Volkswagen pożegna silniki spalinowe w Europie. Znamy datę

Volkswagen oficjalnie dołącza do grona marek, które nie widzą przyszłości dla napędu spalinowego w Europie. Zdaniem przedstawicieli koncernu koniec silników spalinowych będzie raczej wynikiem restrykcyjnych unijnych przepisów niż zmiany preferencji klientów.

Jeśli Touareg, to z dieslem. Niebawem jednak wszystko może się zmienić.Jeśli Touareg, to z dieslem. Niebawem jednak wszystko może się zmienić.
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Łobodziński
Aleksander Ruciński

Koniec napędów spalinowych jest bliski. Wiele wskazuje, że w Europie będzie to kwestia 10-15 lat. Tak przynajmniej wynika z zapowiedzi władz Wielkiej Brytanii czy Norwegii. Oliwy do ognia dolewają również sami przedstawiciele koncernów motoryzacyjnych. Przykładem może być niedawny wywiad, który ukazał się w gazecie "Muenchner Merkur".

Szef sprzedaży koncernu Volkswagena, Klaus Zellmer, zapytany o przyszłość motoryzacji przyznał, że jego zdaniem pożegnanie z silnikami spalinowymi nastąpi już niebawem. Wskazał, że spalinowe modele znikną z rynku pomiędzy 2033 a 2035 rokiem. Przewidywania dotyczą jednak Europy, w której obowiązują najbardziej restrykcyjne przepisy dotyczące emisji spalin. W Chinach czy USA stanie się to później - przyznał Zellmer.

Zdaniem niemieckiego szefa taka zmiana jest nieunikniona głównie z uwagi na unijne regulacje prawne, które wymuszają na producentach określone działania, nie zawsze zgodne z preferencjami klientów. Kluczem do sukcesu w kolejnych latach będzie więc znalezienie równowagi pomiędzy wytycznymi władz a tym, czego oczekują klienci.

Mimo niezbyt optymistycznych prognoz dla napędów spalinowych Volkswagen nie zamierza jednak wstrzymywać ich rozwoju. W najbliższych latach zarówno benzyniaki, jak i diesle wciąż będą udoskonalane i dostępne dla szerokiej gamy klientów. Zellmer przyznaje bowiem, że zależy mu, by odpowiadać na ich potrzeby, tak długo jak będzie to możliwe.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów