620 KM w kanciaku – Brabus G 63 AMG B63‑620 (2012)

Skoro Mercedes-Benz wprowadził na rynek model G 63 AMG, to i Brabus po jakimś czasie musiał pokazać swoją wersję tego auta. Oto ono – kwadratowy „terenowy” Mercedes z 620-konną jednostką napędową.

620 KM w kanciaku – Brabus G 63 AMG B63-620 (2012)
Olgierd Lachowski

09.11.2012 | aktual.: 07.10.2022 21:00

Mercedes G w wersjach 63 czy 65 AMG nie jest absolutnie samochodem do jazdy w terenie. To raczej auto będące oznaką statusu majątkowego jego właściciela. A właściciel musi być naprawdę bogaty, bo za G 65 AMG w Polsce trzeba zapłacić więcej niż 1 mln zł. Nie bez przyczyny pojawiają się głosy, że jest to maszyna mocno przepłacana przy zakupie. Niewiele lepiej jest też z G 63 AMG, a jeśli wziąć po uwagę fakt, że Brabus też nieźle się ceni, to za auto przygotowane w Bottrop trzeba też na pewno zapłacić słono.

Obraz

W G 63 AMG Brabus niczym w zasadzie nie zaskakuje. Auto zostało nieco przebrane, ma większe koła – wszystkiego tego można się było spodziewać, ma także 5,5-litrowy silnik – tego też można było się spodziewać.

Nadwozia Mercedesa G nie da się z niczym innym pomylić, bo wygląda bardzo nietypowo – nietypowo jak na obecne standardy. Kanciasta karoseria nie aerodynamicznym dziełem sztuki, ale ten wóz nie był też tworzony z myślą o tym, żeby spalał jak najmniej na autostradzie, bo naturalnym środowiskiem Mercedesa miały być bezdroża. Przez lata wiele się zmieniło w kwestii tego, czym w zasadzie jest klasa G, a „buda” jak była kwadratowa, tak jest dalej.

Obraz

Od fabrycznego samochodu, ten widoczny na zdjęciach wizualnie odróżniają przedni i tylny zderzak, nowe oprawki lusterek zewnętrznych, kilka drobniejszych detali i koła. W tym aucie znajdują się aż 23-calowe felgi, przy których tarcze hamulcowe wyglądają na śmiesznie małe. A przynajmniej przednie tarcze wcale aż takie małe nie są, bo mają średnicę 328 mm.

Co prawda zastosowane przez Brabusa opony są bardzo niskoprofilowe, ale przynajmniej prześwit auta jest na tyle duży, że nawet na polskich drogach, żadne kolejny i wystające studzienki nie są groźne dla jego układu wydechowego i innych elementów znajdujących się pod podłogą. Tuner zdecydował się na zastosowanie elektronicznego sterownika zarządzającego pracą podwozia, który najprawdopodobniej podczas szybkiej jazdy obniża nieco G 63.

Obraz

Układ wylotowy nie pochodzi z seryjnego pojazdu, a jest konstrukcją przygotowaną w Bottrop. Wszystko po to, żeby Mercedes wydawał z siebie dźwięki adekwatne do mocy, jaką generuje jednostka napędowa. A silnik jest nie byle jaki.

To „rewolucyjny” mercedesowski motor V8 o objętości skokowej 5,5 l. Dwie turbosprężarki i bezpośredni wtrysk paliwa są gwarantem osiągania mocy przekraczającej 500 KM (w G 63 AMG moc wynosi 544 KM). Tak jest w wersji produkcyjnej. Ingerencja Brabusa w elektronikę zarządzającą silnikiem pozwoliła wyżyłować go do 620 KM. Moment obrotowy wzrósł z 760 Nm do 820 Nm.

Obraz

Ograniczona do 210 km/h prędkość maksymalna fabrycznego samochodu może zostać podniesiona przez specjalistów tunera do 230 km/h. Dzięki większej mocy czas przyspieszania od 0 do 100 km/h zmalał z 5,40 s do 5,10 s.

A co z ceną gotowego wozu? No cóż, tej Brabus nie podał.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M 157
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5461 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 620 KM przy 2000-5000 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 113,53 KM/l (seryjny – 99,62 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 820 Nm przy 5750 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna AMG SpeedShift 7G-Tronic
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 328 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 23”
  • Koła tylne: 23”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2550 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,11 kg/KM (seryjny – 4,69 kg/KM)
  • Długość: 4769 mm
  • Szerokość: 1885 mm
  • Rozstaw osi: 2850 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,10 s
  • Prędkość maksymalna: ograniczona do 230 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/10]

Źródło: Brabus

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)