Jestem wielki i mocny – Wheelsandmore CLS 63 AMG Stage I (2011)

Pierwsze przymiarki tunerów do nowego Mercedesa-Benza CLS 63 AMG już za nami, przyszedł więc czas na poważniejsze zabawy. Oto CLS 63 z mocniejszym silnikiem, przygotowany przez Wheelsandmore.

Obraz
Olgierd Lachowski
Wheelsandmore CLS 63 AMG Stage I fot.2
Wheelsandmore CLS 63 AMG Stage I fot.2

Mercedes CLS 63 wygląda tak świeżo i dobrze, że pracownicy Wheelsandmore nie zdecydowali się na zmiany optyczne w postaci spojlerów. Zmieniono tylko felgi na 20-calowe 6Sporz w kolorze czarnym. Za przekazanie mocy z półosi na asfalt są odpowiedzialne opony Dunlop Sportmaxx 255/30 R 20 z przodu i 305/25 R 20 z tyłu.

Firma tuningowa zmieniła zawieszenie na zestaw niemieckiej firmy KW. Z przodu zamontowano zestaw konwencjonalny, a z tyłu komplet pneumatyczny.

Fabryczny Mercedes-Benz pod pokrywą ma silnik M157. Jest to przygotowany przez zespół Mercedes-AMG następca motoru o oznaczeniu M156. Ta nowoczesna jednostka napędowa ma 8 cylindrów w układzie widlastym, które łącznie mają objętość 5461 cm[sup]3[/sup]. M157 ma bezpośredni wtrysk paliwa, a współpracują z nim dwie turbosprężarki.

Wheelsandmore CLS 63 AMG Stage I fot.3
Wheelsandmore CLS 63 AMG Stage I fot.3

Ważący 204 kg silnik w celu zmniejszenia zużycia paliwa został wyposażony w system Start & Stop. Między innymi dzięki niemu zużywa średnio 25% mniej paliwa niż M156. Jednostka silnikowa ma moc 525 KM przy 5250 obr./min (557 KM z zestawem Performance Package) i maksymalny moment obrotowy 700 Nm (800 Nm z Performance Package) w przedziale 1700-5000 obr./min.

Z silnikiem łączona jest 7-biegowa automatyczna skrzynia biegów z suchymi sprzęgłami 7G-Tronic SpeedShift MCT, a napęd przenoszony jest na koła tylne.

Inżynierowie pracujący dla Wheelsandmore wymienili seryjny układ wydechowy na „wylot” ze sportowymi konwerterami katalitycznymi i tłumikami o zmniejszonych oporach wewnętrznych oraz przestroili ECU uzyskując w ten sposób w silniku moc 580 KM i maksymalny moment obrotowy 780 Nm.

Nieznane są osiągi tak przygotowanego luksusowego sedana Mercedesa, ale powinny być zbliżone do CLS-a z pakietem Performance, który setkę „robi” w 4,30 s i osiąga równe 300 km/h.

Wheelsandmore CLS 63 AMG Stage I fot.5
Wheelsandmore CLS 63 AMG Stage I fot.5

Na ilustracjach widać komputerową wizję wozu Wheelsandmore.


Dane techniczne


Silnik i napęd:

  • Typ: V8, 90supo/sup, M157
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5461 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 580 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 106,21 KM/l (seryjny – 96,14 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 780 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic SpeedShift MCT
  • Typ napęd: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 402 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 360 mm
  • Koła przednie: 20” 6Sporz
  • Koła tylne: 20” 6Sporz
  • Opony przednie: 255/30 R 20 Dunlop Sportmaxx
  • Opony tylne: 305/25 R 20 Dunlop Sportmaxx

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1870 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,22 kg/KM (seryjny – 3,56 kg/KM)
  • Długość: 4940 mm
  • Szerokość: 1881 mm
  • Rozstaw osi: 2874 mmblock position=\inside8061/block
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
BMW rezygnuje z wersji Competition. Ma dobry powód
BMW rezygnuje z wersji Competition. Ma dobry powód
Szef Forda o Chińczykach: "mogą wyeliminować nas z gry"
Szef Forda o Chińczykach: "mogą wyeliminować nas z gry"
Akumulatory z elektrolitem stałym, wodór, czy paliwa o neutralnym śladzie węglowym? Oto w którym kierunku zmierza Toyota
Akumulatory z elektrolitem stałym, wodór, czy paliwa o neutralnym śladzie węglowym? Oto w którym kierunku zmierza Toyota
Polska europejskim liderem w redukcji śmiertelności na drogach. Wystarczyło 5 lat
Polska europejskim liderem w redukcji śmiertelności na drogach. Wystarczyło 5 lat
Koniec płacenia na bramkach w Chorwacji. Duże zmiany na autostradach
Koniec płacenia na bramkach w Chorwacji. Duże zmiany na autostradach
Policyjny pościg w Żyrardowie zakończony spektakularnym finałem
Policyjny pościg w Żyrardowie zakończony spektakularnym finałem
Najszybsza Škoda Fabia wyceniona w Polsce. Lepiej usiądź, zanim zobaczysz cenę
Najszybsza Škoda Fabia wyceniona w Polsce. Lepiej usiądź, zanim zobaczysz cenę
Niemcy podali graniczne dane. Poniżej tego nie kupuj używanego auta
Niemcy podali graniczne dane. Poniżej tego nie kupuj używanego auta
Widziałem dwa nowe silniki Toyoty. Jeden będzie popularny, drugi wściekle mocny
Widziałem dwa nowe silniki Toyoty. Jeden będzie popularny, drugi wściekle mocny
Nowe nieoznakowane radiowozy. Tym razem policja wybrała inna markę
Nowe nieoznakowane radiowozy. Tym razem policja wybrała inna markę
Nowy etap dla Century. Toyota chce zbudować markę konkurującą z Rolls-Roycem
Nowy etap dla Century. Toyota chce zbudować markę konkurującą z Rolls-Roycem
Długo nie pożegnają spalinówek. Prezes marki podał datę
Długo nie pożegnają spalinówek. Prezes marki podał datę