Wersja S z Bottrop – Brabus CLS 63 AMG B63S-730 / CLS 63 AMG Shooting Brake B63S-730 (2013)

Wersja S z Bottrop – Brabus CLS 63 AMG B63S-730 / CLS 63 AMG Shooting Brake B63S-730 (2013)

Wersja S z Bottrop – Brabus CLS 63 AMG B63S-730 / CLS 63 AMG Shooting Brake B63S-730 (2013)
Olgierd Lachowski
01.03.2013 20:00, aktualizacja: 07.10.2022 21:15

Kilka tygodni temu Mercedes zmodernizował model E 63 AMG i wprowadził odmianę AMG S. Przy okazji odświeżono paletę silnikową modelu CLS 63 AMG, która także została rozszerzona o wersję 585-konną. Dziś Brabus zaprezentował swoje CLS-y w odmianach S – zarówno z nadwoziem liftback, jak i kombi.

Już od dłuższego czasu na rynku tuningowym jest Brabus CLS 63 AMG B63-620, który ma jednostkę napędową o mocy 620 KM. W katalogu tunera z Bottrop znajduje się też CLS V12 Rocket 800. Między obiema wersjami Mercedesa CLS istniała do tej pory 180-konna „luka”, którą Brabus właśnie uzupełnił. Pomostem między 620- a 800-konnym CLS-em jest samochód o mocy 730 KM.

Obraz

B63S-730, a więc najnowszą wersję Brabusa CLS, dość trudno odróżnić od pozostałych – szczególnie od B63-620. B63S został wyposażony w nowy spojler zamontowany pod przednim zderzakiem. W B63-620 ten element wyglądał nieco inaczej, co pozwala rozróżnić oba wozy, jednak nie wiadomo czy nowe CLS-y 620 nie będą miały identycznego spojlera jak ten z Brabusa 730. Ten nowy splitter został przebadany w tunelu aerodynamicznym i, jak zapewnia tuner, zmniejsza siłę unoszącą przednią część nadwozia Mercedesa.

Pozostałe elementy dodane przez stylistów niemieckiego tunera to listwy na progach, osłony wylotów powietrza w przednich błotnikach, nowa imitacja tylnego dyfuzora i listwa na pokrywie bagażnika. Wszystkie te części są takie same zarówno dla CLS-ów 620, jak i CLS-ów 730.

Obraz

Ostatnio Brabus promuje swoje obręcze Monoblock R „Platinum Edition” – takie właśnie założono w kombi. W liftbacku są Monoblocki F. Jedne i drugie to 20-calowe felgi o szerokości 9,0” z przodu i 10,5” z tyłu. Opony 255/30 (przód) oraz 295/25 (tył) produkują dla tunera Yokohama, Pirelli i Continental.

Jak prawie zawsze, ekipa z Bottrop ulepsza nieco także kabinę pasażerską. Tym razem zmieniono mniej niż zwykle, bo wstawiono prędkościomierz wyskalowany do 400 km/h, aluminiowe pedały, dywaniki z logo Brabusa i świecącą listwę z logo na progach. Dla wymagających pozostaje oczywiście skóra Brabus Mastik lub Alcantara.

Obraz

Pod maskami obu prezentowanych na zdjęciach wozów tkwią silniki M157, czyli widlaste 8-cylindrowce o objętości skokowej 5,5 l. Tuner oferuje przeróbkę tych motorów niezależnie od tego jaką miały pierwotnie moc, a dostępne były w sumie trzy odmiany: 525-konna, 557-konna (z pakietem Performance do 2012 roku) oraz 585-konna (z pakietem Performance od 2013 roku).

Te różnice w poziomach mocy w seryjnych Mercedesach sprowadzały się do zmian w elektronice, a żeby osiągnąć swoje założenia Brabus i tak dokonuje modyfikacji mechanicznych.

Obraz

Podstawowym osprzętem, który jest wymieniany przez mechaników, są turbosprężarki. Urządzenia montowane w warsztacie tunera są wydajniejsze, ponieważ ich sprężarki są większe niż w fabrycznych turbosprężarkach. Nie obyło się też bez montażu wydajniejszych intercoolerów typu ciecz-gaz oraz sportowego układu wydechowego.

Ten ostatni wyposażony jest w zawór regulujący natężenie dźwięku – kierowca przestawia jego położenie z kabiny pasażerskiej. „Wydech” kończy się dwiema podwójnymi końcówkami pokrytymi proszkiem ceramicznym.

Obraz

W obu CLS-ach jednostki napędowe wytwarzają 730 KM mocy maksymalnej przy 5300 obr./min i moment obrotowy, który jest elektroniczne ograniczany do 1065 Nm. Maksimum momentu jest dostępne w bardzo szerokim zakresie – od 1750 do 5000 obr./min.

Z silnikami sprzężone są automatyczne 7-biegowe skrzynie przekładniowe, które przenoszą moment obrotowy na tylne mosty. Zanim moment trafi na koła, jest rozdzielany w mechanizmie różnicowym z 40-procentową blokadą.

Obraz

Oba samochody Brabusa cechują się tymi samymi czasami rozpędzania do 100 km/h i 200 km/h. Wynoszą one odpowiednio 3,80 s oraz 10,80 s. Różnica jest za to w prędkościach maksymalnych. Model czterodrzwiowy ma ją ograniczoną do 350 km/h, natomiast Shooting Brake rozpędza się do „zaledwie” 300 km/h. Niżej ustawioną blokadę w kombi tuner tłumaczy większymi naciskami na tylną oś, co przekłada się na większe obciążenie opon.

Konkurencja

[MKB CLS 63 AMG P 640 640 KM, pow. 340 km/h]

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M 157
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5461 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 730 KM przy 5300 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 133,68 KM/l (seryjny – 96,14 – 107,12 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: ograniczony do 1065 Nm przy 1750-5000 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna AMG SpeedShift Plus 7G-Tronic
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 9,0 x 20”
  • Koła tylne: 10,5 x 20”
  • Opony przednie: 255/30 R 20
  • Opony tylne: 295/25 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1870 kg (norma UE – fastack), 1955 kg (norma UE – kombi)
  • Stosunek masy do mocy: 2,56 kg/KM (fastback), 2,68 kg/KM (kombi) (seryjne – 3,73 – 3,20 kg/KM – zależnie od wersji)
  • Długość: 4996 mm
  • Szerokość: 1881 mm
  • Rozstaw osi: 2874 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,80 s
  • Przyspieszenie 0-200 km/h: 10,80 s
  • Prędkość maksymalna: ogr. do 350 km/h (fastback), ogr. do 300 km/h (kombi)
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/22]

Źródło: Brabus

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)