Czwarty na liście – MKB CLS 63 AMG P 640 (2012)
Po potężnych wozach z Merzig, Bottrop i Hösbach pojawił się teraz 640-konny Mercedes-Benz CLS 63 AMG z mającej swoją siedzibę w Winnenden firmy MKB. Co oferuje tuner z zachodnich Niemiec?
02.02.2012 | aktual.: 07.10.2022 18:58
Po potężnych wozach z Merzig, Bottrop i Hösbach pojawił się teraz 640-konny Mercedes-Benz CLS 63 AMG z mającej swoją siedzibę w Winnenden firmy MKB. Co oferuje tuner z zachodnich Niemiec?
Zacznę od tego, co dostaje nabywca seryjnego CLS-a 63 AMG. A oprócz całkiem ładnego nadwozia i luksusowego wnętrza klient otrzymuje potężny silnik. Jest nim jednostka napędowa oznaczona kodem M157, czyli motor V8 o objętości skokowej 5,5 l, wspomagany przez dwie turbosprężarki w układzie równoległym.
Serce wozu ma moc maksymalną wynoszącą 525 KM w normalnej wersji i 544 KM z pakietem Performance. Prezentowany egzemplarz to słabsza odmiana, której ma moment obrotowy o wartości 700 Nm w zakresie od 1750 do 5000 obr./min. Mimo swojej niemałej wagi wynoszącej 1870 kg auto do 100 km/h przyspiesza całkiem sprawnie. Sprawnie, czyli w 4,40 s. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h.
Wóz MKB ma jednak osiągi sporo lepsze od pojazdu fabrycznego dzięki jednej niewielkiej zmianie. Według tunera wystarczyło zmodyfikować oprogramowanie silnika Mercedesa, by wycisnąć z motoru sporo więcej koni. Podobno wszystkie seryjne części są na tyle wytrzymałe, że nie ma potrzeby ich wymieniać. Jakie więc parametry M157 ma po tuningu? Moc 640 KM przy 5700 obr./min i maksymalny moment obrotowy o wartości 1000 Nm, dostępny przy 2000-4200 obr./min.
Dodatkowe prawie 120 KM poprawiło czas rozpędzania się do setki CLS-a z 4,40 s do 4,10 s. Prędkość maksymalna przekracza 340 km/h, warunkiem jest jednak założenie na koła opon, które są w stanie wytrzymać tę prędkość.
MKB zmieniło seryjne felgi na swoje Alpha III o średnicy 20”. Nie ma bliższych informacji na temat ich szerokości ani opon, jakie na nie wciśnięto. Wiadomo za to, że dostępne są także 19-calowe obręcze o tym samym wzorze. A wzór? No cóż, nie każdemu przypadnie na pewno do gustu. Moim zdaniem nie pasuje on do tego samochodu.
Tuner z Winnenden nie podaje ceny przeróbek, za to informuje, że nabywcy modelu CLS 500 również mogą się zgłaszać do MKB, aby podkręcić swój wóz. Po takiej samej modyfikacji jak w CLS 63 AMG CLS 500 BlueEFFICIENCY z 4,7-litrowym motorem V8 będzie miał 530 KM zamiast 408 KM mocy maksymalnej. To przełoży się na skrócenie czasu sprintu do 100 km/h do 4,40 s i zwiększenie prędkości maksymalnej do 300 km/h (usuwany jest ogranicznik prędkości).
Dane techniczne
- Typ: V8, 90supo/sup, M157
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 5461cmsup3/sup
- Doładowanie: dwie turbosprężarki
- Moc maksymalna: 640 KM przy 5700 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 117,20 KM/l (seryjny – 102,00 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 1000 Nm przy 2000-4200 obr./min
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic SpeedShift MCT
- Typ napędu: na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 402 mm
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 360 mm
- Koła przednie: 20”
- Koła tylne: 20”
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1870 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,92 kg/KM (seryjny – 3,37 kg/KM)
- Długość: 4996 mm
- Szerokość: 1881 mm
- Rozstaw osi: 2874 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,10 s
- Prędkość maksymalna: powyżej 340 km/hblock position=\inside6506/block
Źródło: http • MKB