Samochody używaneToyotaToyoty to najlepsze amerykańskie wozy. Właściciele je uwielbiają

Toyoty to najlepsze amerykańskie wozy. Właściciele je uwielbiają

Toyota Sequoia
Toyota Sequoia
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Bill Petro, Toyota
Marcin Łobodziński

10.10.2022 | aktual.: 24.11.2022 13:41

"Jeśli ktoś pyta mnie o amerykańskie auto na co dzień, to mówię: kup toyotę, albo jakiegoś nissana" – powiedział w wywiadzie jeden z mechaników serwisu aut amerykańskich. Doskonale wiedzą o tym właściciele takich samochodów, ponieważ dostają japońską, a zatem niezawodną mechanikę oraz elektrykę, ale amerykańskie auto, czyli zbudowano pod potrzeby klienta zza Oceanu. Oto lista ciekawych i dostępnych na polskim rynku modeli Toyoty, które można i warto kupić.

1 / 7

Toyota Sienna

Toyota Sienna
Toyota Sienna© Materiały prasowe | Toyota

To bez wątpienia najpopularniejsza toyota z rynku amerykańskiego, jaką sprzedaje się w Polsce. W USA to samochód kultowy, bardzo ceniony za dużo niższą awaryjność niż konkurentów amerykańskich. Co warto podkreślić, Sienna jest produkowana w Stanach Zjednoczonych i oferowana na rynek północnoamerykański i wybrane rynki azjatyckie. Konstrukcja jest podobna do takich modeli jak Camry, Highlander czy Avalon.


W Polsce najłatwiej o zakup trzeciej generacji, choć kilka egzemplarzy drugiej też regularnie pojawia się w ogłoszeniach. Sienna produkowana od 2011 do 2020 r. jest przez wielu uważana za najlepszego minivana w historii, a użytkownicy chwalą ją sobie pod niebiosa. Do Europy praktycznie zawsze sprowadza się wersje z 3,5-litrowym benzyniakiem V6 i nierzadko z napędem na cztery koła.


Za takie auto trzeba u nas zapłacić, zależnie od rocznika, od ok. 70 do 200 tys. zł. Najnowsza generacja (od 2021 r.) jest wyceniania na ponad 250 tys. zł. Ma już tylko napęd hybrydowy.

2 / 7

Toyota 4Runner

Toyota 4Runner trzeciej generacji
Toyota 4Runner trzeciej generacji© Materiały prasowe | Toyota

Nie jest to samochód stricte amerykański od samego początku, ponieważ pierwotną ideą było przygotowanie terenowego kombi na bazie pick-upa Hiluxa. Od czwartej generacji 4Runner stał się po prostu amerykańską wersją Land Cruisera Prado (J120). Coraz częściej w ogłoszeniach sprzedaży pojawia się jednak nowsza, piąta generacja zbudowana na bazie Land Cruisera J150.


Model ten ma zazwyczaj 4-litrowy silnik benzynowy o mocy ok. 270 KM sparowany z automatem. Ma wszelkie terenowe atrybuty Land Cruisera, ale wygoda jazdy z mocnym benzyniakiem pod maską jest wyższa. Nic więc dziwnego, że uszkodzone importowane ze Stanów egzemplarze wycenia się na ponad 100 tys. zł, a już naprawione lub nieuszkodzone na nieco ponad 200 tys. zł.

3 / 7

Toyota Sequoia i Tundra

Toyota Sequoia
Toyota Sequoia© Materiały prasowe | Bill Petro, toyota

Tak jak 4Runner był odmianą kombi Hiluxa, tak Sequoia jest dużym SUV-em opartym na większym od Hiluxa pick-upie o nazwie Tundra, oferowanym wyłącznie na rynku północnoamerykańskim. Co warto podkreślić, oba te modele – Tundra i Sequoia – są podobne technicznie i produkowane wyłącznie w USA.


Pod maską Tundry można mieć silnik V6 lub 4,7-litrowe V8, oczywiście Toyoty, ale w Sequoi tylko V8 o pojemności 5,7 litra. Jeśli chodzi o Sequoię, na naszym rynku pojawiają się ogłoszenia sprzedaży pierwszej (od 2001 r.) lub drugiej generacji (od 2007). Pierwsze nie są nadmiernie drogie, kosztują ok. 40-60 tys. zł, czyli mniej więcej tyle, ile trzeba zapłacić za Land Cruisera z tego samego rocznika w podobnym stanie. Auta z drugiej generacji wycenia się na ponad 100 tys. zł, ale nie więcej jak 150 tys. zł.


Popularniejszym u nas modelem jest pick-up Tundra, choć tu mowa tylko o drugiej lub trzeciej generacji. Za kilkuletnie auto trzeba zapłacić od ok. 250 tys. zł w górę. Starsze auta wycenia się na 130-200 tys. zł i mowa tu o rocznikach 2013-2015. Tundra jest więc autem około dwukrotnie droższym od Hiluxa z podobnego rocznika.

4 / 7

Toyota Tacoma

Toyota Tacoma
Toyota Tacoma© Materiały prasowe | Paul Giamou Photography Ltd., toyota

Tacoma jest amerykańskim odpowiednikiem globalnego modelu Hilux, produkowanym zarówno w USA, jak i Japonii, a także w Meksyku, choć przeznaczonym głównie na rynki Ameryki Północnej i Środkowej. Pierwsza generacja Tacomy wygląda podobnie do produkowanego w tym okresie Hiluxa, druga już mniej, a trzecia, czyli najnowsza Tacoma, to zupełnie inne auto.


Tacoma nie jest typowym, dużym pick-upem, bo w praktyce jest szersza i dłuższa tylko o ok. 5 cm od Hiluxa, ale czuć to bardzo w kabinie i na pace. To konkurent np. dla Chevroleta Colorado, nie Silverado. Z tego też powodu często w USA używa się ich nie tylko do pracy, ale i do offroadu. Starsze egzemplarze mają typową trzymiejscową kanapę, ale takie rzadko trafiają się u nas na sprzedaż. Czasami wystawia się je jako Hilux z USA.


Popularne u nas są najnowsze samochody, najczęściej z 3,5-litrowym benzyniakiem V6. Ceny za roczniki 2016-2020 to od ok. 130-150 tys. zł za auta świeżo importowane, nierzadko do drobnych napraw, do grubo ponad 250 tys. zł za samochody bezwypadkowe, nierzadko zmodyfikowane.

5 / 7

Toyota FJ Cruiser

Toyota FJ Cruiser
Toyota FJ Cruiser © Materiały prasowe | Toyota

Kolejna terenówka zbudowana na bazie Land Cruisera, z tą tylko różnicą, że FJ Cruiser został opracowany z myślą o rynku amerykańskim i zasadniczo z myślą o jeździe po bezdrożach. Toyota w ograniczonym nakładzie sprzedawała FJ Cruisera także w innych krajach, w tym w Europie. Zyskał wielkie grono miłośników na Bliskim Wschodzie, gdzie do tej pory jest w sprzedaży.


Samochód napędzany przez 4-litrowego benzyniaka o mocy 240 KM ma nie tylko dobre osiągi, ale także właściwości terenowe. Standardowo oferowano go z automatem, ale sporadycznie trafiają się egzemplarze ze skrzynią manualną. Ceny za ten model rzadko schodzą poniżej 100 tys. zł, a nowego wycenia się na 280 tys. zł.

6 / 7

Toyota Avalon

Toyota Avalon
Toyota Avalon© Materiały prasowe | Toyota

Zbudowany na podwoziu Camry, amerykański i produkowany tylko w Stanach duży sedan z przednim napędem i benzynowymi silnikami V6 – tak najprościej i jednym zdaniem można opisać Toyotę Avalon.


Najpopularniejszy u nas model to X30, czyli trzecia generacja oferowana w latach 2005-2012, choć samochody dostępne w Polsce to z reguły wczesne roczniki. Tę 5-metrową limuzynę napędza 3,5-litrowy benzyniak o mocy 272 KM, oczywiście z automatyczną skrzynią biegów. Zasadniczą różnicą pomiędzy Toyotą Avalon i Lexusem ES było miejsce produkcji (Lexus w Japonii) oraz stylistyka. Toyota była trochę większa, przez co w USA jest traktowana na równi z innymi pełnowymiarowymi sedanami.


W Polsce Avalonów jest dość mało, a trzecią generację można kupić za ok. 25-30 tys. zł. Sporadycznie trafiają na sprzedaż egzemplarze czwartej generacji, ale trudno określić nawet średnią cenę za taki samochód.

7 / 7

Toyota Highlander

Toyota Highlander
Toyota Highlander© Materiały prasowe | David Dewhurst Photography, toyota

Toyota oficjalnie oferuje Highlandera w Europie dopiero od ostatniej, czyli czwartej generacji, a sprzedaż w Polsce rozpoczęto na przełomie 2020 i 2021 roku. Wcześniejsze Highlandery pojawiają się sporadycznie na ulicach, bo to duże, wygodne SUV-y rejestrowane na siedem, a nawet osiem osób.


W Polsce dość popularna jest trzecia generacja, spokrewniona techniczne z Lexusem RX, zwykle z 3,5-litrowym silnikiem V6 o mocy 270 KM. Jej wnętrze występuje w dwóch konfiguracjach. Typowo amerykańska to po dwa fotele w dwóch pierwszych rzędach i kanapa w trzecim. Natomiast jeszcze bardziej rodzinna wersja ma trzymiejscową kanapę również w drugim rzędzie.


Ceny takich Highlanderów to od ok. 100 tys. zł do 180 tys. zł. Z racji tego, że są dużo tańsze, a wcale nie gorsze od najnowszego modelu, dostępnego u nas tylko z hybrydą, dość szybko znajdują nabywców.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (30)