WAŻNE
TERAZ

Trump rozmawiał z Putinem. Jest komunikat Białego Domu

"Totalny chaos" w Gigafactory Berlin. Tesla walczy o utrzymanie personelu

Wygląda na to, że Twitter nie jest jedynym kłopotem Elona Muska. Problemy z personelem nasilają się również w berlińskiej Gigafactory. Jak donosi magazyn "Wired", Tesla nie jest w stanie osiągnąć pełnej zdolności produkcyjnej.

Tesla Gigafactory BerlinTesla Gigafactory Berlin
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Tesla
Aleksander Ruciński

Pracownicy, którzy chcą pozostać anonimowi, w rozmowie z magazynem "Wired" opisali sytuację w Gigafactory jako "totalny chaos". Mowa głównie o niewystarczającej liczbie pracowników spowodowanej problemami z rekrutacją i masowymi zwolnieniami chorobowymi.

Jak dotąd firma zdołała zatrudnić zaledwie 7 tys. spośród planowanych 12 tys. osób, co nie pozostaje bez wpływu na realizację celów produkcyjnych. Planowo do końca 2022 roku fabrykę miało opuścić 5 tys. aut, lecz stan na koniec października wynosił tylko 2 tys. W zestawieniu z innymi fabrykami Tesli jest to wyjątkowo słaby wynik. Dla porównania - Giga Shanghai produkuje 20 tys. sztuk w 100 dni.

"Wired" donosi, że jedną z głównych przeszkód w zatrudnieniu wystarczającej liczby osób jest postrzeganie Tesli jako mniej atrakcyjnego pracodawcy. Jak informuje Niemiecki Związek Zawodowy Metalowców IG Metall, Gigafactory płaci średnio o 20 proc. mniej niż podobne firmy w okolicy.

Dodatkowym problemem jest brak chętnych. Mówi o tym Holger Bonin, dyrektor ds. badań w Instytucie Ekonomii Pracy w Bonn cytowany przez "Wired". - Wszyscy, których można było zatrudnić, są już zatrudnieni. To bardzo utrudnia obsadzanie stanowisk - dodaje.

Gigafactory cierpi też podobno na sporą rotację. Nawet ci, których udaje się zwerbować, zazwyczaj nie zostają na długo. Pracownicy, którzy zdecydowali się odejść, tłumaczą decyzję brakiem stabilności wynikającym z niskiego doświadczenia kadry kierowniczej i ciągłymi zmianami w harmonogramie pracy.

Wybrane dla Ciebie
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie