Renault nie opracuje nowych diesli. Obecna generacja będzie ostatnią

Renault dołącza do grona marek, które oficjalnie pożegnają się z dieslem. Szef koncernu, Luca de Meo, potwierdził, że firma nie zamierza opracowywać nowych jednostek wysokoprężnych. Zamiast tego skupi się na rozwoju elektryfikacji.

Siniki Diesla powoli odchodzą w niepamięć.Siniki Diesla powoli odchodzą w niepamięć.
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Łobodziński
Aleksander Ruciński

Jeszcze dekadę temu silniki Diesla stanowiły znaczącą siłę na europejskim rynku motoryzacyjnym. Dziś sytuacja wygląda zupełnie inaczej. Trzonem oferty większości europejskich producentów są jednostki benzynowe oraz oparte na nich wszelkiej maści hybrydy. Nie bez znaczenia jest też stale rosnący udział napędów elektrycznych.

Koniec diesli, szczególnie w niższych segmentach rynku jest bliski. Zresztą wystarczy przyjrzeć się segmentowi B, by stwierdzić, że obszerna niegdyś oferta mieszczuchów z dieslem pod maską skurczyła się do zaledwie kilku propozycji - głównie francuskich. Wiele wskazuje jednak, że diesle będą coraz rzadsze także nad Sekwaną - szef Renault właśnie to potwierdził.

Jak donosi Reuters, Luca de Meo podczas spotkania dla akcjonariuszy przyznał, że obecna generacja silników Diesla stosowanych w osobowych pojazdach marki jest zarazem ostatnią. Firma będzie korzystać z silników tak długo, jak to możliwe, ale nie zamierza dalej rozwijać tej technologii.

Jak nietrudno się domyślić, Francuzi skupią się głównie na elektryfikacji stanowiącej odpowiedź na coraz ostrzejsze normy emisji spalin, stopniową zmianę preferencji klientów i współczesne, rynkowe trendy.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony