300 KM, a z pewnością nie będzie mniejsza niż 250 KM, najbardziej prawdopodobne jest, że Alpine weźmie na celownik przede wszystkim Porsche. To byłby niezwykle ambitny cel, z którym przy odrobinie szczęścia i dobrym poziomie wykończenia duchowego następcy A110, Renault mogłoby powalczyć ceną.

Renault wraca do sportu

Obraz

Przy sprzedaży samochodów pokroju Alpine, bardzo ważny jest wizerunek marki. Francuska firma ma dobre podwaliny w postaci historycznych korzeni. Renault mogłoby dalej wyciskać profity z dawnych modeli, ale ma ambitniejsze plany.

W tym roku francuska marka ogłosiła swój powrót do Formuły 1 z pełnym zespołem. Do tej pory Renault miało kilkuletnią przerwę, w trakcie której było dostawcą jednostek napędowych dla innych teamów. W międzyczasie Signatech-Alpine Racing startowało w zawodach długodystansowych w kategorii LMP2. W tej klasie zespół w ubiegłym roku odniósł zwycięstwo w rundzie w Szanghaju. Na ten sezon Signatech-Alpine Racing planuje starty dwoma maszynami we wszystkich rundach FIA WEC, w tym w Le Mans.

Obraz

Renault pokazuje, że ma ambitne plany dla swojego działu sportowego i z pewnością ewentualne sukcesy będzie chciało przekuć na wyniki sprzedaży nowego modelu. Ten zobaczymy w wersji produkcyjnej prawdopodobnie na targach samochodowych w Paryżu. Tymczasem czeka nas premiera Alpine Vision na salonie samochodowym w Genewie, z którego relację będziecie mogli zobaczyć u nas tuż po zakończeniu dni prasowych.

Alpine Vision (2016) - zdjęcia

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/36] Źródło zdjęć: |

Alpine - zdjęcia historyczne

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/7] Źródło zdjęć: |

Alpine Vision - zdjęcia twórców i backstage'u

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/9] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Auto nawet za połowę ceny. Możesz kupić auto od komornika
Auto nawet za połowę ceny. Możesz kupić auto od komornika
Na razie 5 zł dziennie. Ruszył system opłat za starsze auta
Na razie 5 zł dziennie. Ruszył system opłat za starsze auta
Zauważył dziwną ciężarówkę. Od razu zadzwonił na policję i miał rację
Zauważył dziwną ciężarówkę. Od razu zadzwonił na policję i miał rację
Rozbił się na oczach policji. Przyznał się, z jakiego powodu
Rozbił się na oczach policji. Przyznał się, z jakiego powodu
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Smart zrobił sedana. Jest gigantyczny
Smart zrobił sedana. Jest gigantyczny
Wideo: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków
Wideo: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków
Dacia wyceniła Sandero po liftingu. Wciąż jest tanio
Dacia wyceniła Sandero po liftingu. Wciąż jest tanio
Pięciokrotna podwyżka. Rząd podał nową cenę kursu dla kierowców
Pięciokrotna podwyżka. Rząd podał nową cenę kursu dla kierowców
List wygląda jak przekręt. To nie oszustwo, a zapłaty nie unikniesz
List wygląda jak przekręt. To nie oszustwo, a zapłaty nie unikniesz
Tusk podpisał list. Chodzi o zakaz sprzedaży aut spalinowych
Tusk podpisał list. Chodzi o zakaz sprzedaży aut spalinowych
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zauważyła go u 20-latka
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zauważyła go u 20-latka
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀