Jestem wielki i mocny – Wheelsandmore CLS 63 AMG Stage I (2011)
Pierwsze przymiarki tunerów do nowego Mercedesa-Benza CLS 63 AMG już za nami, przyszedł więc czas na poważniejsze zabawy. Oto CLS 63 z mocniejszym silnikiem, przygotowany przez Wheelsandmore.
14.04.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:37
Mercedes CLS 63 wygląda tak świeżo i dobrze, że pracownicy Wheelsandmore nie zdecydowali się na zmiany optyczne w postaci spojlerów. Zmieniono tylko felgi na 20-calowe 6Sporz w kolorze czarnym. Za przekazanie mocy z półosi na asfalt są odpowiedzialne opony Dunlop Sportmaxx 255/30 R 20 z przodu i 305/25 R 20 z tyłu.
Firma tuningowa zmieniła zawieszenie na zestaw niemieckiej firmy KW. Z przodu zamontowano zestaw konwencjonalny, a z tyłu komplet pneumatyczny.
Fabryczny Mercedes-Benz pod pokrywą ma silnik M157. Jest to przygotowany przez zespół Mercedes-AMG następca motoru o oznaczeniu M156. Ta nowoczesna jednostka napędowa ma 8 cylindrów w układzie widlastym, które łącznie mają objętość 5461 cm[sup]3[/sup]. M157 ma bezpośredni wtrysk paliwa, a współpracują z nim dwie turbosprężarki.
Ważący 204 kg silnik w celu zmniejszenia zużycia paliwa został wyposażony w system Start & Stop. Między innymi dzięki niemu zużywa średnio 25% mniej paliwa niż M156. Jednostka silnikowa ma moc 525 KM przy 5250 obr./min (557 KM z zestawem Performance Package) i maksymalny moment obrotowy 700 Nm (800 Nm z Performance Package) w przedziale 1700-5000 obr./min.
Z silnikiem łączona jest 7-biegowa automatyczna skrzynia biegów z suchymi sprzęgłami 7G-Tronic SpeedShift MCT, a napęd przenoszony jest na koła tylne.
Inżynierowie pracujący dla Wheelsandmore wymienili seryjny układ wydechowy na „wylot” ze sportowymi konwerterami katalitycznymi i tłumikami o zmniejszonych oporach wewnętrznych oraz przestroili ECU uzyskując w ten sposób w silniku moc 580 KM i maksymalny moment obrotowy 780 Nm.
Nieznane są osiągi tak przygotowanego luksusowego sedana Mercedesa, ale powinny być zbliżone do CLS-a z pakietem Performance, który setkę „robi” w 4,30 s i osiąga równe 300 km/h.
Na ilustracjach widać komputerową wizję wozu Wheelsandmore.
Dane techniczne
Silnik i napęd:
- Typ: V8, 90supo/sup, M157
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 5461 cmsup3/sup
- Doładowanie: Dwie turbosprężarki
- Moc maksymalna: 580 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 106,21 KM/l (seryjny – 96,14 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 780 Nm
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic SpeedShift MCT
- Typ napęd: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 402 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 360 mm
- Koła przednie: 20” 6Sporz
- Koła tylne: 20” 6Sporz
- Opony przednie: 255/30 R 20 Dunlop Sportmaxx
- Opony tylne: 305/25 R 20 Dunlop Sportmaxx
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1870 kg
- Stosunek masy do mocy: 3,22 kg/KM (seryjny – 3,56 kg/KM)
- Długość: 4940 mm
- Szerokość: 1881 mm
- Rozstaw osi: 2874 mmblock position=\inside8061/block
Źródło: automobilesreview