Trzeci bliźniak – Hamann G 65 AMG Spyridon (2013)

Trzeci bliźniak – Hamann G 65 AMG Spyridon (2013)

Trzeci bliźniak – Hamann G 65 AMG Spyridon (2013)
Olgierd Lachowski
05.04.2013 14:00, aktualizacja: 07.10.2022 21:20

Obok dwóch modeli BMW – M5 Mi5Sion i M6 Mirr6r – na autosalonie w Genewie Hamann pokazał trzeci swój nowy wóz. To Mercedes G 65 AMG. Po przeróbkach niemieckiego tunera jest równie brzydki jak oba BMW.

To czy seryjne auta BMW komuś się podobają czy nie, to sprawa indywidualna, ale chyba nie znajdzie się nikt, kto stwierdziłby, że z zestawami stylistycznymi Hamanna oba przedstawiane na Autokulcie jakiś czas temu samochody wyglądają lepiej. Podobnie sprawa ma się ze Spyridonem, czyli Mercedesem klasy G przygotowanym przez ekipę z Laupheim.

Obraz

Trzeba od razu wspomnieć, że pakiet Spyridon przygotowany jest do dwóch odmian klasy G – 63 AMG i 65 AMG. W obu przypadkach zwiększana jest moc silników i modyfikowane nadwozie. Na salon do Genewy Hamann zabrał bardziej ekskluzywny G 65 AMG.

Skoro już wspomniałem o zmianie wyglądu, to od niego zacznę. Wygląda na to, że designerzy Hamanna – przy projektowaniu zestawu optycznego do tego Mercedesa – mieli tyle samo luzu, co w przypadku pakietów do obu BMW. W związku z tym, kit jest dość rozbudowany i zawiera nową pokrywę silnika, przedni i tylny zderzak, nakładki pod progi, poszerzenia błotników i tylny spojler.

Obraz

W przednim zderzaku oraz pod progami umieszczono diodowe światła. Te przednie to światła do jazdy dziennej, natomiast te po bokach mają uchronić wysiadających lub wsiadających do wozu pasażerów przed wdepnięciem w kałużę lub w coś gorszego. Mercedes jest szerszy aż o 80 mm od fabrycznego auta.

Moim zdaniem najgorsze wrażenie w tym samochodzie robią wkomponowane w poszerzenia progów potrójne rury wydechowe, które do tego pokryto farbą w złotym kolorze. Zresztą złoty jest nie tylko wydech, ale również częściowo felgi, listwy ochronne, a ponadto osłona koła zapasowego. Na plus można zaliczyć to, że klapa silnika jest z kompozytów i waży tylko 6,5 kg.

Obraz

Spyridon ma założone felgi o dwóch wzorach. Wszystkie obręcze mają średnicę 24” i opony 305/35 firmy Vredestein.

Wnętrze wygląda jak dyskoteka, a wszystko dlatego, że fotele, poza normalną skórą, mają naciągniętą skórę pomalowaną złotą farbą. Niby jest to nawiązanie do karoserii, ale słabo to wygląda. Hamann informuje, że w kabinie znajdują się 24 części z włókien węglowych, którymi zastąpiono standardowe elementy.

Obraz

Pod czarno-złotym nadwoziem kryje się 12-cylindrowy silnik o objętości skokowej 6,0 l. Turbodoładowana jednostka napędowa ma teraz moc 702 KM i maksymalny moment obrotowy 1110 Nm. To o 90 KM i 110 Nm więcej niż w normalnym motorze. Poprawę parametrów tuner osiągnął poprzez zmianę ECU i montaż sportowego wydechu.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V12, 60supo/sup, M 275 E 60
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: SOHC, 3 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5980 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 702 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 117,39 KM/l (seryjny – 102,34 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 1110 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic AMG SpeedShift Plus
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 375 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm
  • Koła przednie: 10,5 x 24”
  • Koła tylne: 10,5 x 24”
  • Opony przednie: 305/35 R 24
  • Opony tylne: 305/35 R 24

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2580 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,68 kg/KM (seryjny – 4,22 kg/KM)
  • Długość: 4662 mm
  • Szerokość: 1840 mm (+ 80 mm)
  • Rozstaw osi: 2850 mm
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/5]

Źródło: Hamann

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)