Opel Astra OPC - ujawniono cenę i pierwszy klip promocyjny [wideo]
Światowa premiera Opla Astry w najmocniejszej odmianie OPC miała miejsce na salonie samochodowym w Genewie. Niemiecki producent udostępnił także pierwszy klip promujący ten model oraz ceny, które będą obowiązywały na rynku niemieckim. Wiemy już także, ile sekund potrzebuje najnowsza Astra OPC, aby osiągnąć pierwsze 100 km/h. Zainteresowani? Zapraszam do lektury.
14.03.2012 | aktual.: 12.10.2022 13:07
Światowa premiera Opla Astry w najmocniejszej odmianie OPC miała miejsce na salonie samochodowym w Genewie. Niemiecki producent udostępnił także pierwszy klip promujący ten model oraz ceny, które będą obowiązywały na rynku niemieckim. Wiemy już także, ile sekund potrzebuje najnowsza Astra OPC, aby osiągnąć pierwsze 100 km/h. Zainteresowani? Zapraszam do lektury.
Przypomnijmy, że pod maską samochodu bije mocne serce - 2,0-litrowa, turbodoładowana jednostka benzynowa generująca aż 280 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Aby moc ta była jak najlepiej przekazywana na przednie koła, inżynierowie Opla zdecydowali się na przednie zawieszenie typu HiPerStrut znane z Insignii OPC oraz w pełni adaptacyjny układ sterowania podwoziem o nazwie FlexRide. Tylna oś to belka skrętna z drążkiem Watta. Za przeniesienie napędu odpowiada 6-stopniowa skrzynia manualna, która przekazuje moment obrotowy do mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu.
Jeśli już wiemy, co i jak, to przejdźmy do liczb. Astra OPC potrzebuje jedynie 6,0 s, aby osiągnąć pierwsze 100 km/h, a wskazówka prędkościomierza zatrzyma się przy 250 km/h (elektroniczny ogranicznik).
Ile trzeba zapłacić za najnowszego hot-hatcha Opla z logo OPC? Otóż ceny w Niemczech zostały ustalone na poziomie 34 250 euro, co według dzisiejszego kursu stanowi niespełna 151 000 zł. Niestety, polski cennik jeszcze nie został ujawniony, jednak bardzo możliwe, że w Polsce cena będzie minimalnie niższa.
W bazowej wersji wyposażenia Astry OPC klienci otrzymają m.in.: adaptacyjne reflektory AFL+, system nawigacji satelitarnej Navi 600, dwustrefową klimatyzację, czujniki parkowania z tyłu, komputer pokładowy z możliwością śledzenia osiągów samochodu, tylne światła w technologii LED, przyciemnione szyby tylne oraz 19-calowe felgi aluminiowe.
Opel chwali się, że w Astrze OPC zainstalowano innowacyjne fotele sportowe, które są o 45% lżejsze od standardowych. Model ten przeszedł bardzo intensywny program testów - 10 000 kilometrów na torze Nurburgring, co ma odpowiadać około 180 000 km w przypadku normalnej eksploatacji samochodu.
HD Opel Astra J OPC mit 280PS ab März Offizieler Trailer Opel Deutschland
Źródło: WCF