Alfa Romeo na fali. Jej szef zapowiada jednak, że to dopiero początek

Jeżeli Alfa Romeo utrzyma swoją świetną formę, rok 2023 z pewnością będzie mógł być zaliczony do tych naprawdę udanych. Dyrektor generalny nie ma jednak zamiaru ukrywać, że apetyt rośnie w miarę jedzenia.

Alfa Romeo TonaleAlfa Romeo Tonale
Źródło zdjęć: © Autokult | Maciej Skrzyński
Kamil Niewiński

Biorąc pod uwagę statystyki od stycznia do sierpnia 2023, Alfa Romeo może mówić o naprawdę kapitalnym okresie. We wspomnianym przedziale czasowym Włosi zdołali sprzedać dokładnie 33 567 samochodów, co względem analogicznego okresu w 2022 r. jest wzrostem o aż 83,7 proc. (18 267 egz.). 

Ogromna w tym zasługa modelu Tonale, który dopiero w tym roku zdołał na dobre rozwinąć skrzydła i z miejsca stał się najlepiej sprzedającym się samochodem od Alfa Romeo. Crossover był właśnie tym, czego poszukiwała włoska marka - sprzedażowym hitem. Giulia i Stelvio zostały bardzo docenione przez klientów i recenzentów, lecz daleko było im do rynkowych bestsellerów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Gala Samochód Roku 2025 - wywiad - Michał Kokerski x COFFEE PLANT

Dzięki Tonale Alfa Romeo obecnie nareszcie wychodzi na plus - przychody są większe niż ogólne koszty operacyjne. Nic więc dziwnego, że marka chce wykorzystać okres prosperity do inwestycji i rozwoju, by obecna dobra passa nie skończyła się za jednym pstryknięciem.

W rozmowie z serwisem Autocar dyrektor generalny Alfy Romeo, Jean-Philippe Imparato, przyznał, że globalnie marka celuje w tym roku w sprzedaż na poziomie 80-90 tys. egzemplarzy. W 2025 r. zaś możliwe jest pobicie historycznego rekordu. W tym miejscu warto przypomnieć, że wynosi on aż 223 463 egz. i został on ustanowiony w 1990 r.

Kluczem do sukcesu ma być nie tylko Tonale, ale też nowy, jeszcze mniejszy SUV, który ma trafić do sprzedaży w 2024 r. - prawdopodobnie będzie nazywał się Brennero. Pomimo szumnych zapowiedzi Imparato zaprzecza jednak, że Alfa Romeo chce stać się marką popularną. Najwyższym priorytetem są przychody, a nie masowa sprzedaż, co może zapowiadać więcej modeli w gamie - na ich brak Alfa w ostatnich latach mogła przecież narzekać.

Nie przejmuję się nakładem sprzedaży, ponieważ nie tego potrzebuje Stellantis. Zamiast tego nasz rozwój musi być rentowny. Za to mi płacą. Sprzedaż to jedno, zarabianie pieniędzy to zaś inna historia.

Jean-Philippe Imparato
dyrektor generalny marki Alfa Romeo

Wybrane dla Ciebie

Na stacjach wciąż duże różnice. Nie wszyscy kierowcy mają powody do radości
Na stacjach wciąż duże różnice. Nie wszyscy kierowcy mają powody do radości
Reguła prawej dłoni to dziś obowiązek. Mandat nawet 2500 zł
Reguła prawej dłoni to dziś obowiązek. Mandat nawet 2500 zł
Prius nowym wozem japońskiej gangsterki. Bo jest cichy
Prius nowym wozem japońskiej gangsterki. Bo jest cichy
Dua Lipa zaprojektowała Porsche. Efekt przerósł oczekiwania
Dua Lipa zaprojektowała Porsche. Efekt przerósł oczekiwania
Masz auto jednej z tych pięciu marek? Licz się z kontrolą
Masz auto jednej z tych pięciu marek? Licz się z kontrolą
Marka znów zwalnia. Proszą pracowników, żeby odeszli
Marka znów zwalnia. Proszą pracowników, żeby odeszli
Pierwsza jazda: Geely EX5 – coraz bliżej celu
Pierwsza jazda: Geely EX5 – coraz bliżej celu
Pierwsza jazda: Mazda 6e - warto współpracować
Pierwsza jazda: Mazda 6e - warto współpracować
43 euro za otwartą szybę. Mandaty za granicą potrafią zaskoczyć
43 euro za otwartą szybę. Mandaty za granicą potrafią zaskoczyć
Porsche świętuje rekord Macana. Żaden inny model nie osiągnął takiego wyniku
Porsche świętuje rekord Macana. Żaden inny model nie osiągnął takiego wyniku
Ford planuje nowe modele na Europę. Niewykluczone, że będą spalinowe
Ford planuje nowe modele na Europę. Niewykluczone, że będą spalinowe
Kierowcy się doczekają. Wreszcie poszerzą kluczową drogę
Kierowcy się doczekają. Wreszcie poszerzą kluczową drogę