Opel Astra OPC - ujawniono cenę i pierwszy klip promocyjny [wideo]

Światowa premiera Opla Astry w najmocniejszej odmianie OPC miała miejsce na salonie samochodowym w Genewie. Niemiecki producent udostępnił także pierwszy klip promujący ten model oraz ceny, które będą obowiązywały na rynku niemieckim. Wiemy już także, ile sekund potrzebuje najnowsza Astra OPC, aby osiągnąć pierwsze 100 km/h. Zainteresowani? Zapraszam do lektury.

Opel Astra OPCOpel Astra OPC
Arkadiusz Gabrysiak

Światowa premiera Opla Astry w najmocniejszej odmianie OPC miała miejsce na salonie samochodowym w Genewie. Niemiecki producent udostępnił także pierwszy klip promujący ten model oraz ceny, które będą obowiązywały na rynku niemieckim. Wiemy już także, ile sekund potrzebuje najnowsza Astra OPC, aby osiągnąć pierwsze 100 km/h. Zainteresowani? Zapraszam do lektury.

Przypomnijmy, że pod maską samochodu bije mocne serce - 2,0-litrowa, turbodoładowana jednostka benzynowa generująca aż 280 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Aby moc ta była jak najlepiej przekazywana na przednie koła, inżynierowie Opla zdecydowali się na przednie zawieszenie typu HiPerStrut znane z Insignii OPC oraz w pełni adaptacyjny układ sterowania podwoziem o nazwie FlexRide. Tylna oś to belka skrętna z drążkiem Watta. Za przeniesienie napędu odpowiada 6-stopniowa skrzynia manualna, która przekazuje moment obrotowy do mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu.

Jeśli już wiemy, co i jak, to przejdźmy do liczb. Astra OPC potrzebuje jedynie 6,0 s, aby osiągnąć pierwsze 100 km/h, a wskazówka prędkościomierza zatrzyma się przy 250 km/h (elektroniczny ogranicznik).

Opel Astra OPC
Opel Astra OPC

Ile trzeba zapłacić za najnowszego hot-hatcha Opla z logo OPC? Otóż ceny w Niemczech zostały ustalone na poziomie 34 250 euro, co według dzisiejszego kursu stanowi niespełna 151 000 zł. Niestety, polski cennik jeszcze nie został ujawniony, jednak bardzo możliwe, że w Polsce cena będzie minimalnie niższa.

W bazowej wersji wyposażenia Astry OPC klienci otrzymają m.in.: adaptacyjne reflektory AFL+, system nawigacji satelitarnej Navi 600, dwustrefową klimatyzację, czujniki parkowania z tyłu, komputer pokładowy z możliwością śledzenia osiągów samochodu, tylne światła w technologii LED, przyciemnione szyby tylne oraz 19-calowe felgi aluminiowe.

Opel chwali się, że w Astrze OPC zainstalowano innowacyjne fotele sportowe, które są o 45% lżejsze od standardowych. Model ten przeszedł bardzo intensywny program testów - 10 000 kilometrów na torze Nurburgring, co ma odpowiadać około 180 000 km w przypadku normalnej eksploatacji samochodu.

HD Opel Astra J OPC mit 280PS ab März Offizieler Trailer Opel Deutschland

  • Opel Astra OPC
  • Opel Astra OPC
  • Opel Astra OPC
  • Opel Astra OPC
  • Opel Astra OPC
  • Opel Astra OPC
  • Opel Astra OPC
  • Opel Astra OPC
  • Opel Astra OPC
  • Opel Astra OPC
  • Opel Astra OPC
  • Opel Astra OPC
  • Opel Astra OPC
  • Opel Astra OPC
  • Opel Astra OPC
[1/15] Opel Astra OPC Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony