Znamy polską cenę Opla Astry OPC!
Polski oddział Opla w końcu ujawnił cenę wyjściową najmocniejszej Astry w historii - najnowszej Astry OPC. Ile trzeba zapłacić za Opla Astrę OPC w polskim salonie?
21.07.2012 | aktual.: 13.10.2022 13:58
Polski oddział Opla w końcu ujawnił cenę wyjściową najmocniejszej Astry w historii - najnowszej Astry OPC. Ile trzeba zapłacić za Opla Astrę OPC w polskim salonie?
Zgodnie z naszymi przewidywaniami, cena na rynek polski jest niższa od kwoty, którą trzeba zapłacić za Astrę OPC w Niemczech. Przypomnijmy, że ceny w Niemczech rozpoczynają się od 34 250 euro, co wg dzisiejszego kursu stanowi niecałe 142 600 zł. W polskim salonie za Astrę OPC trzeba zapłacić 127 950 zł. Jest to oczywiście cena wyjściowa, a konfigurator już wkrótce powinien pojawić się na stronie Opla.
Dla porównania, testowana ostatnio przez nas Mazda 3 MPS (260 KM) kosztuje 123 900 zł., a Volkswagen Scirocco z 6-stopniową skrzynią manualną (265 KM) kosztuje 128 290 zł. Opel Astra OPC nie dość, że wygląda najlepiej z tej trójki, to na dodatek może pochwalić się największą mocą.
Pojazd jest wyposażony w 2,0-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy generujący 280 KM i 400 Nm momentu obrotowego, co pozwala na osiągnięcie pierwszych 100 km/h w 6 sekund. Prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h. Dodatkowym atutem jest przednie zawieszenie typu HiPerStrut oraz adaptacyjny układ sterowania podwoziem Opla FlexRide. Najnowsza Astra OPC została także wyposażona w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.
Polscy dealerzy Opla przyjmują zamówienia na Astrę OPC od połowy lipca. Warto także wspomnieć, że Astra OPC produkowana jest wyłącznie w zakładzie General Motors Manufacturing Poland w Gliwicach.
Oficjalna informacja prasowa
- Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,0 sekund
- Maksymalna prędkość 250 km/h, moment obrotowy 400 Nm
- Silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem, o mocy wynoszącej 206 kW/280 KM i pojemności 2,0l
- Wyczynowe podwozie z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu i wysoce wydajnym zawieszeniem z kolumnami HiPerStruts
- W Polsce sprzedaż rozpoczęła się w połowie lipca br.
Rüsselsheim. Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie miała miejsce światowa premiera wysoce wyczynowej wersji Astry GTC, czyli nowej Astry OPC. Benzynowy silnik modelu OPC z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem, o mocy wynoszącej 206 kW/280 KM i o pojemności 2,0l, dostarcza maksymalny moment obrotowy o wartości 400 Nm, przyspieszenie od zera do 100km/h w zaledwie 6,0 sekund i prędkość maksymalną wynoszącą 250 km/h. Astra po raz pierwszy osiąga taką prędkość. Ceny Astry OPC zaczynają się od 127 950 złotych.
Jedną z głównych zalet Astry OPC jest wysoce wydajne zawieszenie z kolumnami High Performance Struts (HiPerStruts), które sprawia, że samochód zapewnia bezkompromisową moc. W połączeniu z układem podwozia FlexRide, charakteryzującym się trybem jazdy Sport i OPC, Astra OPC zapewnia ponadprzeciętne możliwości jazdy. Tryb standardowy gwarantuje wysoki komfort jazdy, a specjalny tryb sportowy – znacznie większą zrywność. Ustawiając tryb OPC kierowca przenosi się w trzeci wymiar: reakcja kierownicy i pedału gazu jest natychmiastowa, a podwozie umożliwia dynamiczną jazdę.
Na tym nie koniec. Model OPC zrobił dodatkowy krok naprzód. Został wyposażony w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu na osi przedniej, który daje modelowi OPC jeszcze większą stabilność, lepsze panowanie nad pojazdem i trakcję, innymi słowy, samochód ma lepszą przyczepność podczas jazdy na ostrych zakrętach z dużą prędkością, nawet w warunkach mokrej nawierzchni.
Astra OPC jest także wyposażona w nowe, wyczynowe fotele typu kubełkowego z zaawansowaną technologią. Oba przednie fotele zwiększają sportowe i dynamiczne wrażenia jazdy dzięki zastosowaniu lekkiego materiału, obniżonego siedziska i udoskonalonych oparć bocznych. Szkielet nowego fotela jest o 45% lżejszy od szkieletu fotela konwencjonalnego. Żaden inny producent na świecie nie zastosował w samochodzie produkcyjnym organicznego materiału kompozytowego formowanego wtryskowo. Nowy fotel można ustawić w 18 różnych konfiguracjach. Wszystkie wyjątkowe dla Opla, nowe technologie OPC muszą być poddane testowi wytrzymałości na dystansie 10 000 km na słynnym torze wyścigowym Nürburgring, w Niemczech. 10 000 km jazdy w surowych warunkach na północnej pętli toru odpowiada 180 000 km jazdy w warunkach normalnych.
Astra OPC produkowana jest wyłącznie w zakładzie General Motors Manufacturing Poland w Gliwicach. W Polsce zamówienia na ten model można składać w salonach Opla od połowy lipca br.
Źródło: Oficjalna informacja prasowa