Volvo nie musi niczego zmieniać ze względu na nowe normy. To jedyny taki producent premium

Volvo to jedyna marka premium, której wszystkie modele dostępne w sprzedaży są badane według nowego standardu zużycia paliwa WLTP. Wchodzi on od 1 września i niczego nie zmieni w salonach Volvo.

Volvo jest jedyną marką premium, w której klienci nie odczują zmian gamy silników ze względu na nowe normy.Volvo jest jedyną marką premium, w której klienci nie odczują zmian gamy silników ze względu na nowe normy.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

Przypominamy, że nowy standard badania zużycia paliwa WLTP (World Harmonized Light Vehicle Test Procedure) wchodzi w życie 1 września 2018 roku dla nowych modeli, a rok później będzie dotyczył każdego samochodu w sprzedaży. Do końca 2018 r. producenci mogą podawać jeszcze zużycie paliwa zgodnie z normą NEDC, ale Volvo jako jedyna marka premium ma już nowy standard wdrożony we wszystkich swoich samochodach.

Zmiana standardu badania zużycia paliwa z NEDC na WLTP ma teoretycznie dać klientom prawdziwszy obraz tego, ile w rzeczywistości palą samochody. Wydłużono cykl badawczy, obniżono temperaturę, podniesiono średnią prędkość, ale auta wciąż będą poddawane testom w laboratoriach. Efekt? Wyższe zużycie paliwa podawane przez producentów lub zmiany konstrukcyjne w silnikach, mające na celu spełnienie wewnętrznych standardów każdej z marek. Efekt dla klienta? W praktyce niewielki, bo i tak zużycie paliwa sprawdzi we własnym zakresie.

Jednak wprowadzenie nowych norm wywołało małe zamieszanie na rynku nowych aut. Znikają kolejne wersje silnikowe i modele. Niektórzy producenci obniżają moc w silnikach, montują filtry cząstek stałych w benzyniakach. Pełna gama silnikowa w wielu modelach będzie dostępna dopiero od września lub od przyszłego roku.

Jednak to wszystko nie dotyczy Volvo. Klienci kupią te same auta teraz i we wrześniu, jak zadeklarował Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Car Poland. To ważne dla klientów premium, żeby nie było zamieszania z gamą silnikową i tłumaczenia, że to przez nowe normy, jak to ma miejsce w wielu salonach innych marek. Przypominamy przy okazji, że Volvo jest jedynym producentem aut, który zadeklarował używanie silników nie większych niż 2,0 l i tego też się trzyma.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony