Volkswagen pożegna silniki spalinowe w Europie. Znamy datę

Volkswagen oficjalnie dołącza do grona marek, które nie widzą przyszłości dla napędu spalinowego w Europie. Zdaniem przedstawicieli koncernu koniec silników spalinowych będzie raczej wynikiem restrykcyjnych unijnych przepisów niż zmiany preferencji klientów.

Jeśli Touareg, to z dieslem. Niebawem jednak wszystko może się zmienić.Jeśli Touareg, to z dieslem. Niebawem jednak wszystko może się zmienić.
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Łobodziński
Aleksander Ruciński

Koniec napędów spalinowych jest bliski. Wiele wskazuje, że w Europie będzie to kwestia 10-15 lat. Tak przynajmniej wynika z zapowiedzi władz Wielkiej Brytanii czy Norwegii. Oliwy do ognia dolewają również sami przedstawiciele koncernów motoryzacyjnych. Przykładem może być niedawny wywiad, który ukazał się w gazecie "Muenchner Merkur".

Szef sprzedaży koncernu Volkswagena, Klaus Zellmer, zapytany o przyszłość motoryzacji przyznał, że jego zdaniem pożegnanie z silnikami spalinowymi nastąpi już niebawem. Wskazał, że spalinowe modele znikną z rynku pomiędzy 2033 a 2035 rokiem. Przewidywania dotyczą jednak Europy, w której obowiązują najbardziej restrykcyjne przepisy dotyczące emisji spalin. W Chinach czy USA stanie się to później - przyznał Zellmer.

Zdaniem niemieckiego szefa taka zmiana jest nieunikniona głównie z uwagi na unijne regulacje prawne, które wymuszają na producentach określone działania, nie zawsze zgodne z preferencjami klientów. Kluczem do sukcesu w kolejnych latach będzie więc znalezienie równowagi pomiędzy wytycznymi władz a tym, czego oczekują klienci.

Mimo niezbyt optymistycznych prognoz dla napędów spalinowych Volkswagen nie zamierza jednak wstrzymywać ich rozwoju. W najbliższych latach zarówno benzyniaki, jak i diesle wciąż będą udoskonalane i dostępne dla szerokiej gamy klientów. Zellmer przyznaje bowiem, że zależy mu, by odpowiadać na ich potrzeby, tak długo jak będzie to możliwe.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy szef BMW. Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW. Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀