Alfa Romeo chce wykorzystać dobry okres. Planem ekspansja poza Europę
Rok 2023 jest do tej pory naprawdę mocny w wykonaniu Alfy Romeo. Włosi mają zamiar budować swoją pozycję na podstawie kilku ostatnich dobrych miesięcy i sprawić, że lepsza forma będzie mogła zostać podtrzymana na dłużej.
Pierwsze miesiące 2023 r. była dla Alfy Romeo naprawdę bardzo udane. Od stycznia do lipca włoski producent sprzedał dokładnie 29 513 samochodów w Europie, co względem analogicznego okresu w 2022 r. jest skokiem o zawrotne 102,2 proc. Nic nie wskazuje na to, by świetna forma nie miała być kontynuowana, a dodatkowo w ostatnim czasie Alfa Romeo znalazła się na świeczniku z uwagi na premierę zjawiskowego modelu 33 Stradale.
Apetyt oczywiście rośnie w miarę jedzenia. Celem włoskiej marki jest odzyskanie swojego wyjątkowego statusu, a także dotarcie do nowych klientów i odmienienie wizerunku marki. Od 2027 roku Alfa Romeo chce przecież przejść na produkcję wyłącznie aut elektrycznych. Pierwszym krokiem w kierunku elektryfikacji jest model Tonale, coraz mocniej zbliża się również premiera modelu Brennero, który ma już mieć swoją odmianę EV.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Alfa Romeo Stelvio - też będzie jak Ibisz?
Ostatnio Alfa zdobywa więc wiele medialnej uwagi i to w tym pozytywnym sensie, co nie zawsze było taką oczywistością. To właśnie dlatego Włosi planują budowanie kapitału na obecnych sukcesach i ustabilizowanie wysokiej formy. Jednym z pomysłów jest chociażby przypuszczenie szturmu na zewnętrzne względem Europy rynki. Tak przynajmniej wynika ze słów Larry’ego Dominique’a, wiceprezesa Alfy Romeo i Fiata w Ameryce Północnej, w rozmowie z portalem "Automotive News".
Mieliśmy okresy w naszej historii, kiedy produkowaliśmy niesamowite samochody, które zmieniały technologię, sposób myślenia lub świadomość o naszej marce. To było dla nas pomocne. Naprawdę skupiamy się na powrocie do momentu, w którym zachowujemy się jak marka premium, przypominając wszystkim przy okazji o przeszłości i pi ęknie. Chodzi o znalezienie odpowiedniego klienta i odpowiedniej ceny. Celujemy w konkurowanie z Mercedesem oraz BMW na całym świecie i umieszczenie Alfy na należnym jej miejscu na rynku.