WAŻNE
TERAZ

Trump rozmawiał z Putinem. Jest komunikat Białego Domu

W poszukiwaniu rdzy, czyli zestawienie najbardziej i najmniej korodujących aut cz.3 [poradnik]

Ostatnio w naszym poradniku zaprezentowaliśmy kilka aut szczególnie podatnych na korozję, w zestawieniu znalazły się też modele, które mimo swojego wieku doskonale opierają się rdzy. Ostatnia część obejmuje kilka kolejnych aut takich marek, jak: BMW, Opel czy Volkswagen.

Korozja nadwoziaKorozja nadwozia
Artur Kuśmierzak

W poszukiwaniu rdzy, czyli zestawienie najbardziej i najmniej korodujących aut cz. 1/2

Obraz

Na pierwszy ogień idzie Opel. Ta marka przez długie lata zmagała się z problemem korodujących karoserii. Szczególnie podatne na pojawianie się rdzy są egzemplarze z lat 90. Jeśli planujecie zakup Vectry B, Astry F czy Corsy B, to musicie dokładnie obejrzeć ich karoserię. Gdzie szukać śladów rdzy? Przede wszystkim w okolicy błotników - zarówno przednich, jak i tylnych.

Znacznie lepiej jest z następcami wyżej wymienionych modeli, których problem korozji prawie nie dotyczy. Dlaczego "prawie"? O ile Vectra C i Corsa C sprawują się niemal doskonale, to w przypadku Astry G już tak różowo nie jest - w autach z początku produkcji przy zderzakach pojawia się rdza.

Obraz

Ci, którzy chwalą sobie niezawodność i wysoką jakość wykonania Volkswagena, będą czuć się zawiedzeni. Ten niemiecki producent nigdy nie słynął ze szczególnie dobrze zabezpieczonych karoserii. Najbardziej rdzewieją Passaty B3 i B4, w tym pierwszym rudy nalot atakuje głównie progi i klapę bagażnika, a także nadkola. Model oznaczony jako B4 cierpi z kolei na korodujące nadkola. Jeśli szukacie B5, to nie musicie się obawiać o to, że znajdziecie na nim poważne ogniska korozji. Auto zostało doskonale zabezpieczone przed rdzą (choć w niektórych egzemplarzach na błotnikach można znaleźć delikatny rdzawy nalot).

VW Golf IV
VW Golf IV © mat. prasowe / VW

Kompaktowy Golf również nie należy do aut szczególnie dobrze zabezpieczonych przed korozją. W modelu IV generacji pierwsze purchle pojawiają się na tylnej klapie w okolicach zamka oraz podszybia. Golf III również jest podatny na rdzę, która dotyczy głównie podszybia tylnej klapy i nadkoli. W wielu egzemplarzach korozja występuje także na podłodze. Niestety, w niektórych autach podłoga pozostawiona sama sobie została już przeżarta na wylot.

Skoda Fabia I
Skoda Fabia I © mat. prasowe / Skoda

Skoda też ma za sobą kilka wpadek, a wszystko zaczęło się od Felicji. W tym modelu bardzo szybko dochodziło do przerdzewienia tylnej klapy na wylot, i to w kilku miejscach. Podobny problem występował w pierwszej generacji Octavii, jednak w tym przypadku nie dochodziło już do przerdzewienia. Tylko na tylnej klapie bagażnika pojawiały się liczne purchle. Kupując Fabię I, powinniście z kolei zwrócić uwagę na progi i przedni pas. Najlepiej wypada luksusowy Superb I, któremu nie można właściwie nic zarzucić.

U francuskich producentów na pochwałę zasługuje karoseria Renault Laguny II, której problem korozji właściwie nie dotyczy. Nieco gorzej jest w przypadku Megane II - mimo zastosowania wielu elementów wykonanych z tworzyw sztucznych korozja atakuje nadkola i błotniki.

BMW Serii 5 E39
BMW Serii 5 E39 © mat. prasowe / BMW

Tych silników unikaj jak ognia! cz. 4, 3, 2, 1 [poradnik]

W naszym zestawieniu znalazł się już jeden z modeli BMW. E36 to najbardziej korodujący samochód tej marki spośród aut produkowanych w latach 90. Nie najlepiej jest też z 5er oznaczoną logotypem E39, która w kilku miejscach jest niezwykle podatna na korozję. W jakich? W okolicach wlewu paliwa, na dolnej krawędzi tylnej klapy bagażnika (zarówno Touring, jak i Saloon) i przy zamku, na masce, krawędziach drzwi oraz w okolicach spawów tylnego pasa. Podobnie jest w Serii 7 E38. W przypadku 3er E46 problem korozji prawie w ogóle nie występuje.

Zobacz także:

Wybrane dla Ciebie
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie