Używana Skoda Superb I - typowe awarie i problemy

Ze Skodą Superb jest trochę jak z Volkswagenem Phaetonem niby ma przyzwoite silniki i dobre wyposażenie we względnie atrakcyjnej cenie, jednak mimo to wielu potencjalnym klientom nie podoba się logo więc decydują się np. na droższe Audi. Jeżeli nie musicie mieć czterech pierścieni na masce i nie odstraszają Was nieco słabsze osiągi i mniejszy prestiż to powinniście rozważyć zakup Skody Superb.

Skoda SuperbSkoda Superb
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Skoda
Artur Kuśmierzak
SKOMENTUJ

Największa Czeszka z rodziny aut marki Skoda zadebiutowała na rynku jesienią 2001 roku i już rok później zagościła u polskich dealerów. W 2003 roku moc 2.5-litrowego diesla TDI podniesiono ze 155 do 163 koni mechanicznych. 2006 rok to czas, kiedy przeprowadzono modernizację auta.

Dwa lata później Skoda Superb I została zastąpiona przez nowocześniejszego następcę, który jest oferowany także w wersji kombi. A co znajdziemy pod maską I generacji tego auta? Oferta silnikowa to już tradycyjnie motory ze stajni VW w następujących odsłonach:

  • R4 1,8T (150 KM)
  • R4 2,0 (115 KM)
  • V6 2,8 (193 KM)
  • R4 1,9 TDI (101, 105- 130 KM)
  • R4 2,0 TDI (140 KM)
  • V6 2,5 TDI (155- 163 KM)

Jeżeli zdecydujecie się na wariant benzynowy to najlepszym wyborem będzie w tym przypadku 1,8-litrowy turbodoładowany silnik R4, który zapewnia przyzwoitą dynamikę i niewielkie spalanie. Ci, którzy liczą na oszczędności, na stacjach benzynowych powinni wybrać 1,9-litrową jednostkę TDI.

Skoda Superb
Skoda Superb © mat. prasowe / Skoda

Jeżeli zdecydujemy się na jedną z mocniejszych jednostek wysokoprężnych, wówczas to co zaoszczędzimy na stacji paliw prawdopodobnie wydamy w warsztacie na naprawy. Dlaczego? Ponieważ jak doskonale wiedzą fani aut z koncernu VW zarówno 2,0-litrowy, jak i 2,5-litrowy motor TDI to silniki, które potrafią być bardzo kapryśne. Ten pierwszy boryka się z problemem pękających głowic i częstymi awariami pompowtryskiwaczy.

Skoda Superb
Skoda Superb © mat. prasowe / Skoda

Jednak w Skodzie tego typu przypadłości pojawiają się znacznie rzadziej niż w modelach VW czy Audi. Co więcej, w topowym dieslu często dochodzi do uszkodzenia wałków rozrządu i pompy wtryskowej. Ponadto w autach po faceliftingu z 2,0-litrowym i 2,5-litrowym dieslem montowano filtry cząstek stałych, które zwłaszcza w autach użytkowanych w miastach mogą się często zapychać.

Skoda Superb
Skoda Superb © mat. prasowe / Skoda

Ponadto, w nowszych wersjach 2,0 TDI dość uciążliwą usterką jest uszkodzenie pompy olejowej. Co jeszcze może się zepsuć w Skodzie? Sporadycznie w niektórych egzemplarzach dochodzi do uszkodzenia pompy wspomagania układu kierowniczego, objawem takiej usterki są wyczuwalne drgania na kole kierownicy.

Skoda Superb
Skoda Superb © mat. prasowe / Skoda

Użytkownicy Skody Superb narzekają na niską trwałość osłon przegubów napędowych oraz przednich górnych wahaczy. Plastiki i przyciski wewnętrznego panelu drzwi pokryto lakierem, który dość szybko się wyciera zostawiając mało estetyczne ślady. W niektórych autach z deski rozdzielczej wydobywają się różnego rodzaju trzaski - to objawy słabego spasowania elementów. Pomimo młodego wieku na tylnej klapie może pojawić się rdza.

Skoda Superb
Skoda Superb © mat. prasowe / Skoda

Podsumowując, Skoda Superb to przestronne i praktyczne auto dla osób szukających dużego samochodu w dobrej cenie i o przyzwoitych kosztach eksploatacji. Ceny najtańszych egzemplarzy znajdziemy za około 22 000 zł. Pamiętajmy jednak, że awaryjność tego auta będzie zależeć nie tylko od jego stanu, ale także w dużej mierze od wersji silnikowej, którą wybierzemy.

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy taki sprzęt policji. Posypią się mandaty
Pierwszy taki sprzęt policji. Posypią się mandaty
Kontrola policji. Warto wiedzieć, jak powinien zachować się kierowca
Kontrola policji. Warto wiedzieć, jak powinien zachować się kierowca
Nowa funkcja w Uberze. Wystarczy ją włączyć podczas jazdy
Nowa funkcja w Uberze. Wystarczy ją włączyć podczas jazdy
Nowe Audi Q3 nie ma wajch przy kierownicy. Kilka przełomów w ważnym modelu
Nowe Audi Q3 nie ma wajch przy kierownicy. Kilka przełomów w ważnym modelu
Skręć kierownicę i sprawdź. Jaką cyfrę widzisz na swojej oponie?
Skręć kierownicę i sprawdź. Jaką cyfrę widzisz na swojej oponie?
Polacy kupują, a później problem. Koszty idą w tysiące
Polacy kupują, a później problem. Koszty idą w tysiące
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Zużycie paliwa 0,044 l/100 km. Pierwszy raz taka impreza w Polsce
Zużycie paliwa 0,044 l/100 km. Pierwszy raz taka impreza w Polsce
"Wyciągnął" dwie firmy. Słynny prezes nagle zrezygnował
"Wyciągnął" dwie firmy. Słynny prezes nagle zrezygnował
Rekordowe spotkanie miłośników terenówek Toyoty. Można było zobaczyć niemal wszystkie wersje
Rekordowe spotkanie miłośników terenówek Toyoty. Można było zobaczyć niemal wszystkie wersje
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna