Volkswagen pożegna silniki spalinowe w Europie. Znamy datę

Volkswagen oficjalnie dołącza do grona marek, które nie widzą przyszłości dla napędu spalinowego w Europie. Zdaniem przedstawicieli koncernu koniec silników spalinowych będzie raczej wynikiem restrykcyjnych unijnych przepisów niż zmiany preferencji klientów.

Jeśli Touareg, to z dieslem. Niebawem jednak wszystko może się zmienić.Jeśli Touareg, to z dieslem. Niebawem jednak wszystko może się zmienić.
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Łobodziński
Aleksander Ruciński

Koniec napędów spalinowych jest bliski. Wiele wskazuje, że w Europie będzie to kwestia 10-15 lat. Tak przynajmniej wynika z zapowiedzi władz Wielkiej Brytanii czy Norwegii. Oliwy do ognia dolewają również sami przedstawiciele koncernów motoryzacyjnych. Przykładem może być niedawny wywiad, który ukazał się w gazecie "Muenchner Merkur".

Szef sprzedaży koncernu Volkswagena, Klaus Zellmer, zapytany o przyszłość motoryzacji przyznał, że jego zdaniem pożegnanie z silnikami spalinowymi nastąpi już niebawem. Wskazał, że spalinowe modele znikną z rynku pomiędzy 2033 a 2035 rokiem. Przewidywania dotyczą jednak Europy, w której obowiązują najbardziej restrykcyjne przepisy dotyczące emisji spalin. W Chinach czy USA stanie się to później - przyznał Zellmer.

Zdaniem niemieckiego szefa taka zmiana jest nieunikniona głównie z uwagi na unijne regulacje prawne, które wymuszają na producentach określone działania, nie zawsze zgodne z preferencjami klientów. Kluczem do sukcesu w kolejnych latach będzie więc znalezienie równowagi pomiędzy wytycznymi władz a tym, czego oczekują klienci.

Mimo niezbyt optymistycznych prognoz dla napędów spalinowych Volkswagen nie zamierza jednak wstrzymywać ich rozwoju. W najbliższych latach zarówno benzyniaki, jak i diesle wciąż będą udoskonalane i dostępne dla szerokiej gamy klientów. Zellmer przyznaje bowiem, że zależy mu, by odpowiadać na ich potrzeby, tak długo jak będzie to możliwe.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony