Trzydniowe testy F1 na Magny-Cours

W miniony weekend świat Formuły 1 miał żyć testami młodych kierowców, które były świetną okazją dla zespołów do sprawdzenia obiecujących zawodników. Niestety w testach wzięły udział tylko trzy zespoły, czyli Ferrari, Mercedes oraz Force India.

(fot. facebook.com/forceindiaf1)(fot. facebook.com/forceindiaf1)
Bartosz Pokrzywiński

W miniony weekend świat Formuły 1 miał żyć testami młodych kierowców, które były świetną okazją dla zespołów do sprawdzenia obiecujących zawodników. Niestety w testach wzięły udział tylko trzy zespoły, czyli Ferrari, Mercedes oraz Force India.

Obiektem, na którym młodzi kierowcy mogli się wykazać i zachwycić swoich przyszłych pracodawców, był francuski tor Magny-Cours, na którym Formuła 1 gościła po raz ostatni w 2008 roku, podczas Grand Prix Francji.

Pierwszy dzień testów był jednocześnie najmniej produktywny, gdyż żaden z kierowców nie przejechał więcej niż 95 okrążeń. Najwięcej z nich pokonał Sam Bird za kierownicą Mercedesa W03, przy okazji testując nowy układ wydechowy. Force India VJM05 prowadził Luiz Razia, a w fotelu Ferrari F2012 zasiadł Jules Bianchi. Francuz był najszybszy z całej trójki uzyskując rekordowy czas 1:18.070.

W sobotę, drugiego dnia testów, Jules Bianchi przesiadł się do bolidu Force India, a jego miejsce zastąpił Davide Rigon. Tym razem czerwone Ferrari było najwolniejsze, pomimo tego, że przejechało aż 163 okrążenia. Nawet w bolidzie Force India, Bianchi uplasował się na szczycie tabeli pokonując swoje najszybsze okrążenie w czasie 1:16.467.

Trzeciego i zarazem ostatniego dnia testów, Francuz powrócił do Ferrari, by ponownie być najszybszym na torze, tym razem jednak z czasie 1:16.985. Bolid VJM05 poprowadził Rodolfo Gonzalez, a Mercedesem W03 jeździł najwolniejszy w niedzielę Brandon Hartley.

Wprawdzie srebrne bolidy ani jednego dnia testów nie były najszybsze, jednak młodzi kierowcy sprawdzili dla zespołu nowy układ wydechowy i podwójny system DRS. Zobaczymy jakie będą tego efekty.

Źródło: Formula1.pl

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Polonez ze znikomym przebiegiem na sprzedaż. Cena? Lepiej usiądź
Polonez ze znikomym przebiegiem na sprzedaż. Cena? Lepiej usiądź
Niemcy nie rezygnują z dużych diesli. Uwielbiany silnik wraca do oferty
Niemcy nie rezygnują z dużych diesli. Uwielbiany silnik wraca do oferty
Renault Espace V (2015-2023) – opinie i typowe usterki
Renault Espace V (2015-2023) – opinie i typowe usterki
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟